Όλες οι έρευνες καταλήγουν στο εξής συμπέρασμα: ότι η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την χρήση των αυτοκινήτων θα μειωθεί δραστικά αν ο στόλος των οχημάτων έχει καλύτερα περιβαλλοντικά κριτήρια. Προφανώς η πρώτη επιλογή για την επίτευξη του στόχου είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρά τη διαρκή αύξηση των πωλήσεων, ακόμη δεν υπάρχει η αναμενόμενη ανταπόκριση από τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των υψηλών τιμών πώλησης, της περιορισμένης αυτονομίας και τις ελλείψεις στο δίκτυο φόρτισης τους.
Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα : To 17% στην Ευρώπη ανήκει στην κατηγορία Β
Η έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της ACEA( Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) είναι η βασική δημοσίευση για τα πιο πρόσφατα δεδομένα για τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης.
Εκτός από την αποκάλυψη του αριθμού των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης, αυτή η έκθεση περιλαμβάνει επίσης άλλα βασικά δεδομένα. Όπως, η μέση ηλικία του οχήματος, οι τύποι ισχύος των οχημάτων, η ιδιοκτησία οχήματος και άλλα. Συμπληρώνοντας τις τακτικές ενημερώσεις πωλήσεων αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων της ACEA, αυτή η έκθεση παρέχει μια πλήρη εικόνα του στόλου των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Ποιες πόλεις δεν είναι…φιλικές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Ευρώπης
Σημαντικά στοιχεία από την έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της ACEA: Υπάρχουν 252 εκατ. αυτοκίνητα στους δρόμους της ΕΕ το 2022, αύξηση 1% από το προηγούμενο έτος 2021. Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών μπαταριών έφθασαν σε ιστορικά υψηλά το 2022, μόνο το 1,2% των αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Υπάρχουν πάνω από 30 εκατ. φορτηγά στους δρόμους της ΕΕ, αύξηση 1,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Γαλλία πρωτοπορεί με τον μεγαλύτερο αριθμό φορτηγών σε κυκλοφορία.
Πάνω από 6,5 εκατ. φορτηγά κυκλοφορούν τώρα στους δρόμους της ΕΕ, αύξηση σχεδόν 2% από το προηγούμενο έτος. Κατά μέσο όρο, τα φορτηγά παραμένουν τα παλαιότερα από όλους τους τύπους οχημάτων με 14 χρόνια.
Σήμερα υπάρχουν πάνω από 720.000 λεωφορεία στους δρόμους της ΕΕ. Τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία αποτελούν πάνω από το 10% των λεωφορείων σε 3 χώρες της ΕΕ (Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Ολλανδία).
Η Πολωνία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους, ενώ η Λετονία ακολουθεί με τα λιγότερα.
Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Η γρήγορη επιτάχυνση είναι για καλό
Τέλος, η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής. Και αυτό είναι μόνο μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των ανθρακούχων οδικών μεταφορών.
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύ σύνολο συνθηκών πλαισίου. Όπως χρέωση υποδομών και αγοραπωλησίες και φορολογικά κίνητρα. Έτσι θα υπάρξει τόνωση για τη ζήτηση σχετικά με νέα μοντέλα και αναπλήρωση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης με τα καθαρότερα και πιο πράσινα μοντέλα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ