Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων σκέφτονται να φύγουν από την Κίνα, καθώς οι πωλήσεις παρουσιάζουν απότομη πτώση και τα περιθώρια κέρδους συρρικνώνονται. Ταυτόχρονα οι τοπικοί κολοσσοί όπως η BYD και η Geely συνεχίζουν να αναπτύσσονται.
Οι παγκόσμιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να αμφισβητούν τη συνέχιση της παρουσίας τους στην Κίνα. Καθώς οι πωλήσεις, που κάποτε ήταν ψηλά, τώρα πέφτουν και τα περιθώρια κέρδους μικραίνουν. Σε αυτό έχει μερίδιο ευθύνης και η άνοδος των κινεζικών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όπως είναι η BYD και η Geely.
Δείτε ακόμα: 7 εκατομμύρια οχήματα της BYD
Η Κίνα είναι η χώρα με την μεγαλύτερη παραγωγή αυτοκινήτων στον κόσμο. Επιπλέον είναι η αγορά με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίων. Αφού 26 εκατομμύρια ελαφρά οχήματα πωλήθηκαν εκεί μόνο των περσυνή χρονιά. Αλλά ο σκληρός ανταγωνισμός και ο ακόμα πιο σκληρός πόλεμος των τιμών έχουν βάλει σε σκέψεις τις κάποτε κυρίαρχες ξένες εταιρείες. Μετά από δεκαετίες αναπτυξιακής επιτυχίας επί κινεζικού εδάφους.
Οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αύξησαν το μερίδιο τους στην εγχώρια αγορά από 40% το 2015 σε 57% το 2023. Και «θα είναι πολύ δύσκολο για τους μη-κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ανακτήσουν το χαμένο μερίδιο της αγοράς», σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων σε σχέση με το αυτοκίνητο, Inovev.
Μάλιστα κάποιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη αποχωρήσει.
Πηγή: autocar.co.uk