Η GAC σχεδιάζει κινητήρα που καίει… αμμωνία

Η νέα τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων της GAC, υπόσχεται να μειώσει κατά πολύ τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με χρήση... αμμωνίας.

Ακούστε το άρθρο

Μία νέα τεχνολογία από τα βάθη της Ανατολής, σκοπεύει να ταράξει τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία GAC (Guangzhou Automobile Group) και η θυγατρική της, Aion EV παρουσίασε μία νέα τεχνολογία που αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα (e-fuels), η οποία θα κάνει τα αυτοκίνητα απόλυτα φιλικά προς το περιβάλλον.

Πιο συγκεκριμένα, παρουσίασε έναν θερμικό κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιεί ως καύσιμο την… αμμωνία. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που η αμμωνία λειτουργεί ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα, αν και πολλές φορές έχει γίνει χρήση της για θαλάσσιες μεταφορές.

GAC CCS1: To… διαστημικό ηλεκτρικό roadster

Η GAC κινείται και με αμμωνία

Σύμφωνα με την κινέζικη εταιρεία, ο εν λόγω κινητήρας είναι τετρακύλινδρος και διαθέτει χωρητικότητα 2 λίτρων. Αποδίδει 160 ίππους, ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μειωμένες κατά 90%, συγκριτικά με τα παραδοσιακά καύσιμα.

Η GAG θεωρεί ότι αυτός ο κινητήρας αποτελεί μία βιώσιμη λύση, τόσο για το περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο. Ειδικότερα, η καύση της αμμωνίας δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, αιθάλη ή αέρια του θερμοκηπίου.

GAC Van Life Concept: Το αυτόνομο Van του μέλλοντος

Μάλιστα, ο κινητήρας περιέχει υδρογόνο, μία ουσία σίγουρα πιο ασφαλής και πιο «πράσινη» από τη βενζίνη. Η εταιρεία παρουσίασε τον καινοτόμο κινητήρα σε ετήσια εκδήλωση με θέμα την τεχνολογία, η οποία έλαβε χώρα στο Πεκίνο.

Ακόμη, μαζί με αυτό το πρωτοποριακό νέο σύστημα, παρουσίασε και το eVTOL της GAC, με το όνομα The Gove, καθώς και το υβριδικό minivan υδρογόνου, το οποίο η GAC έχει δημιουργήσει μαζί με την Toyota.

GAG Gove: Το eVTOL που… «σπάει» στα δύο!

Η GAC σχεδιάζει κινητήρα που καίει… αμμωνία

Πόσο… «αθώα» είναι η αμμωνία;

Ωστόσο, η αμμωνία που χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι ιδιαίτερα τοξική, καθώς δεν μπορεί να διαλυθεί στο νερό. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες που χρησιμοποιούν αμμωνία, μπορεί να μην εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα ή άλλα βλαβερά ατμοσφαιρικά αέρια. Όμως, παράγουν νιτρικά οξέα, όπως NO2 και NOx, τα οποία δημιουργούν την όξινη βροχή.

Επιπλέον, η αμμωνία μπορεί να είναι επικίνδυνη, ανάλογα με τον τρόπο παραγωγής της. Ειδικότερα, όταν για την παραγωγή της χρησιμοποιούνται ορυκτοί πόροι ενέργειας, όπως είναι το μεθάνιο, τότε εκπέμπεται διοξείδιο του άνθρακα.

GAC Aion Hyper SSR: Κινέζικο ηλεκτρικό supercar 1.000 ίππων!

Με αυτόν τον τρόπο, η αμμωνία δεν είναι και τόσο φιλική για το περιβάλλον. Η παραγωγή της «καθαρής» αμμωνίας, προκύπτει από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και αυτές που δεν εκπέμπουν CO2.

Ο μηχανικός του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της GAC, Qi Hongzhong, τόνισε:

«Η αξία της αμμωνίας ως καύσιμο για την κοινωνία και για εμπορικές χρήσεις αξίζει, ιδιαίτερα από τη στιγμή που καταφέραμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα με τη δυσκολία καύσης και χρησιμοποιήσαμε το καύσιμο στη βιομηχανία επιβατικών αυτοκινήτων».

abb_img