Η νέα εποχή της αυτοκίνησης διχάζει την κοινή γνώμη, καθώς όλο και περισσότερες προτάσεις «πέφτουν στο τραπέζι» με στόχο τη βιωσιμότητα. Οι περισσότερες -αν όχι όλες- οι εταιρείες απομακρύνουν τα οχήματα με βενζίνη και diesel.
Και κάπως έτσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πάρουν τη θέση αυτών με τους θερμικούς κινητήρες, αποτελώντας την καλύτερη λύση για το περιβάλλον.
Ωστόσο, άλλος ένας «παίκτης» δείχνει τα δόντια του και φαντάζει ως ακόμη καλύτερη λύση. Αυτός είναι το υδρογόνο. Μάλιστα, ορισμένες εταιρείες πιστεύουν περισσότερο σε αυτό και επενδύουν ήδη στην εξέλιξή του.
Η BMW πιστεύει πολύ στο υδρογόνο!
Είναι τα συνθετικά καύσιμα η απάντηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Παράλληλα, τελευταία υπάρχει μία άλλη τάση, η οποία κερδίζει έδαφος και πολλούς υποστηρικτές. Αυτή είναι τα συνθετικά καύσιμα ή αλλιώς eFuels. Ουσιαστικά, αυτά είναι ηλεκτρικά καύσιμα τα οποία τοποθετούνται στο αυτοκίνητο μέσω αντλίας.
Γιατί, όμως τα λέμε ηλεκτρικά; Εξηγούμαστε! Αυτά τα καύσιμα είναι ηλεκτρικά, διότι η παραγωγή τους γίνεται με τη χρήση ρεύματος. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει συνδυασμός νερού και διοξειδίου του άνθρακα.
Προφανώς, είναι μία δύσκολη και περίπλοκη διαδικασία, κατά την οποία σημαντικό ρόλο παίζει η πράσινη ενέργεια. Ειδικότερα, μετά την μετατροπή της ηλιακής ή αιολικής ενέργειας σε ηλεκτρική, αυτή τροφοδοτεί μία συσκευή ηλεκτρόλυσης, η οποία διασπά το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.
Κατόπιν, υπάρχει μία διαδικασία που περνάει από πολλά στάδια σε ειδικούς σταθμούς. Εκεί το υδρογόνο αντιδρά με διοξείδιο του άνθρακα για να παράγει βενζίνη. Με τη διαφορά, ότι αυτή η βενζίνη δεν είναι από το έδαφος.
Τα πράσινα καύσιμα μειώνουν τις εκπομπές CO2!
Τα πλεονεκτήματα των νεών καυσίμων
Το νέο αυτό είδος καυσίμων είναι πολύ φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς για την παραγωγή τους το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι μηδαμινό. Άλλωστε, χρησιμοποιώντας τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την παραγωγή τους, δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Να σημειώσουμε ότι μεγάλες εταιρείες έχουν επενδύσει εκατομμύρια σε αυτή την τεχνολογία. Πιο αναλυτικά, η Porsche, η Siemens Energy, η HIF από την Χιλή, καθώς και οι Enel, Exxon Mobil, Gasco και ENAP. Οι συγκεκριμένες δημιούργησαν από κοινού ένα από τα μεγαλύτερα projects παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην Παταγονία.
Ωστόσο, το βασικότερό τους πλεονέκτημα είναι ότι η χρήση τους είναι εφικτή από τα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Τα αυτοκίνητα χωρίς καμία αλλαγή, μπορούν να χρησιμοποιούν τα συνθετικά καύσιμα. Επιπλέον, οι υποδομές ήδη υπάρχουν, καθώς η όλη διαδικασία είναι ίδια με αυτή των γνωστών καυσίμων.
Συνθετικά καύσιμα: Όχι και τόσο φιλικά για το περιβάλλον!
Πόσο θα κοστίζουν άραγε τα συνθετικά καύσιμα;
Άρα για το περιβάλλον φαντάζουν ως μια πολύ καλή λύση. Για την τσέπη μας όμως; Σε ότι αφορά το κόστος των συνθετικών καυσίμων, δεν υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση. Σύμφωνα με φήμες, αυτό θα μπορούσε να έφτανε και τα 5 ευρώ ανά λίτρο. Κάτι τέτοιο είναι λογικό, καθώς δεν υπάρχει ακόμα μεγάλη παραγωγή. Μελλοντικά με την αύξηση της, η τιμή της πώλησης δεν θα ξεπερνούσε το 1,5 ευρώ ανά λίτρο.