Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν τον μοχλό της «πράσινης» μετάβασης. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν υδρογόνο αποτελούν μία ακόμη από τις μεγάλες ευκαιρίες για αρκετές σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μία από αυτές είναι και το Citroen e-Jumpy Hydrogen.
Οι κατασκευαστές δοκιμάζουν εδώ και πολλά χρόνια με την τεχνολογία κυψελών καύσιμου υδρογόνου. Μάλιστα, χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το υδρογόνο, ένα στοιχείο που υπάρχει άφθονο στο περιβάλλον. Ακόμη, το υδρογόνο συμβάλλει στην ύπαρξη αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Τα χαρακτηριστικά του e-Jumpy Hydrogen της Citroen
Με το e-Jumpy Hydrogen, η Citroen συμπληρώνει τη γκάμα των ηλεκτρικών LCV με τεχνολογία υδρογόνου. Καλύπτει, επομένως, τις ανάγκες των εταιρειών καθώς και των επαγγελματικών οχημάτων με ταξίδια άνω των 300 χιλιομέτρων.
Το νέο μοντέλο έχει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα και διαθέτει τρεις δεξαμενές υδρογόνου των 700 bar, από ανθρακόνημα. Τις συναντά, μάλιστα, κανείς δίπλα στην μπαταρία και γεμίζουν σε μόλις τρία λεπτά.
Διαθέτει μια μπαταρία 10,5 kWh, η οποία δίνει αυτονομία 50 χιλιομέτρων στο αυτοκίνητο και αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση όταν η δεξαμενή υδρογόνου είναι άδεια. Αυτές οι δύο πηγές ενέργειας ενεργοποιούν τον κινητήρα και το σύστημα κίνησης.
Η μπαταρία ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, ενώ φορτίζει αυτόματα με ηλεκτρική ενέργεια από το υδρογόνο. Επιπρόσθετα, η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει με καλώδιο σε όλους τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι επαγγελματίες με το e-Jumpy Hydrogen είναι απολύτως ελεύθεροι από περιορισμούς σε δρόμους και περιοχές των αστικών κέντρων. Οι παραδόσεις του μοντέλου σε πελάτες που διαθέτουν στόλους οχημάτων, θα λάβουν χώρα την επόμενη εβδομάδα.
Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που καταναλώνουν υδρογόνο
Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα παραγωγής που καταναλώνουν υδρογόνο. Πέρασαν τη γραμμή παραγωγής και είναι διαθέσιμα για πώληση. Αυτά είναι το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo.
Η Toyota αποκαλύπτει το concept του υδρογονοκίνητου GR Yaris
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μοντέλα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, όπως η BMW, η Land Rover και η Vauxhall, οι οποίες σχεδιάζουν τα επόμενα πέντε χρόνια να κυκλοφορήσουν συγκεκριμένα μοντέλα υδρογόνου.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του υδρογόνου είναι η επί τόπου παραγωγή του. Δεν μεταφέρεται σαν καύσιμο ή δεν παρέχεται μέσω του δικτύου, όπως η ηλεκτρική ενέργεια
Επίσης όσο η τεχνολογία βελτιώνεται τόσο οι τιμές των αυτοκινήτων υδρογόνου θα μειώνονται. Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου είναι μια τεχνολογία που βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης και οι εταιρείες που ασχολούνται με αυτήν σταδιακά βελτιώνουν την τεχνογνωσία τους.