Volkswagen ID.7: Παίρνει πρωτάθλημα στην… αυτονομία!

Το νέο Volkswagen ID.7 είναι πρωταθλητής σε ενεργειακή απόδοση, καθώς καταφέρνει να προσφέρει αυτονομία 700 χιλιομέτρων.

Ακούστε το άρθρο

Σε οχήματα όπως το Volkswagen ID.7, το σχήμα του αμαξώματος αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της τιμής του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd). Επιπλέον, οι τροχοί και τα ελαστικά επηρεάζουν περίπου το 30%, το δάπεδο το 10% και τα λειτουργικά ανοίγματα στο μπροστινό άκρο του οχήματος, το 10%. Το γεγονός ότι το νέο ID.7 είναι το πιο αεροδυναμικό ID. μοντέλο μέχρι στιγμής, είναι εμφανές με την πρώτη ματιά, παρατηρώντας τη σιλουέτα του οχήματος, με μήκος σχεδόν 5 μέτρα.

Ο σχεδιαστής της γερμανικής φίρμας, Daniel Scharfschwerdt, ανέφερε:

«Κατά τον σχεδιασμό του ID.7, δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στην αεροδυναμική από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Μάλιστα, αυτό είναι εμφανές στο χαμηλό μπροστινό άκρο, τη ρέουσα μετάβαση στο καπό και το “γρήγορο” παρμπρίζ. Η οροφή που θυμίζει κουπέ και το κωνικό πίσω άκρο, διαθέτουν σχεδιασμό ικανό για ιδανικές αεροδυναμικές επιδόσεις».

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Volkswagen ID.7!

Volkswagen ID.7: Παίρνει πρωτάθλημα στην… αυτονομία!

Ο Stephan Lansmann, Μηχανικός Έργου, υπεύθυνος για την αεροδυναμική του ID.7, σχολίασε:

«Προσπαθούμε για ιδανικές λύσεις σε μία επαναληπτική διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει τακτική διαβούλευση μεταξύ των τμημάτων Ανάπτυξης και Σχεδιασμού. Υπάρχουν πολλά μικρά βήματα που αποδίδουν στο τέλος. Πολυάριθμες ψηφιακές προσομοιώσεις για τον υπολογισμό της ροής συμπληρώνονται από δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα ως μέρος αυτής της διαδικασίας».

Τα αεροδυναμικά δυνατά σημεία του Volkswagen ID.7

Το κάτω μέρος του αμαξώματος του ID.7 είναι σχεδόν κλειστό, ενώ παράλληλα υπάρχουν νέες αεροτομές στους μπροστινούς τροχούς. Μάλιστα, αυτές οδηγούν τον αέρα κατά μήκος των τροχών κάτω από το όχημα, προσφέροντας ελάχιστες αναταράξεις. Οι αεροκουρτίνες στα πλάγια του μπροστινού προφυλακτήρα, κατευθύνουν τον αέρα γύρω από το μπροστινό άκρο, με ελάχιστη απώλεια.

Επιπλέον, τα διογκωμένα πλαϊνά μαρσπιέ εμποδίζουν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Παράλληλα, προστατεύουν τα πίσω ελαστικά από τον αέρα που ρέει προς αυτά. Τέλος, τα μικρά σπόιλερ και πάνελ καθοδηγούν τη ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα.

Test Drive || Volkswagen ID. Buzz: Επιστροφή στο μέλλον!

«Στα ηλεκτρικά οχήματα, οι τροχοί συμβάλλουν περισσότερο στην καλή αεροδυναμική, και ως εκ τούτου εστιάσαμε ιδιαίτερα σε αυτούς», τόνισε ο Lansmann. «Όταν σχεδιάζαμε τις ζάντες των τροχών, εστιάσαμε στην αεροδυναμική, την οποία έπρεπε να ταιριάξουμε με τις απαιτήσεις ψύξης των φρένων. Οι ζάντες είναι πιο κλειστές και έχουν ιδιαίτερα καλές αεροδυναμικές ιδιότητες».

Μάλιστα, σημαντικό ρόλο «παίζουν» και τα λειτουργικά ανοίγματα στο μπροστινό μέρος, μέσω των οποίων ο αέρας ρέει προς το ψυγείο. Στο ID.7, η ροή του αέρα ελέγχεται ενεργά από μία «κουρτίνα» ψυγείου, ώστε να υπάρξει μείωση της οπισθέλκουσας. Επιπλέον, αυτή η ηλεκτρική κουρτίνα ανοίγει μόνο όταν είναι απαραίτητη η στοχευμένη ψύξη του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και της μπαταρίας. Στο πίσω μέρος, υπεύθυνη για την υψηλή αεροδυναμική είναι η σχεδίαση της πίσω πόρτας και του διαχύτη, καθώς και των πλευρικών διαχωριστικών άκρων.

Volkswagen ID. 2all: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Λαού

Από τον υπολογιστή στην αεροδυναμική σήραγγα

Η αρχική εστίαση είναι στις προσομοιώσεις στον υπολογιστή, όπου η ομάδα σχεδιασμού παρέχει δεδομένα CAD (Computer-Aided Design). Στη συνέχεια, αρκετές χιλιάδες επεξεργαστές υπολογίζουν τις τιμές ροής αέρα για λεπτομέρειες, όπως οι χωνευτές στο αμάξωμα λαβές των θυρών. Έτσι, η γερμανική φίρμα χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα, μόνο όταν ο σχεδιασμός ολοκληρωθεί. Ωστόσο, αυτή είναι μία διαδικασία η οποία μπορεί να διαρκέσει 1,5 χρόνο, από την έναρξη της ανάπτυξης.

Η ομάδα χρησιμοποίησε πήλινα μοντέλα της Volkswagen σε κλίμακα 1:1 του ID.7 στην αεροδυναμική σήραγγα. Τα νέα ευρήματα υλοποιούνται στο μοντέλο, χρησιμοποιώντας φρέζα με ακρίβεια χιλιοστού. Όπως για παράδειγμα, σε περίπτωση αλλαγών στο πίσω μέρος και στις άκρες διαχωρισμού. Μάλιστα, με τη βοήθεια των πρωτότυπων εξαρτημάτων από 3D εκτυπωτή, η ομάδα του Stephan Lansmann δοκίμασε πολλές παραλλαγές.

Test Drive || Volkswagen ID.5 Pro Performance: Ηλεκτρο-sport!

Volkswagen ID.7: Παίρνει πρωτάθλημα στην… αυτονομία!

Στο ID.7, αυτή η διαδικασία τους επέτρεψε να βελτιστοποιήσουν τα άνω και κάτω τμήματα του περιβλήματος των καθρεφτών και τη βάση τους. Προφανώς, σκοπός ήταν να επιτύχουν χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας με εξαιρετικές αεροδυναμικές ιδιότητες. Το αποτέλεσμα αυτής της λεπτομερούς εργασίας είναι μια τιμή Cd 0,23, η οποία αποτελεί τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας σε ολόκληρη την ID. οικογένεια της Volkswagen.

abb_img