Το ταμπλό της Alfa Romeo Alfetta ήταν πολύ… μπροστά!

Η Alfa Romeo Alfetta παρουσιάστηκε 50 χρόνια πριν, ωστόσο το ταμπλό της ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.

Ακούστε το άρθρο

Η Alfa Romeo Alfetta έκανε την εμφάνισή της πριν 50 χρόνια, αντικαθιστώντας την θρυλική Giulia, η οποία για πολλούς αποτελεί το μοντέλο-πρότυπο, πάνω στο οποίο η εταιρεία δημιούργησε τα επόμενα.

Προφανώς, η Alfetta είχε αισθητικές διαφορές σε σχέση με την προκάτοχό της. Ωστόσο, διατηρούσε κάποιες σχεδιαστικές φόρμες της Giulia, κυρίως στο αμάξωμά της. Το εν λόγω μοντέλο ήταν σήμα-κατατεθέν για την ιταλική μάρκα και άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της, την δεκαετία του 1970.

Αυτό είναι το πρόγραμμα «Alfa Romeo Classiche»

Με ταμπλό όπως και σήμερα

Η Alfetta ξεχώρισε με την ιδιαίτερη εμφάνισή της και στις δύο εκδόσεις που ήταν διαθέσιμη. Στην τετράθυρη το 1972, καθώς και στην πεντάθυρη το 1974. Βέβαια, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της δεν ήταν εμφανές, καθώς βρισκόταν στο εσωτερικό της.

Πιο συγκεκριμένα, αυτό ήταν το ταμπλό της και ειδικότερα η διαμόρφωσή του, η οποία θυμίζει σε μεγάλο βαθμό ταμπλό από σημερινά αυτοκίνητα.

Πιο αναλυτικά, τα όργανα ενδείξεων ήταν σε δύο μέρη. Σε ένα πλαίσιο εμπρός από τον οδηγό και σε ένα δεύτερο, μεγαλύτερο στο κέντρο της κονσόλας. Σημαντική καινοτομία για την τότε εποχή, την οποία σήμερα θεωρούμε κλασική. Κατά το παρελθόν, τα όργανα ενδείξεων στα αυτοκίνητα, ήταν συγκεντρωμένα σε ένα ταμπλό πάνω από το τιμόνι του οδηγού.

Νέο βραβείο σχεδιασμού για την Alfa Romeo Tonale

Λίγα λόγια για την Alfa Romeo Alfetta

Η sedan Alfetta του 1972 και η κουπέ του 1974 αντικατέστησαν τις αντίστοιχες εκδόσεις της Giulia της σειράς 105/115, του 1960 και του 1970. Μάλιστα, πήραν το όνομά τους από τα επιτυχημένα αγωνιστικά Grand Prix Tipo 159 Alfetta της δεκαετίας του 1950.

Τέλος, οι Alfetta είχαν τους κινητήρες τοποθετημένους στο μπροστινό μέρος και τα κιβώτια ταχυτήτων στο πίσω μέρος, για βελτιωμένη κατανομή βάρους. Την εν λόγω διάταξη είχε υιοθετήσει η Ferrari στην 275 GTB του 1964. Μάλιστα, την χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα στα μοντέλα, τα οποία έχουν τον κινητήρα στο εμπρός μέρος.

abb_img