Νέες μπαταρίες αλουμινίου-αέρα υπόσχονται γρηγορότερη φόρτιση και μεγαλύτερη διάρκεια

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία Indian Oil Corporation (IOC) και ο Ισραηλινός προγραμματιστής μπαταριών Phinergy, δημιούργησαν μια κοινοπραξία την IOC Phinergy Pvt Ltd, με στόχο την κατασκευή μπαταριών αλουμινίου-αέρα από ανακυκλωμένο αλουμίνιο.

Η μπαταρία αλουμινίου-αέρα θα επιτρέπει στο όχημα να διανύσει περίπου 1.600 χιλιόμετρα, θα διαθέτει 50 πλάκες αλουμινίου, με κάθε πλάκα να παρέχει αρκετό καύσιμο για  32 χιλιόμετρα.

Μετά από 1.600 χιλιόμετρα, οι πλάκες πρέπει να επαναφορτιστούν μηχανικά. Η μπαταρία Al-air πρέπει επίσης να ξαναγεμίζεται με νερό κάθε 320 χιλιόμετρα, για την αναπλήρωση του ηλεκτρολύτη.

Κοινός στόχος είναι η κατασκευή ελαφριών μεταλλικών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Μια μεταλλική μπαταρία αέρα δεν χρειάζεται να φορτιστεί όπως μια συμβατική μπαταρία. Χρησιμοποιεί γενικά κάποιο είδος μετάλλου (αλουμίνιο σε αυτήν την περίπτωση) ως άνοδο και αέρα ως κάθοδο, μαζί με έναν υγρό ηλεκτρολύτη.

Σύμφωνα με την τεχνολογία που σκοπεύει να αναπτύξει η IOC Phinergy, το αλουμίνιο αντιδρά με το οξυγόνο από τον αέρα για να δημιουργήσει υδροξείδιο του αργιλίου. Αυτό θα ενεργοποιήσει τη διαδικασία ηλεκτρόλυσης και θα δημιουργήσει ένα ρεύμα για την παραγωγή ενέργειας. Οι πλάκες αλουμινίου μπορούν στη συνέχεια να αντικατασταθούν και να ανακυκλωθούν από το υπόλειμμα υδροξειδίου του αργιλίου.

Διαβάστε ακόμα: Ισραηλινή start-up αναπτύσει μπαταρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φορτίζει σε 5 λεπτά

Οι πρώτοι πελάτες που εμπιστεύτηκαν και πίστεψαν στο έργο αυτό είναι οι Maruti Suzuki και Ashok Leyland. Οι μπαταρίες αυτές θα αντικαταστήσουν το λίθιο με αλουμίνιο για να δημιουργήσουν μια μπαταρία που θα φορτίζει γρηγορότερα και θα διαρκεί περισσότερο.

Ήδη η Phinergy κατέχει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για έναν «νανο-πορώδη καταλύτη με βάση ασήμι» που επιτρέπει το οξυγόνο στην μπαταρία, εξαιρουμένου του διοξειδίου του άνθρακα, και επιμηκύνει ριζικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενώ μειώνει το βάρος της.

Σίγουρα κάτι τέτοιο θα μείωνε το άγχος των οδηγών των EV για την εμβέλεια, την ασφάλεια και το κόστος.

Μέσω αυτής της τεχνολογίας, η Ινδία στοχεύει στη χρησιμοποίηση της υπάρχουσας βιομηχανίας αλουμινίου και στη αυτονομία του έθνους στον ενεργειακό τομέα.

Διαβάστε ακόμα: Ηλεκτροκίνηση: Νέες μπαταρίες φορτίζονται έως και 80% σε 15 λεπτά

Ο υπουργός Πετρελαίου Dharmendra Pradhan δήλωσε “ότι η κοινή επιχείρηση θα βοηθήσει την Ινδία στο ταξίδι της προς καθαρές, βιώσιμες, προσιτές, ασφαλείς και μακροχρόνιες ενεργειακές επιλογές και θα διευκολύνει πολύ ταχύτερη υιοθέτηση ηλεκτρονικών οχημάτων στη χώρα“.

Το αλουμίνιο είναι φυσικά διαθέσιμο στην Ινδία και οι τεχνολογίες εξαγωγής και ανακύκλωσής του είναι επίσης πολύ καλά εδραιωμένες, για αυτό το λόγο θα δημιουργηθεί ένα εργοστάσιο στην Ινδία για την κατασκευή μπαταριών αλουμινίου-αέρα για ηλεκτρικά οχήματα και σταθερές εφαρμογές.

Προς το παρόν, όμως, φαίνεται ότι η Phinergy χρησιμοποιεί την μπαταρία Al-air ως επέκταση εμβέλειας, με την τυπική μπαταρία λιθίου ως την κύρια πηγή ενέργειας.

abb_img