Η Toyota αποκαλύπτει το concept του υδρογονοκίνητου GR Yaris

Το πιο πρόσφατο πρωτότυπο όχημα της Toyota έρχεται με τη μορφή ενός GR Yaris που λειτουργεί με υδρογόνο αντί για βενζίνη.

Το συγκεκριμένο μοντέλο μοιράζεται τις ίδιες δεξαμενές καυσίμου υδρογόνου με το Mirai, αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί με έναν τρικύλινδρο κινητήρα που υπέστη προσαρμογές ώστε να καταστεί δυνατό να λειτουργεί με υδρογόνο.

Σύμφωνα με την Toyota, χάρη στην τεχνολογία καύσης υδρογόνου, αυτό το πρωτότυπο όχημα προσφέρει «σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων», ενώ διατηρεί επίσης τα ακουστικά και αισθητηριακά χαρακτηριστικά που είναι τυπικά για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Toyota υπογραμμίζει το γεγονός ότι η τεχνολογία καύσης υδρογόνου δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορευματοποίηση

toyota mirai

Με άλλα λόγια, το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι αποτελεί απλά μια νέα ιδέα και πρόταση, αλλά δείχνει την προσπάθεια να μετατραπεί να λειτουργήσει άρτια ένα όχημα ICE με υδρογόνο.

Η Toyota ισχυρίζεται ότι άρχισε να πειραματίζεται με την τεχνολογία καύσης υδρογόνου το 2017 και υπογραμμίζει το γεγονός ότι αυτή η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορευματοποίηση.

Ωστόσο, η ιαπωνική μάρκα έχει δεσμευτεί να συνεχίσει την ανάπτυξη της για το Corolla Sport στη σειρά αγώνων Super Taikyu στην Ιαπωνία.

Το Corolla Sport χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα, G16E-GTS, που είναι διαθέσιμος στο GR Yaris. Ωστόσο, έχει τροποποιηθεί ώστε να μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με υδρογόνο αντί για βενζίνη.

Ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν έχει διευκρινίσει την απόδοση του αυτοκινήτου όταν λειτουργεί με υδρογόνο, αλλά η αξιολόγησή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό φέρνει μια αχτίδα φωτός σχετικά με τις επιδόσεις της.

Ενώ οχήματα με υδρογόνο είναι διαθέσιμα προς πώληση σήμερα σε ορισμένες αγορές, η ιδέα στην οποία βασίζεται στο GR Yaris δεν λειτουργεί με την ίδιο τρόπο.

Αν και δεν έχει γίνει ξεκάθαρο μέχρι στιγμής, αυτό το μοντέλο αναμένεται να διατίθεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα βασίζεται στις προδιαγραφές παραγωγής του G16E-GTS και καίει υδρογόνο αντί να το περάσει από κυψέλη καυσίμου όπως συμβαίνει στο Mirai της Toyota.

Η Toyota δεν είναι η πρώτη μάρκα που πειραματίζεται με το υδρογόνο

Η Toyota δεν είναι η πρώτη μάρκα που πειραματίζεται με καύση υδρογόνου αντί για βενζίνη σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εταιρείες όπως η Mazda, η BMW και η Mercedes-Benz, για να αναφέρουμε μόνο μερικές, έχουν δοκιμάσει την συγκεκριμένη τεχνολογία τα τελευταία χρόνια. Μερικοί από αυτούς πειραματίστηκαν με υδρογόνο αντί για βενζίνη πριν από δεκαετίες.

Ανάλυση: Τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων υδρογόνου και το «απαγορευτικό κόστος»

Δυστυχώς, τα συμβατικά οχήματα δεν είναι σε θέση να λειτουργούν με υδρογόνο απευθείας, καθώς απαιτούν την ύπαρξη μιας ειδικής δεξαμενής καθώς και εκτεταμένες τροποποιήσεις στο σύστημα καυσίμου τους αλλά και άλλες αλλαγές που τους επιτρέπουν να χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο.

Ανεξάρτητα από αυτό, είναι ενδιαφέρον ότι βλέπουμε να δοκιμάζονται οι δυνατότητες μιας διαφορετικής τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια να βρεθούν μελλοντικές πηγές ενέργειας για την κίνηση των οχημάτων του αύριο.

Η Hyundai Mobis επενδύει 1,1 δισ. στις κυψέλες υδρογόνου με δύο vέα εργοστάσια στην Κορέα

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!