Η Σειρά 5 της BMW έχει πλούσια ιστορία, πάντα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ήρθε η ώρα αυτό να αλλάξει με την i5.
Αν η αυτή είναι η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, τότε ναι. Την θέλουμε! Γιατί στην ουσία η i5 όχι μόνο δεν έχει κάτι να ζηλέψει από τα συμβατικά μοντέλα της Σειράς 5, αλλά αναβαθμίζει την ιδέα της ηλεκτροκίνησης. Και μάλιστα σε ένα όχι SUV μοντέλο, κόντρα στην αυξανόμενη τάση της εποχής. Με λίγα λόγια η BMW i5 ταράζει τα λιμνάζοντα νερά.
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη «πεντάρα» είναι ταυτόχρονα και το πρώτο μοντέλο της σειράς με μήκος άνω των 5 μέτρων. Από το 1973 και την άφιξη της Σειράς 5 έως την σημερινή όγδοη γενιά έχουν αλλάξει πολλά. Εκτός από το σημείο κατασκευής του μοντέλου, που σταθερά, για μισό αιώνα βγαίνει από το εργοστάσιο του Dingolfing. Επίσης πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η Σειρά 5 διατίθεται και θα εξακολουθήσει να προσφέρεται σε συμβατικές και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Ενώ σύντομα περιμένουμε και plug-in υβριδικές. Ενώ όσο αφορά στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, πέρα από την eDrive40 της δοκιμής μας, υπάρχει και η Μ60 xDrive.
Επιτέλους ένα sedan
Σε έναν κόσμο που κατακλύζεται από SUV, ένα sedan μοιάζει σαν ψέμα. Και μάλιστα όταν μιλάμε για ένα τόσο όμορφο αμάξωμα. Αν και ιδιαίτερα μεγάλο. Αφού οι διαστάσεις της Σειράς 5 μοιάζουν με αυτές των προηγούμενων μοντέλων της Σειράς 7. Έτσι λοιπόν η i5 έχει μήκος 5,06 μέτρα, πλάτος 1,90 και ύψος 1,51 μέτρα. Την απουσία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης προδίδει οπτικά η κλειστού τύπου μάσκα και οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες με μικρή αεροδυναμική αντίσταση.
Είναι το αυτοκίνητο που θα τραβήξει το βλέμμα με την κλασσικά εντυπωσιακή σιλουέτα της. Επίσης το γκρι χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι πολύ ενδιαφέρον. Και βοηθά να αναδειχθούν τα νεύρα, οι γραμμές και οι λεπτομέρειες σε κάθε επιφάνεια του.
Ο εσωτερικός κόσμος της i5
Ο οικολογικός χαρακτήρας της i5 δεν περιορίζεται στις μηδενικές εκπομπές ρίπων από τον κινητήρα του. Γιατί, σύμφωνα με την BMW, τα βιώσιμα στοιχεία του επεκτείνονται και στο εσωτερικό. Καθώς η νέα Σειρά 5 είναι το πρώτο μοντέλο της βαυαρικής μάρκας με πλήρως vegan εσωτερικό. Ενώ η παραγωγή αυτής της επένδυσης έχει 85% λιγότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με το γνήσιο δέρμα.
Κατά τα άλλα, δύο λέξεις χαρακτηρίζουν το σαλόνι της i5: τεχνολογία και πολυτέλεια. Οι δύο εντυπωσιακές κυρτές οθόνες, 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και 14,9 ίντσες του infotainment μονοπωλούν το ενδιαφέρον. Χωρίς μεγάλο χρόνο προσαρμογής ο οδηγός μπορεί να βρει ό,τι του χρειάζεται και ό,τι θέλει τόσο σχετικά με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όσο και με την εξατομίκευση του πίνακα οργάνων. Επιπλέον το head-up display προβάλει ξεκάθαρα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο παρμπρίζ, εμπρός από τα μάτια του οδηγού.
Μια σειρά από χειριστήρια αφής και φυσικούς διακόπτες, τόσο κάτω από την κεντρική οθόνη, όσο και στην κονσόλα, κάνουν την διεπαφή με το αυτοκίνητο απλή. Ταυτόχρονα τα γραφικά είναι υψηλής ποιότητας, χάρη στην μεγάλη ανάλυση των οθονών.
Άπλετοι χώροι, εξαιρετικής ποιότητας υλικά, προσεγμένη κατασκευή και εργονομία συμπληρώνουν την εμπειρία των επιβατών.
Δείτε ακόμα: BMW XM: Ωδή στην αυτοκίνηση
Η κινητήριος δύναμη
Με βάση την πλατφόρμα CLAR, την ίδια δηλαδή με τα συμβατικά «αδέρφια» του, το i5 προσαρμόζει τον ηλεκτρικό κινητήρα και την μπαταρία του. Στην έκδοση eDrive40 που οδηγήσαμε έχει μόνο έναν κινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 340 ίππων. Επίσης υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 81,2 kWh. Αν ο χρήστης συνδέσει το αυτοκίνητο σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος η μπαταρία θα γεμίσει από το 10% στο 80% σε περίπου 30′ χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 205 kW. Η μάρκα λέει ότι η i5 θα αποκτήσει μέσα σε 10 λεπτά ισχύ για να διανύσει 156 χιλιόμετρα.
Επίσημα η αυτονομία του μοντέλου είναι στα 579 χιλιόμετρα σε κύκλο μετρήσεων WLTP. Στην πράξη, ειδικά αν η διαδρομή περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο είναι μικρότερη. Αλλά η πολύ καλή αναγεννητική πέδηση βοηθά πολύ, όχι μόνο στην οικονομία ενέργειας, αλλά και στην ξεκούραστη οδήγηση. Και φυσικά μειώνει τις φθορές. Το μοντέλο της δοκιμής μας μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα και έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 193 χλμ./ώρα.
Σε καμιά στιγμή της κοινής μας πορείας δεν νιώσαμε το μεγάλο μέγεθος ή το βάρος των 2,2 τόνων να μας προβληματίζει. Η i5 είναι διατεθειμένη να συνεργαστεί άψογα είτε ο οδηγός θέλει απλώς να μεταφερθεί άνετα από το ένα σημείο στο άλλο, είτε αν θέλει να δοκιμάσει το αγωνιστικό DNA της μάρκας. Το αυτοκίνητο είναι πρόθυμο και προβλέψιμο σε φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους, στον αυτοκινητόδρομο και στην κίνηση της πόλης.
Και είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητη η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ηχομόνωση και η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και η στάνταρ αερανάρτηση πίσω.
Ασφαλώς i5
Όλο το θέμα της οδικής συμπεριφοράς εμπίπτει στην σφαίρα της ενεργητικής ασφάλειας. Που εμπλουτίζεται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ενώ δεν έχει παραμεληθεί φυσικά και η (αχρείαστη να είναι) παθητική ασφάλεια.
Έτσι, συμπερασματικά η BMW i5 των 75.100 ευρώ είναι ένα μια πολυτελές sedan με συμπεριφορά, εμφάνιση και στοιχεία που θέλουμε να συναντάμε. Και που κάνουν την ηλεκτρική μετάβαση πιο ευχάριστη.
Προφανώς αυτοί είναι οι λόγοι που η Σειρά 5 κέρδισε την κατηγορία «Μεγάλο Αυτοκίνητο» στο Women’s Worldwide Car of the Year για το 2024.