Η Heart Aerospace θα πραγματοποιήσει δοκιμές στο ηλεκτρικό αεροσκάφος ES-30, το οποίο «περιμένει» να λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για να… πετάξει. Οι εν λόγω δοκιμές δεν θα είναι στον αέρα, αλλά θα επί εδάφους, με το αεροδρόμιο της πόλης Μάλμε να αποτελεί το κέντρο των δοκιμών για το αεροσκάφος.
Η σουηδική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, Swedavia, διέθεσε το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Σουηδίας για τις δοκιμές εδάφους, του ηλεκτρικού αεροσκάφους. Η Heart Aerospace θα χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό αεροσκάφος για επίδειξη τροχοδρόμησης και της φόρτισης εντός του αεροδρομίου.
Η Heart Aerospace «πετάει» με… νέες μπαταρίες!
Η διευθύντρια του αεροδρομίου, Karin Öhrström, δήλωσε:
«Ως φορέας εκμετάλλευσης αεροδρομίων, η Swedavia συνεχίζει να είναι ενεργός εταίρος στην αναγκαία ενεργειακή μετάβαση της αεροπορίας, συμμετέχοντας και αναπτύσσοντας την ηλεκτρική αεροπορία του μέλλοντος.
Το αεροδρόμιο του Μάλμε είναι σε μοναδική θέση, δεδομένης της εγγύτητάς του με την ηπειρωτική Ευρώπη. Εστιάζει στη διεθνή συνεργασία, γεγονός που παρέχει συναρπαστικές ευκαιρίες για την ηλεκτρική αεροπορία και καθιστά το αεροδρόμιο ιδανικό πεδίο δοκιμών για τη συνεχή ανάπτυξη της σουηδικής ηλεκτρικής αεροπορίας».
Η Heart Aerospace παρουσιάζει το ES-30
Με τη συνδρομή της σουηδικής κυβέρνησης
Η επίδειξη θα γίνει στο πλαίσιο του έργου ELISE, για την προώθηση της ηλεκτρικής αεροπορίας στη Σουηδία. Το ELISE ξεκίνησε το φετινό καλοκαίρι και θα διαρκέσει έως την άνοιξη του 2025. Επιπλέον, έχει λάβει χρηματοδότηση 17 εκατομμυρίων ευρώ από τον σουηδικό οργανισμό Vinnova.
Επίσης, το έργο χωρίζεται σε 3 στάδια, με το τρίτο να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη υποδομής για ηλεκτρικά αεροσκάφη στο αεροδρόμιο του Μάλμε. Σύμφωνα με τη Vinnova, το πρώτο βήμα ήταν η ανάπτυξη ενός «οδικού χάρτη, μιας ακαδημαϊκής-βιομηχανικής κοινοπραξίας και ενός πρωτοτύπου ηλεκτρικού αεροσκάφους».
Heart Aerospace ES-30: Έτοιμο να «ηλεκτρίσει» τους ουρανούς!
Αυτό είναι το Heart Aerospace ES-30
Τέλος, θυμίζουμε ότι το Heart Aerospace ES-30 είναι ένα υβριδικό-ηλεκτρικό αεροσκάφος με 4 ηλεκτροκινητήρες και θέσεις για 30 επιβάτες. Διαθέτει γεννήτριες, οι οποίες συμβάλλουν στην επέκταση της εμβέλειας του αεροσκάφους, χρησιμοποιώντας βιώσιμα καύσιμα.
Πιο συγκεκριμένα, η αυτονομία του αγγίζει τα 200 χιλιόμετρα. Ωστόσο, με τη χρήση των 2 εφεδρικών γεννητριών η εμβέλεια του φτάνει ακόμη και τα 400 χιλιόμετρα. Όπως όλα δείχνουν, θα είναι έτοιμο για πτήσεις το 2028 και ήδη υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό.