Σαφώς οι ζώνες ασφαλείας για να λειτουργούν σωστά πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και οι επιβάτες να τις φορούν σωστά. Ωστόσο, για την κατάσταση τους ευθύνεται και ο οδηγός του οχήματος, μιας και μερικά πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να τα κάνει με τις ζώνες ασφαλείας.
Τι ρόλο παίζει η διαχωριστική γραμμή στους καθρέπτες;
Τι δεν πρέπει ποτέ να κάνουμε με τη ζώνη ασφαλείας;
Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να αποφύγει ο οδηγός, αλλά και οι επιβάτες ενός οχήματος με τις ζώνες ασφαλείας.
Χρήση φθαρμένων ή χαλασμένων ζωνών ασφαλείας
Αυτό που πρέπει να έχει κατά νου ο οδηγός είναι πως τις ζώνες τις φοράμε για να μας προστατεύουν σε περίπτωση ατυχήματος. Δεν πρέπει η πρώτη μας έννοια να είναι «να μην φάμε πρόστιμο». Αν λοιπόν για τον οποιοδήποτε λόγο οι ζώνες έχουν φθαρεί, άμεσα μεριμνούμε για την αντικατάστασή τους.
Επισκευή στο γκαράζ μας
Όσο ζωτικής σημασίας και να είναι οι ζώνες ασφαλείας, άλλο τόσο απλές είναι μηχανολογικά. Δεν διαθέτουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα, ή κάποιους σύνθετους μηχανισμούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως μόνοι μας θα επισκευάσουμε τη φθαρμένη ζώνη. Για την σωστή επισκευή των ζωνών ασφαλείας είναι απαραίτητη η τεχνογνωσία των ειδικών για να διασφαλιστεί ότι θα δουλεύουν όπως πρέπει.
Ξέρετε τι να κάνετε αν τρακάρετε με ανασφάλιστο όχημα;
Μη χρήση των πίσω ζωνών ασφαλείας
Σύμφωνα με έρευνες το 50% των Ευρωπαίων δεν φοράει ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκεται στο πίσω κάθισμα. Κύριος λόγος είναι η ψευδαίσθηση ασφάλειας που έχουν όταν ταξιδεύουν στα πίσω καθίσματα του οχήματος. Η αλήθεια βέβαια απέχει κατά πολύ. Σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχει η πιθανότητα να τραυματιστούν σοβαρά ή ακόμα και να σκοτώσουν τους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων. Αυτό συμβαίνει διότι η ενέργεια που από την αδράνεια του σώματος μπορεί να το «εκτινάξει» με δύναμη 50 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του, δύναμη που ισοδυναμεί με επίθεση ελέφαντα.
Δέσιμο της ζώνης με κόμπους ή αναδιπλώσεις
Η ζώνη θα πρέπει να εφαρμόζει όσο πιο κοντά γίνεται στο σώμα, με τον ιμάντα ασφαλείας να είναι τελείως επίπεδος, χωρίς αναδιπλώσεις ή κόμπους. Το κάτω μέρος της πρέπει να είναι επάνω από τα κόκαλα που εξέχουν στους γοφούς. Μετά την εφαρμογή της ζώνης, θα πρέπει να ελεγχθεί και η αποτελεσματικότητά της με ένα απότομο τράβηγμα προς τα εμπρός.