Η γαλλική Ascendance Flight Technologies σχεδιάζει να κάνει… «βουτιά» στην βιώσιμη αεροπορία, με την κατασκευή ενός υβριδικού-ηλεκτρικού αεροσκάφους. Πιο συγκεκριμένα, η γαλλική εταιρεία αποκάλυψε το σχέδιό της για ένα αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), εν ονόματι ATEA, το οποίο θα χρησιμοποιεί υβριδική πρόωση.
Η Ascendance Flight Technologies είναι σχετικά νέα, με έτος ίδρυσης το 2018 και αποκλειστικά αφιερωμένη στην βιώσιμη αεροπορία. Στόχος της είναι η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των αερομεταφορών, προσφέροντας μοναδικές τεχνολογίες, τόσο ως κατασκευαστής αεροσκαφών όσο και συστημάτων πρόωσης.
GAG Gove: Το eVTOL που… «σπάει» στα δύο!
Το ATEA eVTOL ανοίγει τα φτερά του
Η εταιρεία με έδρα την Τουλούζη συγκέντρωσε 21 εκατομμύρια ευρώ στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της. Αυτά θα τα χρησιμοποιήσει για να επιταχύνει την ανάπτυξη του προτεινόμενου υβριδικού-ηλεκτρικού eVTOL ATEA.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα νέα κεφάλαια που συγκέντρωσε θα της επιτρέψουν να πετάξει το πρωτότυπό της σε πλήρη κλίμακα. Παράλληλα, θα ξεκινήσει η διαδικασία πιστοποίησης, καθώς και οι απαραίτητες δράσεις για να γίνει το ATEA πραγματικότητα.
Joby Aviation: Και οι πτήσεις ξεκινούν!
Στους αιθέρες το 2024
Το ATEA είναι ένα πενταθέσιο αεροσκάφος χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Όπως όλα δείχνουν θα κάνει την πρώτη πτήση του το επόμενο έτος. Ακόμη, διαθέτει μία συμβατική προπέλα στο μπροστινό μέρος, η οποία τροφοδοτείται από έναν στροβιλοφόρο κινητήρα. Όταν το αεροσκάφος πετά, ο εν λόγω κινητήρας φορτίζει τις μπαταρίες του eVTOL. Η ταχύτητα που μπορεί να φτάσει είναι τα 200 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία του αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα.
Επιπλέον, το περασμένο έτος, η Ascendance γνωστοποίησε ότι είχε ήδη λάβει επιστολές για συμφωνία που αφορούσαν 245 eVTOL ATEA από 6 φορείς εκμετάλλευσης. Ακόμη, για την ανύψωση του αεροσκάφους «φροντίζουν» οι 8 αεραγωγοί στα πτερύγια του. Η ώθηση προέρχεται από έναν ενιαίο έλικα τοποθετημένο στη μύτη.
Το Prosperity I έκανε ντεμπούτο στο Παρίσι
Με ηλεκτρική υβριδική πρόωση
Τέλος, η εταιρεία «εργάζεται» για την ενσωμάτωση του υβριδικού-ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης Sterna. Αυτό είναι συμβατό με βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και υδρογόνο.
Ειδικότερα, το Sterna είναι ένα αρθρωτό υβριδικό σύστημα πρόωσης, το οποίο φιλοξενεί μπαταρίες και έναν θερμικό κινητήρα που χρησιμοποιεί είτε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είτε υδρογόνο μελλοντικά.
Δείτε το video: