«Ο κόσμος των SUV έχει τελειώσει», ισχυρίζεται ο CEO της Citroën, Vincent Cobee, προειδοποιώντας ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων οδεύει προς εξαφάνιση. Βέβαια, η δημοφιλία και πωλήσεις των εν λόγω οχημάτων, μαρτυρούν μία άλλη πραγματικότητα, κάτι που γνωρίζει και ο ίδιος ο Cobee.
Τα SUV και τα Crossover σημειώνουν σημαντικές πωλήσεις κάθε χρόνο και πλέον είναι τα best-sellers της αγοράς. Ωστόσο, το τέλος τους πλησιάζει και σε αυτό θα παίξουν ρόλο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, η αιτία της εξαφάνισης των SUV έχει να κάνει με την αεροδυναμική και το βάρος των ηλεκτρικών.
Η Citroën με τον Asterix στους κινηματογράφους!
Τα SUV δεν το… έχουν και πολύ με την αεροδυναμική
Αν σε ένα ηλεκτρικό όχημα η αεροδυναμική είναι λάθος, τότε θα υστερεί σε αυτονομία. Σύμφωνα με τον Cobee, τα SUV δεν είναι αρκετά αεροδυναμικά, οπότε όλα είναι απλά… μαθηματικά.
Για παράδειγμα, όπως αναφέρει και ο Cobee, ένα αυτοκίνητο μπορεί να χάσει έως και 50 χιλιόμετρα αυτονομίας αν δεν έχει καλή αεροδυναμική. Επιπλέον, η διαφορά ενός SUV κι ενός sedan μπορεί εύκολα να φτάσει τα 60, 70 ή ακόμη και τα 80 χιλιόμετρα. Όποτε τα SUV χάνουν από τα… αποδυτήρια σε αυτόν τον τομέα.
Citroën: Νέο πρόγραμμα απόσυρσης μέχρι 31/12
Εξαφάνιση και λόγω βάρους
Επιπλέον, άλλος ένας παράγοντας που θα εξ-αφανίσει τα SUV είναι αυτός του βάρους. Ένα SUV είναι γενικά πιο βαρύ από ένα hatchback, ένα sedan ή ακόμα και από ένα station wagon. Λόγω του μεγέθους τους, τα SUV χρειάζονται μεγαλύτερες μπαταρίες για να προσφέρουν επαρκή αυτονομία. Έτσι, τα εν λόγω οχήματα θα είναι ακόμα πιο βαριά.
Να θυμίσουμε ότι τη δεκαετία του 1970, ένα αυτοκίνητο ζύγιζε περίπου 700 κιλά κατά μέσο όρο. Σήμερα, ζυγίζει περίπου γύρω στα 1.300 κιλά, ενώ μελλοντικά θα φτάσει ακόμα και τους 2 τόνους.
Ο Cobee θεωρεί την αύξηση του βάρους απαράδεκτη για το περιβάλλον. Και αυτό διότι το μεγαλύτερο βάρος απαιτεί και περισσότερη δουλειά για την κίνηση του οχήματος.
Ειδικότερα τονίζει:
«Θα χρησιμοποιούμε τρεις φορές περισσότερους πόρους για να προσφέρουμε την ίδια υπηρεσία, απλώς για να είμαστε “πράσινοι”».
Πόσο κοστίζει το Citroën C5 Aircross στην ελληνική αγορά;
Το Oli Concept δείχνει το μονοπάτι που θα ακολουθήσει η Citroën
Η Citroën σε αντίθεση με άλλες εταιρείες , προσφέρει μικρότερες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της, χωρητικότητας 50 kWh. Μάλιστα, το Oli Concept δείχνει τη δέσμευση της γαλλικής εταιρείας για ελαφριά αυτοκίνητα ακόμα και ως ηλεκτρικά.
Τέλος, αν και τα SUV είναι αυτά που επιλέγει συνήθως το αγοραστικό κοινό, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για αλλαγή στρατηγικής της γαλλικής φίρμας.
Όπως τονίζει και ο Cobee:
«Αν παραμείνουμε στα “boxy SUV” μέχρι το 2030 και ανακαλύψουμε ότι δεν υπάρχει υποψήφιος αγοραστής για αυτά, θα είναι μία δύσκολη προσγείωση. Και δεν θέλεις να είσαι ο τελευταίος που θα εγκαταλείψει την πίστα».