Η Bundestag έδωσε το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης το 2022. Στη Γερμανία, λοιπόν, και το δημόσιο οδικό δίκτυο της χώρας θα δούμε τα εν λόγω οχήματα. Θα υπακούν όμως σε ορισμένους περιορισμούς και συγκεκριμένες συνθήκες.
Για παράδειγμα, όσοι έχουν στο μυαλό τους μία πλήρως αυτόνομη οδήγηση στην Autobahn, θα πρέπει να περιμένουν.
Όπως αναφέρει η DW.com, λεωφορεία και άλλα οχήματα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, σύντομα θα μπορούν να είναι μία καθημερινή εικόνα στους γερμανικούς δρόμους, μετά την έγκριση της γερμανικής Βουλής του νέου κανονιστικού πλαισίου που αφορά στην αυτόνομη οδήγηση.
Το νομοσχέδιο, μετά την έγκρισή του από τη γερμανική Βουλή, πηγαίνει στο Ομοσπονδιακό Συμβούλιο της Γερμανίας. Εκεί λαμβάνει έγκριση και στη συνέχεια θα γίνει νόμος τους κράτους, ώστε να έχει ισχύ.
Όταν εγκρίνουν τη νομοθετική πρωτοβουλία, η Γερμανία θα είναι η πρώτη χώρα με νομικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση.
Τι θα ισχύει στη Γερμανία
Το νομοσχέδιο που ψήφισαν οι νομοθέτες της γερμανικής Βουλής προτείνει συγκεκριμένες αλλαγές στους κανόνες κυκλοφορίας των οχημάτων. Δίνει τη δυνατότητα για την κανονική χρήση οχημάτων με σύστημα αυτόνομης οδήγησης σε όλη τη χώρα. Αναλυτικότερα, το νομοσχέδιο αφορά αποκλειστικά οχήματα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Σε αυτά, ένας υπολογιστής έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση για την κίνηση και λειτουργία του.
Tesla: Δείτε σε video πως λειτουργεί η αυτόνομη οδήγηση
Όπως αναφέρει το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών, «η παρουσία οδηγού ασφαλείας, ο οποίος θα μπορούσε να είναι έτοιμος να παρέμβει, δεν θα είναι απαραίτητος». Έως τώρα, τα αυτοκίνητα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης απαιτούσαν ειδικές άδειες.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών, Andreas Scheuer, επικρότησε την έγκριση που έλαβε το νομοσχέδιο από την Bundestag, προσθέτοντας πως αυτό πρέπει πολύ σύντομα να τεθεί σε ισχύ. «Η Γερμανία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα τοποθετήσει τα αυτόνομα οχήματα από τα εργαστήρια στους δρόμους», τόνισε ο ίδιος και πρόσθεσε πως: «Πλέον, είμαστε πιο κοντά σε αυτόν τον στόχο».
Αξίζει να σημειωθεί πως οι κραταιές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, επίσης, υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την κίνηση της γερμανικής πολιτικής ηγεσίας, βλέποντας πως με αυτόν τον τρόπο τους δίνεται η δυνατότητα να γίνουν παγκόσμιοι παίκτες στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.
«Οι καταναλωτές, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και η Γερμανία, ως κεντρικός κόμβος, θα επωφεληθούν τα μέγιστα από αυτήν την εξέλιξη», δήλωσε ο Hildegard Müller, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Βιομηχανίας Αυτοκινήτων (VDA).