Νέο Peugeot e-3008: Ο Λέοντας βρυχάται… ηλεκτρικά!

Η Peugeot προχώρησε επίσημα στην παρουσίαση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού e-3008, το οποίο θα προσφέρει αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα.

Ακούστε το άρθρο

Πριν λίγα 24ωρα, η Peugeot αποκάλυψε το νέο e-3008 και πλέον, η γαλλική φίρμα προχωρά στην επίσημη παρουσίασή του. Το νέο μοντέλο ή αλλιώς το νέο ηλεκτρικό fastback όπως η ίδια το ονομάζει, αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την εταιρεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της. Μάλιστα, το νέο e-3008 είναι το πρώτο μοντέλο το οποίο χρησιμοποιεί την νέα ηλεκτρική πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis.

Από πλευράς διαστάσεων, το γαλλικό ηλεκτρικό fastback έχει μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα και ύψος 1,64 μέτρα. Παράλληλα, το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,74 μέτρα, ξεπερνώντας τον προκάτοχό του κατά 64 χιλιοστά. Ωστόσο, το νέο e-3008 αν και διατηρεί τις προηγούμενες αναλογίες του, καταφέρνει να δείχνει αρκετά πιο σύγχρονο, πιο περιπετειώδες και πολύ πιο δυναμικό.

«Κατασκοπεύοντας» το νέο Peugeot e-3008

Το νέο μοντέλο μας παρουσιάζει με αρκετά επιτυχημένο τρόπο την νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής φίρμας. Πιο συγκεκριμένα, το εμπρός μέρος ξεχειλίζει από δυναμισμό, κάτι το οποίο οφείλει κυρίως στην ευμεγέθη κυψελοειδή μάσκα του. Εντύπωση προκαλούν τα στενά φωτιστικά σώματα στις άκρες του αμαξώματος, τοποθετημένα ακριβώς κάτω από το καπό. Προφανώς, τα φωτεινά «νύχια» του λέοντα δίνουν το παρών, ωστόσο είναι αρκετά πιο εκλεπτυσμένα σε σχέση με το παρελθόν.

Στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι έντονοι ώμοι στα φτερά, καθώς και οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος. Ωστόσο, εκεί που το e-3008 εντυπωσιάζει, είναι η γραμμή της οροφής, η οποία στο πίσω μέρος το κάνει να θυμίζει έντονα coupe. Επίσης, στο πίσω μέρος συναντάμε τα στενά φωτιστικά σώματα σε μαύρο φόντο. Μάλιστα και εκεί τα φώτα πορείας θυμίζουν τα νύχια του λιονταριού, όπως στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.

Νέο Peugeot e-208: Το λιοντάρι άλλαξε… πρόσωπο!

Το εντυπωσιακό Panoramic i-Cockpit στο νέο Peugeot e-3008

Μόνο εντυπωσιακή θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την καμπίνα του νέου Peugeot e-3008. Προφανώς, σε αυτή την εικόνα, σημαντικό ρόλο παίζει και το ολοκαίνουργιο Panoramic i-Cockpit που διαθέτει το μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα χρησιμοποιεί μία κυρτή οθόνη υψηλής ευκρίνειας στο πάνω μέρος του ταμπλό, μεγέθους 21 ιντσών. Αυτή αναλαμβάνει να προβάλλει σε οδηγό και επιβάτες, όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου, καθώς και τις λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Κάτω από την κεντρική οθόνη εδρεύουν τα χειριστήρια αφής i-Toggles, τα οποία προσφέρουν πλήρη παραμετροποίηση σύμφωνα με τις απαιτήσεις του χρήστη.  Από πλευράς χώρων, το νέο Peugeot e-3008 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση στο εσωτερικό του μία οικογένεια. Μάλιστα, προσφέρει έως και 17 αποθηκευτικά σημεία, στα οποία μπορούν να τοποθετηθούν διάφορα μικροαντικείμενα, με συνολικό όγκο 34 λίτρων. Τέλος, μεγάλος είναι και ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών, με συνολική χωρητικότητα 520 λίτρα.

Το Peugeot Panoramic i-Cockpit στο νέο 3008

Νέο Peugeot e-3008: Ο Λέοντας εξηλεκτρίστηκε

Με 3 αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης έως 320 ίππους

Σε 3 εκδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων θα είναι διαθέσιμο το νέο Peugeot e-3008. Στην βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Range, η οποία χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, με ισχύ 210 ίππων και 343 Nm ροπής. Επιπλέον, ενέργεια στον μονό ηλεκτροκινητήρα δίνει μία μπαταρία με χωρητικότητα 73 kWh. Μάλιστα, αυτή η μπαταρία θα είναι ικανή να προσφέρει στο γαλλικό μοντέλο, αυτονομία έως και 525 χιλιόμετρα.

Στην συνέχεια ακολουθεί η επίσης 2κίνητη έκδοση Long Range, η οποία χρησιμοποιεί μία μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία των 98 kWh. Ωστόσο, αυτή είναι σε θέση να αυξήσει αρκετά την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος, φτάνοντας ακόμα και τα 700 χιλιόμετρα. Τέλος, για τους πιο απαιτητικούς, διαθέσιμο είναι και το Peugeot e-3008 Dual Motor. Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με την ισχύ να «αγγίζει» τους 325 ίππους.

Το νέο Peugeot 2008 μας βάζει στην… πρίζα!

Νέο Peugeot e-3008: Ο Λέοντας εξηλεκτρίστηκε

Η ενέργεια στο σύστημα προέρχεται από μία μπαταρία με χωρητικότητα 73 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να περιορίζεται στα 525 χιλιόμετρα. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η αυτονομία της Dual Motor έκδοσης, είναι στα ίδια επίπεδα με την «βασική» 2κίνητη. Πιθανότατα, αυτό είναι εφικτό μέσω της ηλεκτρονικής διαχείρισης του οχήματος, το οποίο επιλέγει το ποσοστό χρήσης και των 2 ηλεκτρικών μοτέρ.

Φόρτιση από 20% έως 80% σε μόλις 30 λεπτά

Στην περίπτωση της φόρτισης DC, το νέο Peugeot e-3008 υποστηρίζει ισχύ έως και 160 kW. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδόσεις με την 73 kWh μπαταρία φορτίζουν από το 20% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Ωστόσο, η Long Range έκδοση με την 98 kWh μπαταρία, για το ίδιο ποσοστό φόρτισης θα χρειαστεί ελάχιστα περισσότερο.

Τέλος, το νέο Peugeot e-3008 θα είναι διαθέσιμο σε 2 επίπεδα εξοπλισμού, Allure και GT, με 3 εξοπλιστικά πακέτα επιλογών. Επιπλέον, η κατασκευή του μοντέλου θα λαμβάνει χώρα στο εργοστάσιο της Stellantis στο Sochaux της Γαλλίας, με την έναρξη των πωλήσεων να γίνεται πραγματικότητα το Φεβρουάριο του 2024.

abb_img