Η Embraer από τη Βραζιλία έχει μπει για τα καλά στο πνεύμα της ηλεκτροκίνησης και αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια της για πιο «καθαρά» αεροσκάφη. Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών από το Σάο Πάολο, στοχεύει και εκείνη στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε πέρσι το πρόγραμμα με την ονομασία Energia, μία πρωτοβουλία για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Embraer Commercial Aviation, Arjan Meijer, δήλωσε:
«Από το περασμένο έτος που ανακοινώσαμε τις ιδέες μας για την Energia, ήμασταν απασχολημένοι με την αξιολόγηση διαφορετικών αρχιτεκτονικών και συστημάτων πρόωσης. Πρώτα θα αναπτύξουμε μικρότερες πλατφόρμες αεροσκαφών, επειδή μπορούμε να εφαρμόσουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες πιο γρήγορα από ό,τι στα μεγαλύτερα αεροσκάφη».
Renault και Airbus το «ψάχνουν» για την ηλεκτροκίνηση
Ένα υβριδικό και ένα με υδρογόνο
Η Embraer αποκάλυψε σε διαδικτυακό συνέδριο τα δύο «πράσινα» αεροσκάφη της, ένα υβριδικό και ένα με υδρογόνο. Μάλιστα, το κάθε αεροσκάφος είχε δύο εκδόσεις το καθένα, μία των 19 θέσεων και μία των 30 θέσεων.
Μάλιστα, αμφότεροι οι τύποι αεροσκαφών θα έχουν κινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος. Αυτά που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα έχουν μακρύτερα φτερά για να προστατεύουν τους έλικες και τις κυψέλες. Όπως επίσης και εναλλάκτες, για να διαχέουν τη θερμότητα από τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Maxwell X-57: Αυτό είναι το ηλεκτρικό αεροσκάφος της NASA
Embraer Energia Hybrid και Energia H2 Fuel Cell
Το πρώτο που παρουσίασαν ήταν το Energia Hybrid, στις εκδόσεις E19-HE και E30-HE. Το εν λόγω αεροσκάφος διαθέτει παράλληλα υβριδική και ηλεκτρική πρόωση, ενώ παράγει εκπομπές άνθρακα έως και 90% λιγότερο κατά τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Η εμβέλειά του είναι 500 nm, ενώ παράγει 60% λιγότερο εξωτερικό θόρυβο.
Το δεύτερο ήταν το Energia H2 Fuel Cell, στις εκδοχές E19-H2FC και E30-H2FC. Ειδικότερα, διαθέτουν ηλεκτρική πρόωση υδρογόνου, μηδενικές εκπομπές CO2, καθώς επίσης και 70% χαμηλότερο εξωτερικό θόρυβο. Η εμβέλεια του αεροσκάφους είναι τουλάχιστον 200 nm.
Volocity: Ένα ιπτάμενο ταξί πετάει στο Παρίσι
O Ανώτερος Αντιπρόεδρος Μηχανικής, Τεχνολογίας και εταιρικής στρατηγικής της εταιρείας, Luis Carlos Affonso, τόνισε:
«Τα 19-θέσια και 30-θέσια είναι σημεία εκκίνησης για εστιασμένες μελέτες, καθώς είναι πιθανό να παρουσιάσουν παλαιότερη τεχνική και οικονομική ετοιμότητα. Οι προκλήσεις των μηδενικών εκπομπών είναι σημαντικές.
Σε λιγότερο από 25 χρόνια τα εμπορικά μας αεροσκάφη έχουν ήδη μειώσει την καύση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 κατά σχεδόν 50 %, χρησιμοποιώντας μόνο συμβατικά καύσιμα και πρόωση. Οι μηδενικές εκπομπές είναι ένας στόχος που μπορούμε να πετύχουμε».