Το ηλεκτρικό σεντάν υψηλών επιδόσεων, απέχει ακόμη περίπου τρία χρόνια από την πραγματικότητα, αλλά η BMW ήδη το διαφημίζει με τεράστιες υποσχέσεις. Γνωρίζουμε ορισμένες λεπτομέρειες, όπως η ρύθμιση του τετρακινητήρα και η αρχιτεκτονική των 800 volt, αλλά ο σχεδιασμός, η απόδοση και οι προδιαγραφές απόδοσης, θα είναι καλά φυλαγμένα μυστικά, μέχρι να πλησιάσει η αποκάλυψή του.
Η ώθηση της BMW να εξηλεκτρίσει ορισμένα μοντέλα της, αποτελεί ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός, με την χρησιμοποίηση της νέας πλατφόρμας Neue Klasse. Αυτή θα κάνει τα EV της BMW πιο αποτελεσματικά, με ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης και μεγαλύτερη αυτονομία μπαταρίας. Όπως αναμενόταν, οι προσπάθειες ηλεκτροκίνησης της εταιρείας, θα επεκταθούν στην πολυπόθητη σειρά M και στην εμβληματική M3.
Τι γνωρίζουμε για το επερχόμενο ηλεκτρικό sedan BMW M3.
Η ηλεκτρική BMW M3, θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Neue Klasse, την τελευταία αρχιτεκτονική οχημάτων της BMW, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Ενσωματώνει τις μπαταρίες στη δομή του αυτοκινήτου, το οποίο διαθέτει αρχιτεκτονική 800 volt και γρήγορη φόρτιση έως και 270 κιλοβάτ. Μπορεί να φιλοξενήσει μεγέθη μπαταρίας από 75 έως 150 κιλοβατώρες, που μπορεί να προσθέσουν έως και 48 χλμ αυτονομίας ανά λεπτό, κατά τη φόρτιση.
Τα νέα συστήματα, θα φέρουν επίσης τις τεχνολογίες ηλεκτρικής κίνησης έκτης γενιάς της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις νέες κυλινδρικές μπαταρίες με έως και 30 τοις εκατό μεγαλύτερη αυτονομία από τα σημερινά EV της BMW. Θα είναι επίσης έως και 50 τοις εκατό φθηνότερες από τις τρέχουσες μπαταρίες πέμπτης γενιάς και θα πρέπει να μειώνουν τους χρόνους φόρτισης από 10 σε 80 τοις εκατό, κατά περίπου 30 τοις εκατό.
BMW M3: Τι θα το τροφοδοτήσει;
Το ηλεκτρικό M3 θα έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, έναν σε κάθε τροχό. Ενώ η πλατφόρμα Neue Klasse μπορεί να παράγει ισχύ έως και ένα μεγαβάτ ή αλλιώς 1.340 ίππους, δεν είναι σαφές εάν η αυτοκινητοβιομηχανία θα «ξεκλειδώσει» όλες αυτές τις δυνατότητες για το συγκεκριμένο μοντέλο M.
Η βενζινοκίνητη BMW M3, η οποία θα παραμείνει στην πώληση μαζί με το ηλεκτροκίνητο αδελφάκι της για μερικά ακόμη χρόνια, αποδίδει 473 ίππους στην πιο βασική της μορφή. Οι τελευταίες φήμες δείχνουν, ότι η ηλεκτρική M3 θα αποδίδει περίπου 700 ίππους, με την εταιρεία να σχεδιάζει κανονικές,αλλά και Competition εκδόσεις.
Η BMW σκέφτεται επίσης να αναπτύξει μια έκδοση διπλού κινητήρα, με κίνηση στους πίσω τροχούς που θα προσφέρει μια διαφορετική οδηγική εμπειρία. Μπορεί επίσης να κατασκευάσει και ένα ηλεκτρικό station wagon M3.
Πότε θα κάνει το ντεμπούτο του;
Το πρώτο μοντέλο Neue Klasse της BMW θα είναι το crossover iX3 και το sedan i3, το οποίο υποτίθεται ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή του τον επόμενο χρόνο. Αυτά θα ξεκινήσουν να πωλούνται στις ΗΠΑ κάποια στιγμή το 2026, γεγονός που θα κάνει το ηλεκτρικό M3 να φτάσει στους αντιπροσώπους το πιθανότερο, κάποια στιγμή μέσα στο 2027.
Πηγή: motor1.com