Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Στις 8 Αυγούστου έχει θεσπιστεί η «Διεθνής Ημέρα του Mazda RX-8», του διαχρονικού σπορ και ταυτόχρονα πρακτικού ιαπωνικού μοντέλου.

Ακούστε το άρθρο

Αν δεν γνωρίζετε ότι η μαγική ημερομηνία 8 Αυγούστου είναι η «Διεθνής Ημέρα του Mazda RX-8», δεν πειράζει. Μόλις το μάθατε! Το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο προέκυψε υπό την προσεκτική επίβλεψη του επικεφαλής σχεδιασμού Ikuo Maeda. Και 10 χρόνια μετά το οριστικό αντίο του, το RX-8 συνεχίζει να ξεχωρίζει χάρη στην διαχρονική του σχεδίαση.

Η χρόνια ορόσημο για το Mazda RX-8

Το Mazda RX-8 παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής το 2001 και προκάλεσε μεγάλη αίσθηση. Όχι άδικα, καθώς 21 χρόνια μετά προκαλεί την ίδια ακριβώς αίσθηση. Σαν να μην πέρασε μια μέρα!

Με μία σχεδίαση που εξυμνεί τα σπορ αυτοκίνητα, το Mazda RX-8 είναι μια οδηγική εμπειρία και μια πρόσκληση για απόλαυση. Η εμφάνισή του είναι αποτέλεσμα μιας ευφυούς σχεδιαστικής διαδικασίας που ήξερε ακριβώς τι ήθελε να εκφράσει εξ αρχής.

Διαθέσιμο στην Ελλάδα το Mazda2 Hybrid

Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Μας συστήθηκε ως προσιτό, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο, με «Freestyle» πόρτες, τέσσερα καθίσματα και 290 λίτρα χώρο αποσκευών. Με λίγα λόγια ένα θαύμα! Παρά το γεγονός ότι ήταν άξιος συνεχιστής της οικογένειας… Wankel, δεν ήταν ο άμεσος διάδοχος του εμβληματικού Mazda RX-7 FD. Για την ακρίβεια ήταν ένα allaround μοντέλο, που έκανε πολλά πράγματα και τα έκανε καλά ή και καλύτερα.

Για παράδειγμα, με το RX-7 η ταυτόχρονη βόλτα με τρεις φίλους δεν ήταν επιλογή. Επιπλέον, κάθε επιβάτης του RX-8 απολαμβάνει την άνεση ενός ανατομικά διαμορφωμένου σπορ καθίσματος. Ωστόσο, όλες αυτές οι πρακτικές πτυχές δεν αφαιρούν ούτε στο ελάχιστο τη σπορ αίσθηση του RX-8.

O νέος diesel κινητήρας της Mazda είναι… «πεντακάθαρος»

Ο κινητήρας Wankel στα καλύτερα του

Ο περιστροφικός κινητήρας Renesis, άφησε έκπληκτο το κοινό με την άφιξη του και έδειξε εξ αρχής τις διαθέσεις του RX-8. Σε αντίθεση με τον Wankel κινητήρα του RX-7, ο Renesis δεν ήταν υπερτροφοδοτούμενος. Αυτό το στοιχείο μείωσε τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση, ωστόσο προσέφερε παρόμοια απόδοση. Όταν όμως μιλάμε για σπορ αυτοκίνητα των 192 ή 231 ίππων, καμία κατανάλωση δεν μπορεί να θεωρηθεί «μικρή».

Η Mazda προτείνει δρόμους για αξέχαστη οδήγηση!

Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Παράλληλα, το Mazda RX-8 προσφέρει μία κλασική μπροστινή ανάρτηση διπλών ψαλιδιών με σφυρήλατους βραχίονες αλουμινίου και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων. Ο μονοκόμματος άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα, δείχνει πόσο μακριά ήταν διατεθειμένοι να φτάσουν οι μηχανικοί στον αγώνα τους για ένα ελαφρύ όχημα. Και τα κατάφεραν, καθώς ακόμη και σήμερα παραμένει ίσως το κορυφαίο σπορ αυτοκίνητο σε κατανομή βάρους 50-50.

Mazda MX-30: Όταν ο Wankel συνάντησε την ηλεκτροκίνηση!

Το θρυλικό Mazda RX-8 σήμερα γιορτάζει!

Το πλήρες πακέτο του Mazda RX-8 ήταν η αιτία της δημοφιλίας του

Οι πολλές λεπτομέρειες σε σχήμα τριγώνου εντός και εκτός του RX-8, μας θυμίζουν ότι αυτό είναι ένα μοντέλο με κινητήρα Wankel. Για παράδειγμα τα τρίγωνα στο λεβιέ των ταχυτήτων, στα προσκέφαλα των καθισμάτων, στο καπό και στη μέση του πίσω προφυλακτήρα.

Παρά το γεγονός ότι το Mazda RX-8 είχε μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων, τελικά δεν τα κατάφερε με τους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Και ειδικά σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα με Wankel κινητήρα, η βελτίωση ήταν τεράστια.

Ωστόσο, η Mazda σταμάτησε να πουλάει το αυτοκίνητο στην Ευρώπη το 2010, ενώ στην Ιαπωνία συνέχισε μέχρι το 2012 και για αγωνιστικούς σκοπούς μέχρι το 2018. Τέλος, η Mazda έχει πουλήσει συνολικά 192.094 Mazda RX-8 και το αποκορύφωμα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν το 2004. Και το τελευταίο κάποιοι το γνωρίζουμε αρκετά καλά.

abb_img