Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνήθως έχουμε στο μυαλό μας ότι αυτά θα είναι αυτόματα και όχι με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ωστόσο, η Lexus έχει αντίθετη άποψη και φέρνει το μηχανικό κιβώτιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω στο οποίο δουλεύει εντατικά.
Πριν 9 μήνες, η Toyota κατέθεσε αίτηση για την κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας, το οποίο αφορούσε τον τρόπο λειτουργίας ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η premium μάρκα της Toyota, επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι όντως εργάζεται σε ένα προσομοιωμένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά. Με αυτή την τεχνολογία θέλει να δώσει την αίσθηση ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σε πρωτότυπο του UX300e το «εικονικό» κιβώτιο
Η ιαπωνική μάρκα έχει ήδη τοποθετήσει το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων σε ένα πρωτότυπο του αμιγώς ηλεκτρικού UX300e. Το όχημα διαθέτει κανονικά λεβιέ ταχυτήτων, ενώ οι αλλαγές σχέσεων προκαλούν έναν ήχο και έναν θόρυβο του ηλεκτροκινητήρα από τα ηχεία. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός καταλαβαίνει καλύτερα τις αλλαγές σχέσεων.
Επιπλέον, το UX300e διαθέτει τρία πεντάλ, ένα λειτουργικό λεβιέ ταχυτήτων και ένα στροφόμετρο, το οποίο όμως δεν έχει σχέση με τις στροφές του κινητήρα. Η Lexus έχει ρυθμίσει το «εικονικό» κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αναγκάζει τον οδηγό να πατάει τον συμπλέκτη κάθε φορά που αλλάζει ταχύτητα. Αλλιώς το όχημα σταματάει.
Αυτές είναι οι τιμές του νέου Lexus UX 300e στην Ελλάδα
Το χειροκίνητο κιβώτιο ήταν ιδέα των μηχανικών της Lexus
Η ιδέα για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με χειροκίνητο κιβώτιο, προέκυψε από μία συζήτηση μεταξύ των μηχανικών της Lexus. Πιο συγκεκριμένα, ανέφεραν ότι ήταν ένα από τα στοιχεία που τους άρεσε στα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Lexus υποστήριξε τους μηχανικούς της και προχώρησε στην ανάπτυξη του εν χειροκίνητου κιβωτίου, παρά το γεγονός ότι αυτό δεν χρησιμεύει στα ηλεκτρικά λόγω της επίπεδης καμπύλης ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα. Ο επικεφαλής μηχανολόγος της Lexus Electrified, Takashi Watanabe, δήλωσε ότι το project είναι τόσο διασκεδαστικό, που η ανάπτυξη του διαρκεί ήδη τρία χρόνια.
Το Lexus UX 300e με μεγαλύτερη αυτονομία!
Πόσο πιθανό ένα χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά στο μέλλον;
Ο Watanabe, τόνισε ότι η εν λόγω τεχνολογία δεν είναι για λόγους επίδειξης. Μάλιστα, είναι πιθανό να το δούμε σε μελλοντικά ηλεκτρικά της εταιρείας.
Πιο αναλυτικά, δήλωσε:
«Από έξω, αυτό το όχημα είναι τόσο αθόρυβο όσο οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αλλά ο οδηγός είναι σε θέση να βιώσει όλες τις αισθήσεις ενός οχήματος με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί λογισμικό. Επομένως μπορεί να προγραμματιστεί για να αναπαράγει την οδηγική εμπειρία διαφορετικών τύπων οχημάτων, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την προτιμώμενη χαρτογράφηση».
Τέλος, η τεχνολογία είναι ακόμα σε πειραματική φάση και αναμένουμε να δούμε πότε θα περάσει σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.