Η επιρροή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοβιομηχανιών όλο και αυξάνεται, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλώνει. Η Κίνα διεκδικεί και αυτή μερίδιο στη παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, φέρνοντας νέα πρόκληση για την Tesla και τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η συγκέντρωση χρημάτων στις κινεζικές αυτές βιομηχανίες τους ώθησε να επενδύσουν χρήματα στα ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να ανταγωνιστούν την Tesla αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η Volkswagen, η Jaguar, Land Rover και BMW.
Όλες αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να επεκταθούν γρήγορα στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σίγουρα θα αντιμετώπιζαν πρόβλημα αν οι κινεζικές εταιρείες κατάφερναν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των πελατών.
Διαβάστε ακόμα: Η επιθυμία της Κίνας για κυριαρχία στην ηλεκτροκίνηση
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Jaguar έχει δεσμευτεί να κυκλοφορεί μόνο ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025, ενώ η BMW έχει δηλώσει ότι οι μισές ευρωπαϊκές πωλήσεις της θα είναι ηλεκτρικές έως το 2030.
Η κυβέρνηση της Κίνας θέλοντας να κυριαρχήσει και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, δίνει μεγάλες επιδοτήσεις στις βιομηχανίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες κρατούν την γραμμή παραγωγής της Tesla.
Οι κινεζικές εταιρείες ξεκίνησαν με την κατασκευή μπαταριών ιόντων λιθίου και τώρα θέλουν να επεκταθούν και στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η τεχνολογία Amperex της Κίνας είναι προμηθευτής της Tesla. Το εργοστάσιο της βρίσκεται στην Γερμανία και το 2020 ανακοίνωσε ότι είχε αναπτύξει μια μπαταρία που έχει ζωή 1 εκατ. μιλίων οδήγησης και επαναφόρτισης.
Μια ακόμη κατασκευαστική εταιρεία μπαταρίας η BYD, κινέζικης καταγωγής κίνησε το ενδιαφέρον των επενδυτών πουλώντας μετοχές ύψους 3,9 δισ. δολάρια, γεγονός που αύξησε την πίεση στην Tesla.
Η εταιρεία Nio κερδίζει έδαφος στη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στην ιδιαιτερότητα της μπαταρίας της που μπορεί εύκολα και γρήγορα να αντικατασταθεί από ένα ρομπότ.
Ειδικά, η Nio στοχεύει να συνδυάσει στοιχεία της Tesla και της Apple στα αυτοκίνητα της, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος για την Ευρώπη Hui Zhang.
Η Nio ευελπιστεί να ξεκινήσει την πώληση οχημάτων στην Ευρώπη αυτό τον χρόνο.
Ωστόσο, το εργοστάσιο μπορεί να παράγει περίπου 120.000 αυτοκίνητα, μικρό αριθμό αν λάβουμε υπόψη μας τα 500.000 που μπορεί να παράγει η Tesla.
Να σημειωθεί ότι η Nio στις αρχές του 2020 παραλίγο να κυρήξει πτώχευση, όμως κατάφερε να ξεφύγει και να συγκεντρώσει 4,5 δισ. δολάρια σε απόθεμα και ομόλογα.
Η Xpeng, μια ακόμη υποσχόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αξίας 24 δισ. δολαρίων, έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε αυτόνομο λογισμικό οδήγησης.
Οι Nio, Xpeng και Li Auto θα μπορούσαν να αποτελέσουν σύντομα μερικούς από τους μεγαλύτερους αντιπάλους της Tesla.
Ας δούμε μια μικρή σύγκριση μεταξύ των κινεζικών μοντέλων και της Tesla.
Xpeng P7
Το Xpeng P7 θα είναι ένα premium sedan στην Ευρώπη, με δυνατότητα λήψης λογισμικού αυτό-οδήγησης. Η τιμή του υπολογίζεται στα 29.500 ευρώ και η αυτονομία της μπαταρίας του θα είναι περίπου 706 χιλιόμετρα
Nio ET7
Το Nio ET7 θα έχει μια πολύ μεγάλη μπαταρία και γρήγορη επιτάχυνση (3.9 δευτερόλεπτα στα 100 χλμ/ώρα. Η τιμή του θα είναι 57.000 ευρώ και η αυτονομία της μπαταρίας του θα είναι 999 χιλιόμετρα.
Tesla Y
H Tesla Y πιάνει 0 έως 97 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα. Η τιμή του είναι 28.400 ευρώ και η αυτονομία της μπαταρίας του είναι 487 χλμ.