Το Honda Motocompo ήταν ένα πολύ μικρών διαστάσεων μοτοποδήλατο που κυκλοφορούσε στην αγορά της Ιαπωνίας για 2 χρόνια (1981-1983).
Πιο συγκεκριμένα, ήταν ένα δημοφιλές δίτροχο μοντέλο κυρίως λόγω του μεγέθους του, αλλά και της ικανότητας αναδίπλωσης που διέθετε. Αυτό το έκανε ιδανικό για μεταφορά με αυτοκίνητο, άρα ο αναβάτης του θα μπορούσε να το χρησιμοποιήσει ανά πάσα ώρα.
Πλέον, η Honda σκέφτεται να αναβιώσει το αναδιπλούμενο δίτροχο για όλα αυτά τα πλεονεκτήματά του, δίνοντας λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων πόλεων.
Honda: Ηλεκτρικό scooter με τιμή κάτω από 1.500 ευρώ
Το Motocompo της Honda ήταν η επιτομή της πρακτικότητας
Πιο συγκεκριμένα, ο εκάστοτε επιβάτης του θα μπορεί να πάει με αυτό στη δουλειά του το πρωί και όχι με το αυτοκίνητo, γλιτώνοντας χρόνο. Πρώτον, δεν θα πήζει στην κίνηση και δεύτερον δεν θα έχει πρόβλημα με το πάρκινγκ, γιατί θα μπορεί να το αποθηκεύσει σε ένα μέρος στο γραφείο του.
Ωστόσο, το Motocompo δεν είχε την ανάλογη πορεία που περίμεναν οι κατασκευαστές του, καθώς είχε ένα βασικό πλεονέκτημα που δεν άρεσε στους καταναλωτές. Διέθετε δίχρονο αερόψυκτο μοτέρ 49 κυβικών εκατοστών.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να… εκπέμπει πολύ καύσιμο και να μυρίζουν τα ρούχα των ιδιοκτητών του. Έτσι σε μόλις δύο χρόνια η ιαπωνική φίρμα κατάφερε να πουλήσει μόλις 50.000 μονάδες. Όταν μάλιστα ο αρχικός της στόχος ήταν η πώληση 10.000 μηνιαίως.
Honda: Ηλεκτρικό ντεμπούτο στην Ευρώπη με το Honda EM1 e!
Στην επιστροφή του θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό
Σήμερα, 40 χρόνια μετά, η ιαπωνική εταιρεία έχει ακόμα τις ίδιες σκέψεις σχετικά με το μικρό δίτροχο. Επιπλέον, η Honda το 2001 παρουσίασε τα e-Dax και e-NSR και εν συνεχεία το 2011 παρουσίασε το Moto Compo. Τα εν λόγω μοντέλα ήταν φυσικά πρωτότυπα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα, κάτι που υποδηλώνει τις σκέψεις της φίρμας προς αυτή την κατεύθυνση.
Προφανώς, το αντίστοιχο μικροσκοπικό δίτροχο που θα επαναφέρει η εταιρεία, θα είναι ηλεκτρικό, ενώ η ονομασία του θα είναι Motocompacto. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική μάρκα δουλεύει πάνω σε αυτή την ιδέα από το 2020 και μάλλον δεν απέχει και πολύ η στιγμή που θα το δούμε.