Στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες αποκαλύφθηκε το ακαταμάχητο hypercar Hyperion XP-1, το οποίο εντυπωσιάζει τόσο για την εμφάνισή του, όσο και για τις επιδόσεις του.
Θυμίζουμε ότι η αμερικάνικη εταιρεία είχε δώσει μία μικρή γεύση για το XP-1 τον Αύγουστο του 2020, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις. Πλέον, το διθέσιο hypercar ξεχωρίζει για το γεγονός ότι συνδυάζει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου με υπερπυκνωτές για την αποθήκευση της ενέργειας.
Lucid Gravity: Η… βαρύτητα ενός 7θέσιου ηλεκτρικού SUV
Το Hyperion XP-1 θα προσφέρει 1.600 χιλιόμετρα αυτονομίας
Το πλεονέκτημα που προσφέρει η χρήση υπερπυκνωτών έχει να κάνει με το μέγεθος και το βάρος τους σε σχέση με τις κλασικές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ειδικότερα, ρίχνουν το βάρος του μοντέλου μόλις στα 1.032 κιλά.
Επιπλέον, λόγοι που καθιστούν το αυτοκίνητο «ελαφρύ» είναι η δομή από τιτάνιο άνθρακα, η ανάρτηση από κράμα αλουμινίου, καθώς επίσης και το σύνθετο αμάξωμα ενισχυμένο επίσης με τιτάνιο. Ακόμα, οι υπερπυκνωτές δεν επηρεάζονται από τη θερμοκρασίες γενικά, όπως συμβαίνει με τις κλασικές μπαταρίες, προσφέροντας σταθερή απόδοση, χωρίς σκαμπανεβάσματα.
Οι δεξαμενές υδρογόνου είναι από ανθρακόνημα και χωρούν καύσιμο που είναι αρκετό για 1.600 χιλιόμετρα αυτονομίας. Να σημειώσουμε ότι ο χρόνος ανεφοδιασμού των δεξαμενών είναι εξαιρετικά μικρός. Για την ακρίβεια, 5 λεπτά είναι αρκετά.
Και στο βάθος η ηλεκτρική έκδοση του Caterham Seven!
Με τετρακίνηση και ακαριαία επιτάχυνση
Το Hyperion XP-1 διαθέτει τετρακίνηση, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε ακόμα πόσους ηλεκτρικούς κινητήρες θα φέρει. Ακόμη, δεν έχουν γίνει γνωστά ούτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, η εταιρεία αναφέρει ότι θα έχει τελική ταχύτητα 356 χλμ./ώρα, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,2 δευτερόλεπτα.
Τέλος, η Hyperion είχε ανακοινώσει το 2020 ότι θέλει να κατασκευάσει 300 μονάδες XP-1 στις ΗΠΑ, χωρίς ωστόσο να γνωστοποιεί τις τιμές. Ο αρχικός στόχος είναι η έναρξη της παραγωγής το 2022, όμως όπως όλα δείχνουν κάτι τέτοιο δεν θα ισχύσει. Μάλιστα, η αμερικάνικη μάρκα δέχεται ήδη κρατήσεις μέσω ειδικής φόρμας στην επίσημη ιστοσελίδα της.