Το σύστημα start/stop όταν ήρθε στην αγορά παραξένεψε πολλούς και οι περισσότεροι δυσκολεύτηκαν να το συνηθίσουν. Ωστόσο πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι των νέων μοντέλων.
Τα ανησυχητικά σημάδια ότι ο κινητήρας σου πνέει τα λοίσθια!
Όλα για τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων
Πρωταρχικός σκοπός των κατασκευαστών κατά τη δημιουργία του συστήματος start/stop ήταν η μείωση της κατανάλωσης, αλλά και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σαφώς το πόσο καύσιμο εξοικονομείται εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, ωστόσο, όπως είναι προφανές, όσο περισσότερο είναι απενεργοποιημένος ο κινητήρας, τόσο το καλύτερο.
Μάλιστα το σύστημα έχει εξελιχθεί αρκετά με το πέρασμα των ετών. Για παράδειγμα σε ορισμένα υβριδικά μοντέλα, το σύστημα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι σε κατηφόρα (αυτόματο κιβώτιο) ή επιλέξει νεκρά στο κιβώτιο. Η βελτίωση του συστήματος είναι εμφανής με τη λειτουργία του να είναι εξαιρετικά ομαλή. Το «σβήσε-άναψε» έχει ανεπαίσθητη χρονική υστέρηση από τη στιγμή που ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη (χειροκίνητο κιβώτιο) ή αφήσει το φρένο/πατήσει το γκάζι (αυτόματο κιβώτιο). Βέβαια, όσο ο οδηγός μπορεί όποτε το θελήσει να απενεργοποιήσει το σύστημα.
Εσείς ξέρετε πότε πρέπει να αλλάξετε αμορτισέρ;
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της απενεργοποίησης;
Και όμως σε ορισμένες περιπτώσεις το σβήσιμο του start/stop έχει οφέλη. Βέβαια η απενεργοποίηση του συστήματος αφαιρεί τα πλεονεκτήματα σε ότι αφορά τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Η απενεργοποίηση του συστήματος αυξάνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και άλλων εξαρτημάτων. Ανάμεσά τους η μίζα και ο εναλλάκτης. Σαφώς τα συγκεκριμένα είναι ισχυρότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα σε οχήματα χωρίς σύστημα Start/Stop και η λειτουργία τους είναι απρόσκοπτη. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν καταπονούνται με το συνεχές «σταμάτα ξεκίνα».
Επιπλέον, η απόδοση του συστήματος κλιματισμού μειώνεται με το σύστημα ενεργό. Μάλιστα, υπάρχουν αρκετά μοντέλα στα οποία το Start/Stop δεν ενεργοποιείται με το κλιματιστικό σε λειτουργία. Τέλος, άλλο ένα πλεονέκτημα αφορά την απουσία καταπόνησης μηχανικών μερών, όπως ο στροφαλοφόρος άξονας, αλλά και η τουρμπίνα.