Η Lamborghini έλαμψε στο Concours d’Élégance με δύο ιστορικά μοντέλα. Το Jarama GTS και το 400 GT 2+2 που ανήκουν στο Μουσείο της μάρκας.
Η Lamborghini συμμετείχε στο Concours d’Élégance. Τον Διεθνή Διαγωνισμό που έγινε στην παγωμένη λίμνη του St. Moritz για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η μάρκα από το Sant’Agata Bolognese εκπροσωπήθηκε από το τμήμα «Lamborghini Polo Storico». Το σημείο αναφοράς για όλους τους λάτρεις και συλλέκτες Lamborghini. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η μάρκα παρουσίασε δύο αυτοκίνητα από τη συλλογή του μουσείου της. Ένα Jarama GTS του 1973 και ένα 400 GT 2+2 του 1968. Και τα δύο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της εταιρείας, παρόλο που αντιπροσωπεύουν δύο διαφορετικές δεκαετίες. Τη δεκαετία του 1960 με τις στρογγυλεμένες μορφές καιτ η δεκαετία του 1970 με τον πιο γωνιώδη σχεδιασμό. Και τα δύο έχουν τον ίδιο κινητήρα, τον θρυλικό V12 4 λίτρων.
Το Concours d’Élégance είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά γεγονότα στον κόσμο των κλασικών αυτοκινήτων. Εκτός από τον διαγωνισμός για τα περισσότερα από 50 αυτοκίνητα, μεγάλη αξία έχει και η τοποθεσία. Η παγωμένη λίμνη του κοσμοπολίτικου St. Moritz.
Με την παρουσία της στο St. Moritz, η Lamborghini Polo Storico αρχίζει το 2024 μαζί με τους πελάτες και τους λάτρεις της μάρκας. Στην αυγή ενός έτους που ήδη είναι γεμάτο στόχους, πιστοποιήσεις και αποκαταστάσεις, στα πλαίσια της δέσμευσης για τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς της φίρμας.
Lamborghini: Ετοιμάζει ηλεκτροκίνητα έντονης συναισθηματικής απήχησης
Jarama GTS του 1973
Το Jarama GT παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1970. Ήταν το νέο GT 2+2 της Concours d’Élégance που ήρθε για να αντικαταστήσει το Islero. Ο υπερσύγχρονος σχεδιασμός του ήταν έργο της Carrozzeria Bertone. Και μια τέλεια έκφραση των σχημάτων της δεκαετίας του 1970, που ήταν γεμάτα με έντονες γραμμές. Το Jarama είναι ένα πραγματικό GT μοντέλο, ιδανικό για άνετη, γρήγορη και ευχάριστη οδήγηση, με πολυτέλεια, σε μεγάλες αποστάσεις.
Μπορεί να φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες. Δύο ενήλικες εμπρός και δύο παιδιά στο πίσω κάθισμα, καθώς και αρκετές αποσκευές. Ένα από τα στιλιστικά χαρακτηριστικά του Jarama είναι τα «βλέφαρα» που καλύπτουν τα εμπρός φωτιστικά σώματα όταν δεν χρησιμοποιούνται. Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε ολόκληρη την ιστορία της Lamborghini. Το 1972 ήρθε το Jarama GTS, με ίδιο κινητήρα, αλλά με 365 ίππους και μερικές αισθητικές αλλαγές. Όπως μια υψηλότερη εισαγωγή αέρα στο καπό, εισαγωγές αέρα στα εμπρός φτερά και νέες ζάντες αλουμινίου.
Στο εσωτερικό είχε διαφορετική πλάτη στα καθίσματα, ώστε να αφήνει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες, αλουμινένια επένδυση στο ταμπλό και τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Η παραγωγή κράτησε μέχρι το 1976 και δεν υπήρξε αντικαταστάτης του Jarama. Συνολικά κατασκευάστηκαν 327 μονάδες: 177 GTs και 150 GTSs. Το GTS που ήταν στο St. Moritz, τώρα ανήκει στην Lamborghini. Αλλά έφυγε από το εργοστάσιο το 1973 για τη Σικελία, όπου έμενε ο πρώτος ιδιοκτήτης. Και είναι στην αρχική του κατάσταση, σε μπλε χρώμα Tahiti εξωτερικά και με μουσταρδί σαλόνι.
Lamborghini 400 GT 2+2 του 1968
Η παρουσίαση του 400 GT έγινε το 1966 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ήταν ελαφρώς ανανεωμένο σε σύγκριση με το 350 GT. Ειδικά στο πίσω μέρος που ήταν μεγαλύτερο κατά 6,5 εκατοστά για να γίνει 2+2 θέσεων. Είχε τον 12-κύλινδρο κινητήρα 4ων λίτρων με 320 ίππους στις 6500 σ.α.λ. Με το 400 GT ο κινητήρας αυτός έφτασε στο καλύτερο στάδιο ανάπτυξής του και έγινε ο πιο χαρακτηριστικός κινητήρας της Lamborghini. Που πήγε σε όλα τα 12κύλινδρα μοντέλα της μάρκας την επόμενη δεκαετία. Το 400 GT υιοθέτησε επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό της Lamborghini, καθώς και μια αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση.
Στο τεύχος Οκτωβρίου 1966 του αμερικανικού περιοδικού Road & Track, το 400 GT χαρακτηρίζεται ως «το καλύτερο GT που είχαμε ποτέ την ευκαιρία να δοκιμάσουμε». Ένα σχόλιο που ικανοποίησε τον Ferruccio Lamborghini. Που μόλις τρία χρόνια νωρίτερα είχε αρχίσει τη νέα του επιχείρηση με την επιθυμία να φτιάξει το καλύτερο GT στον κόσμο. Το 400 GT 2+2 που ήταν στο St. Moritz πουλήθηκε τον Μάρτιο του 1968 στο Grand Garage des Nations στη Γενεύη. Και πλέον είναι μέρος της συλλογής του Μουσείου Αυτοκινήτων της Automobili Lamborghini.