Η Volkswagen επιβεβαίωσε επίσημα τα σχέδιά της, να λανσάρει ένα αρχικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τιμή 20.000 €. Και στόχο ημερομηνίας κυκλοφορίας το 2027. Οποιοδήποτε προσιτό VW EV, πιθανότατα θα γεννούσε έναν «αδερφό» της Seat.
Ο Thomas Schäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να διαδοθεί ευρέως, απαιτούνται ελκυστικά οχήματα.
«Η υπόσχεσή μας είναι ηλεκτροκίνηση για όλους. Παρά την ελκυστική τιμή, τα οχήματά μας θα θέτουν πρότυπα στην βασική κατηγορία, όσον αφορά την τεχνολογία, τη σχεδίαση, την ποιότητα και την εμπειρία των πελατών».
Ο Schäfer πρόσθεσε ότι η κίνηση για την κατασκευή μικρότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ολοένα και πιο δύσκολη. Λόγω του αυξανόμενου κόστους και της έλλειψης φυσικών πόρων. Αυτό απηχεί σχόλια που έγιναν νωρίτερα φέτος από την Toyota. Η οποία είπε ότι οι πιθανότητες για ένα ηλεκτρικό σουπερμίνι Aygo, ήταν ελάχιστες λόγω του κόστους των μπαταριών.
Το αφεντικό της Volkswagen, ζήτησε επίσης περισσότερη υποστήριξη από τις κυβερνήσεις. «Αυτό το έργο έχει γίνει πιο απαιτητικό λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας, υλικών και πρώτων υλών», είπε ο Schäfer. «Ένα πράγμα είναι σαφές: η ηλεκτροκίνηση από την Ευρώπη για την Ευρώπη, μπορεί να πετύχει μόνο με πολιτική υποστήριξη. Και ανταγωνιστικές συνθήκες πλαισίου».
Volkswagen ID 1
Η εταιρεία επιβεβαίωσε τα σχέδια για ένα νέο βασικό EV πέρυσι, όταν αποκάλυψε το ελαφρώς μεγαλύτερο σχέδιο ID 2all. Και τώρα εργάζεται για να φέρει το ID 1 στην παραγωγή, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Ως αντικατάσταση του Up.
“Το “ID 1″ θα είναι κοντά στο Up, όσον αφορά τη χρήση αυτού του αυτοκινήτου”, είπε. “Δεν υπάρχουν τόσες πολλές δυνατότητες να σχεδιάσετε ένα μικρό όχημα για πόλεις, όσον αφορά την εμφάνιση του. Θα είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει στο σχεδιαστικό DNA της μάρκας VW και στο DNA της λειτουργικότητας, αλλά σε χαμηλότερη τιμή».
Σταμάτησε να μην επιβεβαιώνει κατηγορηματικά την επιστροφή του σήματος Up, αλλά η γερμανική εταιρεία δίνει μεγάλη αξία στα μακροβιότερα και πιο επιτυχημένα ονόματά της.
Ο Grünitz περιέγραψε τη σημασία της διάθεσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου στην αγορά: «Χρειάζεστε ένα μικρότερο αυτοκίνητο, που να είναι προσιτό για την ευρύτερη πελατειακή βάση. Γι’ αυτό θα πάμε για 25.000 € για το ID 2all. Και έχουμε επενδύσει στη φάση ανάπτυξης, για ένα όχημα κάτω των 20.000 €, επειδή αυτό είναι η VW.
«Πρέπει να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση, για να πείσουμε τους πελάτες μας ότι τα EV είναι ο σωστός τρόπος». Λαμβάνοντας έτσι υπόψη, το νέο χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης οχημάτων των 36 μηνών. Το ID 1, θα μπορούσε να έρθει πριν από το 2027.
«Χρειάζεστε ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει πραγματικά στις απαιτήσεις των πελατών σε αυτήν την κατηγορία τιμής. Δεν χρειάζεστε υψηλή τεχνολογία σε αυτά τα αυτοκίνητα», είπε ο Grünitz.
Στόχος οι νέοι οδηγοί
«Πρέπει να είναι ένα όχημα που να είναι κερδοφόρο από μόνο του. Ή πρέπει να αναζητήσουμε ένα όχημα που μπορεί να είναι για τους νέους οδηγούς; Ξεκίνησα με ένα Polo όταν ήμουν 18 χρονών. Ήρθα σε επαφή με την οικογένεια της VW, μπήκα σε ένα Golf και δεν έφυγα ποτέ από την «οικογένεια». Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε ένα όχημα για καινούργιους οδηγούς», είπε ο Grünitz.
«Υπάρχει η δυνατότητα, να κερδίσουμε χρήματα με τα πιο ακριβά αυτοκίνητα», είπε. Προτείνοντας, ότι τα περιθώρια κέρδους από μεγαλύτερα αυτοκίνητα, θα μπορούσαν να είναι επαρκή, για να υποστηρίξουν την παραγωγή ενός λιγότερο κερδοφόρου μοντέλου.