Audi A6 e-tron: Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 476 άλογα και 0-100 σε 4″

Η Audi παρουσιάζει ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο Α6, προιδεάζοντας το κοντινό μέλλον των ηλεκτρικών τετράθυρων μοντέλων της.

Ακούστε το άρθρο

Φέρνει η Audi το νέο αμιγώς ηλεκτρικό A6 e-tron, με το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί ήδη τις δοκιμές του στο δρόμο. Η Audi, μετά την ευρωπαϊκή επίσημη πρώτη του Q4 e-tron, αποκάλυψε από την έκθεση της Σαγκάης, το επόμενο ηλεκτροκίνητο project της, με την μορφή ενός πρωτοτύπου το οποίο θα αποτελέσει το ηλεκτρικό μέλος της γκάμας του A6.

To Α6 e-tron concept όπως ονομάζεται, είναι το πρώτο μοντέλο της Audi που αξιοποιεί την νέα ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform Electric, η οποία είναι ιδανική για αυτό που αποκαλεί η εταιρεία «flat cars», δηλαδή τετράθυρα, coupe και station wagon, με χαμηλό ύψος σε αντιδιαστολή με τα compact SUV, τα crossover και τα hatchback, τα οποία εξυπηρετούνται καλύτερα από την πλατφόρμα MEB.

Ενδεικτικά, η coupe (Sportback) σιλουέτα του A6 e-tron concept, έχει διαστάσεις 4,96 μέτρα μήκος, 1,96 πλάτος και μόλις 1,44 μ. ύψος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το A6 e-tron Concept, αξιοποιεί ειδικού σχεδιασμού ανάρτηση, αποτελούμενη από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων μπροστά και πίσω, σε συνδυασμό με μια ενεργή αερανάρτηση, η οποία φροντίζει να αντισταθμίσει το επιπλέον βάρος των μπαταριών.

Επιδόσεις

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, τοποθετούνται στο δάπεδο ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα με απόδοση 100 Kwh, οι οποίες υπόσχονται αυτονομία άνω των 700 χλμ. Η μπαταρίες αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 476 ίππων και 80 κιλών ροπής. Σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη ηλεκτρική έκδοση η οποία αναμένεται να είναι η ισχυρότερη, ο χρόνος για τα 0-100 υπολογίζεται σε 4,0 δευτερόλεπτα.

Επίσης, παρά την ηλεκτροκίνητη φύση του, το A6 e-tron αναμένεται να είναι από τα πλέον ευρύχωρα και χρηστικά μέλη της γκάμας του A6. Σε ό,τι αφορά την φόρτιση, η αρχιτεκτονική PPE, επωφελείται από κύκλωμα 800 Volt, το οποίο επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος 270 kW. Αυτό σε χρόνο μεταφράζεται στη δυνατότητα του Α6 e-tron να αναπληρώσει το 80% της ενέργειάς του, δηλαδή όση χρειάζεται για περίπου 300 χλμ. αυτονομίας, σε μόλις 25 λεπτά.

Απο έξω

Εξωτερικά και σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, οι άριστα κατεργασμένες επιφάνειες, δίνουν το στίγμα ενός κομψού τετράθυρου coupe, με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0.22. Η Audi έχει επιδείξει ιδιαίτερη προσοχή σε ό,τι αφορά τα φωτιστικά σώματα του A6 e-tron. Στο μπροστινό τμήμα αξιοποιείται τεχνολογία ψηφιακών matrix LED, ενώ πίσω τεχνολογία OLED. Η τελευταία δίνει τη δυνατότητα παραμετροποίησης, με τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες του να μπορούν να επιλέξουν το μοτίβο ή την φωτεινή ταυτότητα του αυτοκινήτου τους.

Επίσης, φώτα προτζέκτορες τοποθετούνται και στα πλευρικά τμήματα τα οποία συνδυαστικά με τα συστήματα ασφάλειας και επιτήρησης, μπορούν να προβάλλουν προειδοποιητικές ενδείξεις και εικόνες αλληλεπιδρώντας με πεζούς και ποδηλάτες. Ως προτζέκτορες μπορούν να λειτουργήσουν και τα κεντρικά φωτιστικά σώματα, που μπορούν να προβάλλουν στοιχεία από το infotainment σε μια μεγάλη επιφάνεια, επιτρέποντας για παράδειγμα, στον οδηγό, ενόσω περιμένει να ολοκληρωθεί η φόρτιση, να παίζει video games, σε μια ευμεγέθη οθόνη αντί της οθόνης του κινητού του.

Φυσικά η έκδοση παραγωγής του A6 e-tron, θα υιοθετήσει μια δική της ξεχωριστή αισθητική, η οποία δεν αναμένεται να απέχει πολύ από το παρόν πρωτότυπο, το οποίο βρίσκεται κατά 95% κοντά στην έκδοση παραγωγής. Το νέο Audi A6 e-tron θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του, σε εκδόσεις σεντάν και στέισον βάγκον. Αρχικά δεν θα αντικαταστήσει το A6 και τις εκδόσεις του με μοτέρ εσωτερικής καύσης, ωστόσο είναι δεδομένο ότι στο μέλλον μόνο η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, θα παραμείνει στη γκάμα.

 

abb_img