Ένα όνομα συνώνυμο των αγώνων πλαγιολίσθησης ή drift, είναι αυτό του Ιάπωνα Keiichi Tsuchiya, ο οποίος ακούει και στην προσφώνηση Drift King. Σύμφωνα με αυτό, η Hyundai αποφάσισε να τον καλέσει ώστε να οδηγήσει το νέο Ioniq 5 N, στην πίστα της Αυστραλίας. Εκεί, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της κορεάτικης φίρμας, κατάφερε με άνεση να αλλάξει την γνώμη του Ιάπωνα οδηγού σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Μάλιστα, ο Drift King δήλωσε πριν το οδηγήσει ότι «δεν υπάρχουν πολλά κορεάτικα σπορ μοντέλα στην Ιαπωνία».
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona στην Ελλάδα
Ωστόσο, από ότι είδαμε στο video το οποίο δημοσίευσε η Hyundai N, ο Keiichi Tsuchiya απόλαυσε το κορυφαίο Ioniq 5 στο έπακρο. Μάλιστα, δεν περίμενε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ήταν τόσο ευέλικτο και με παιχνιδιάρικο πίσω μέρος. Επιπλέον, όταν έμαθε το βάρος του, εξεπλάγει θετικά. «Πίστευα ότι το Ioniq 5 N δεν ζυγίζει περισσότερο από 1.800 με 1.900 κιλά. Ωστόσο, όταν επέστρεψα έμαθα ότι φτάνει τους 2,2 τόνους! Ήταν η πρώτη φορά που έκανα drift ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μπορώ να πω ότι ήταν πολύ διασκεδαστικό!»
Το Hyundai Ioniq 5 N μας κάνει ηλεκτροσόκ!
Τα συστήματα του Hyundai Ioniq 5 N για… drift!
Αρχικά, το νέο Hyundai Ioniq 5 N είναι εξοπλισμένο με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με 2 ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Αυτά τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν στο μέγιστο 650 ίππους και 770 Nm ροπής. Στον τομέα των επιδόσεων, η επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι μία διαδικασία μόλις 3,5 δευτερολέπτων για το μοντέλο. Τέλος, ενέργεια στο σύστημα προσφέρει μία μπαταρία με χωρητικότητα 84 kWh, η οποία φορτίζει από 10% έως 80% σε 18 λεπτά.
Ωστόσο, σύμμαχος του Keiichi Tsuchiya στην διαδικασία του ατελείωτου drift είναι το σύστημα N Drift Optimizer. Ειδικότερα, αυτό συμβάλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος. Επιπλέον, η διαθέσιμη λειτουργία Torque Kick Drift, προσημειώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη της πλαγιολίσθησης.
Το Hyundai Ioniq 5 N… «ακούγεται» στο Nurburgring
Παράλληλα, το σύστημα N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Μάλιστα, προσφέρει την δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει την κατανομή μέσα από 11 διαφορετικά επίπεδα. Και τέλος, το e-LSD ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές.
Στο παρακάτω video θα δείτε τον Ιάπωνα Drift King, πίσω από το τιμόνι του Ηyundai Ioniq 5 N, να πραγματοποιεί ατελείωτο drift: