Mazda MX-30: Όταν ο Wankel συνάντησε την ηλεκτροκίνηση!

Το αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30 φέρνει μαζί του έναν «νέο» κινητήρα... από τα παλιά, ο οποίος υπόσχεται μεγαλύτερη αυτονομία.

Το Mazda MX-30 φέρνει μαζί του έναν «φίλο» από τα παλιά και σίγουρα θα δώσει χαρά στους φίλους της ιαπωνικής φίρμας. Ο λόγος για τον περιστροφικό κινητήρα Wankel, o οποίος επιστρέφει έστω και ως… γεννήτρια του MX-30, για αύξηση της αυτονομίας του.

Οι φήμες για την επιστροφή του Wankel κινητήρα μέσω του νέου ηλεκτρικού της Mazda έχουν ξεκινήσει από το ντεμπούτο του MX-30. Και πιο συγκεκριμένα, τις ακούσαμε για πρώτη φορά το 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Προφανώς και παλαιότερα ακούγαμε διάφορα σενάρια περί επιστροφής του, όμως τώρα τα πράγματα είναι πιο επίσημα από ποτέ.

To ανακαινισμένο Μουσείο της Mazda μας περιμένει!

Το αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30 προς το παρόν είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ιαπωνία. Ουσιαστικά, με τον περιστροφικό κινητήρα σε ρόλο Range Extender, η αυτονομία του ηλεκτρικού μοντέλου της Mazda θα ανέβει στα 400 χιλιόμετρα (από 200).

Mazda CX-60 PHEV: Ένα βήμα πιο κοντά στην Ευρώπη!

Mazda MX-30: Όταν ο Wankel συνάντησε την ηλεκτροκίνηση!

Σε ρόλο γεννήτριας ο Wankel

Παράλληλα, ο Wankel έχει την ιδιαιτερότητα ότι δεν θα στέλνει την ισχύ απευθείας στους τροχούς. Αλλά θα έχει τον ρόλο γεννήτριας συμβάλλοντας στην επέκταση της αυτονομίας του ηλεκτρικού μοντέλου της Mazda. Και μεταξύ μας, είναι αρκετά έξυπνη η συγκεκριμένη επιλογή.

Στην Ελλάδα το ανανεωμένο Mazda CX-30

Εξηγούμαστε. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, ο Wankel κινητήρας είναι κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση, λόγω του μικρού του μεγέθους. Προφανώς ο νέος ρόλος του κινητήρα είναι η συμβολή του μετά την εξάντληση της μπαταρίας. Ένα γεγονός το οποίο σημαίνει ότι σε ορισμένες διαδρομές είναι πιθανό να μην είναι αναγκαία η συνδρομή του.

Mazda MX-30: Όταν ο Wankel συνάντησε την ηλεκτροκίνηση!

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο περιστροφικός κινητήρας έπαψε να κυκλοφορεί στην αγορά το 2012. Τελευταία του εμφάνιση ήταν με το πρωτοποριακό RX-8, ως ατμοσφαιρικός με ισχύ από 192 έως 231 ίππους.

Τώρα, θα τον ξαναδούμε στο ηλεκτρικό Mazda MX-30, το οποίο θυμίζει αρκετά το RX-8. Προφανώς όχι στην κατανάλωση (..), αλλά στις «suicide doors», τις πίσω πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά από τις μπροστινές. Όπως στα λονδρέζικα ταξί.

Και πλέον μπορούμε να αναφωνήσουμε:

Wankel ζεις, εσύ μας ηλεκτρίζεις!

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!