Τα EV αυτοκίνητα χρειάζονται λάδι;

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν τα EV χρειάζονται λάδι ή πόσο συχνά χρειάζονται σέρβις; Η απάντηση μπορεί να μην είναι τόσο απλή όσο νομίζετε.

Ακούστε το άρθρο

Το λάδι συνήθως συνδέεται με οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Ο κύριος σκοπός του λαδιού είναι να μειώσει την τριβή μεταξύ των εξαρτημάτων. Τα οχήματα ICE απαιτούν συχνές ανανεώσεις και αλλαγές για να διασφαλιστεί ότι το λάδι δεν έχει αραιωθεί ή καεί. Πολλοί παραμελούν να συνειδητοποιήσουν, ότι υπάρχουν ακόμα πολλά κινούμενα μέρη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που απαιτούν σέρβις. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν εντελώς διαφορετικές γραμμές μετάδοσης κίνησης. Επομένως δεν θα χρειαστεί ποτέ να ανησυχείτε για το θέμα της αλλαγής λαδιών, κατά τη διάρκεια των εργασιών συντήρησης του EV. Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να έχουν πολλά κινούμενα μέρη. Όπως κιβώτια ταχυτήτων, διαφορικά και ηλεκτρικούς κινητήρες που περιστρέφονται με χιλιάδες στροφές ανά λεπτό. Λογικά Αυτά τα εξαρτήματα θα πρέπει να είναι καλά λαδωμένα και λιπασμένα.

Χρειάζεται να αλλάξετε το λάδι κινητήρα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Όχι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται αλλαγή λαδιού κινητήρα. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν διαφορετικά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και είναι ουσιαστικά απλούστεροι. Όπως δήλωσε η Kia, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν στενές ανοχές και πολλά κινούμενα μέρη που απαιτούν λάδι. Ωστόσο, οι ηλεκτροκινητήρες είναι ουσιαστικά πηνία γρήγορης περιστροφής σε μια σφραγισμένη μονάδα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ηλεκτροκινητήρες δεν χρειάζονται λίπανση. Οι κινητήρες EV χρησιμοποιούν γράσο στη σφραγισμένη μονάδα τους, η οποία δεν απαιτεί «αλλαγή» από μόνη της. Όπως ένα ρουλεμάν τροχού, τα ρουλεμάν με γράσο σε έναν ηλεκτροκινητήρα είναι συνήθως σφραγισμένα. Πρέπει να αντικατασταθούν μόνο εάν αποτύχουν αντί να λαμβάνουν συχνές αλλαγές γράσου. Το γράσο που χρησιμοποιείται για τους κινητήρες EV είναι επίσης πολύ πιο παχύρρευστο από το λάδι κινητήρα. Δεν αραιώνει κατά τη βαριά χρήση και επειδή βρίσκεται σε σφραγισμένη μονάδα, δεν στεγνώνει.

Πρέπει να κάνω σέρβις στο ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;

Ναι, πρέπει να επισκευάσετε το EV σας. Φυσικά, μετά την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται να κάνετε κράτηση για συχνές υπηρεσίες. Τα EV μοιράζονται άλλα εξαρτήματα με τα αντίστοιχα ICE, όπως ψυκτικό υγρό, υγρό φρένων και υγρό κιβωτίου ταχυτήτων. Οι περισσότερες μάρκες EV έχουν διαστήματα σέρβις μεταξύ ενός και δύο ετών ή 15.000 km και 30.000 km. Σε αυτά τα διαστήματα, ο μηχανικός θα ελέγχει τα επίπεδα του υγρού σας και θα πραγματοποιήσει μια αλλαγή εάν χρειαστεί. Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν κιβώτιο ταχυτήτων , όχι μόνο τα μοντέλα δύο ταχυτήτων αλλά και τα μονής ταχύτητας. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτού και ενός συμβατικού οχήματος ICE είναι ότι ένα κιβώτιο ταχυτήτων EV δεν αλλάζει ταχύτητες τόσο συχνά. Αν είναι δύο ταχυτήτων ή καθόλου αν είναι μονής ταχύτητας. Επομένως υπάρχει πολύ λιγότερη πίεση στο εσωτερικό ενός κιβωτίου ταχυτήτων και στα λιγότερα κινούμενα μέρη.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων συνιστούν αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων και λαδιού διαφορικού μεταξύ 100.000 χλμ. και 120.000 χλμ. Θα πρέπει να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη σας για να προσδιορίσετε πότε χρειάζεται αλλαγή λαδιού. Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να γίνει σέρβις είναι το ψυκτικό που περνά μέσα από το αυτοκίνητο για να ψύχει τα ηλεκτρικά εξαρτήματα.  Η Gulf Oil λέει ότι είναι επιτακτική ανάγκη να παρακολουθείτε στενά το ψυκτικό για να εξασφαλίσετε μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας:

“Η λίπανση σε έναν κινητήρα ηλεκτρικού οχήματος, περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό σε συγκεκριμένα σφραγισμένα ή λιπασμένα ρουλεμάν. Ωστόσο, κατά την παροχή ενέργειας στον ηλεκτροκινητήρα, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να παράγει θερμότητα που πρέπει να ελεγχθεί και να διαχέεται. Οι μπαταρίες EV  συχνά ψύχονται μέσω ψυκτικού υγρού Αυτό είναι κρίσιμο για τη διατήρηση της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας. Επίσης  την πρόληψη της υπερθέρμανσης, τη βελτιστοποίηση της απόδοσης και την παράταση της αποτελεσματικής ζωής της μπαταρίας.

Μια μάρκα όπως η Mercedes-Benz έχει διάστημα σέρβις 200.000 χλμ για ψυκτικό υγρό. Άλλες όπως η Kia και η Hyundai συνιστούν να ξεπλύνετε το ψυκτικό υγρό στα κύρια σέρβις 120.000–130.000 km. Το υγρό φρένων πρέπει να ξεπλένεται ή να αλλάζεται εξίσου συχνά όπως σε ένα όχημα ICE. Τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούν συχνά αναγεννητική πέδηση που δεν βασίζεται στα φρένα τριβής και στο υγρό φρένων που χρησιμοποιείται για τη λειτουργία τους. Το υγρό φρένων μπορεί να υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου. Καθώς τα EV τείνουν να είναι πολύ βαρύτερα από οχήματα ICE παρόμοιου μεγέθους, η διατήρηση του συστήματος πέδησης σε καλή κατάσταση είναι σημαντική.

Και, φυσικά, δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την ανάγκη να συμπληρώσετε το υγρό πλύσης του παρμπρίζ. Το τελευταίο πράγμα με το οποίο θέλετε να κολλήσετε είναι ένα παρμπρίζ με πιτσιλίσματα και χωρίς υγρό πλυντηρίου. Εκτός από τα υγρά, το σέρβις των σφαιρικών αρθρώσεων, των ρουλεμάν τροχών, των ελαστικών, των τακακιών φρένων, των φίλτρων καμπίνας και των αισθητήρων μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ορισμένα διαστήματα. Η μεταφορά του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου για σέρβις είναι ένας καλός τρόπος για να κάνετε έναν γενικό έλεγχο. Έτσι θα βεβαιωθείτε ότι όλα τα κινούμενα μέρη είναι σε κατάσταση λειτουργίας και ότι η βόλτα σας είναι ασφαλής.
abb_img