Αυτοκίνητα: Το πλαστικό αυξάνει την ενεργειακή απόδοση

Η ενεργειακή απόδοση ενός αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 2% για κάθε 45 κιλά διαφόρων υλικών που αντικαθίστανται από πλαστικό.

Ακούστε το άρθρο

Η ενεργειακή απόδοση ενός αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 2% για κάθε 45 κιλά διαφόρων υλικών που αντικαθίστανται από πλαστικό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι 100 κιλά πλαστικών εξαρτημάτων δεν μπορούν να αντικαταστήσουν 300 κιλά χάλυβα που αποτελεί την κύρια πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται στην παραγωγή αυτοκινήτων, σημαίνει συνολική εξοικονόμηση 750 λίτρων καυσίμου σε 150.000 διανυόμενα χιλιόμετρα και 30 τόνους λιγότερους εκπομπές CO2 ετησίως. Αυτά ήταν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA).

Σήμερα τα πλαστικά μέρη αποτελούν το 50% του όγκου των οχημάτων και έχουν αυξητική τάση στην προσπάθεια των κατασκευαστών να μειώσουν περισσότερο το βάρος. Στη δεκαετία του 1950, τα αυτοκίνητα περιείχαν πολύ μικρές ποσότητες πλαστικού, ενώ από τη δεκαετία του ’70 και μετά τα πλαστικά μέρη αύξαναν συνεχώς το ποσοστό τους.

Επιπλέον, η έρευνα ανέλυσε την εξέλιξη της χρήσης μεμονωμένων υλικών στην παραγωγή αυτοκινήτων από το 1977 έως το 2004. Σε αυτό το χρονικό διάστημα διαπιστώθηκε ότι το μερίδιο του χάλυβα συρρικνώθηκε από το 75% σε 53%. Μάλιστα, το μερίδιο του αλουμινίου σημείωσε αύξηση από το 2,6% σε 8,6% και το πλαστικό από το 4,6% σε 7,6%.

Η εφαρμογή ελαφρών υλικών έχει γίνει πιο διαδεδομένη την τελευταία δεκαετία και η μείωση του βάρους του οχήματος προκάλεσε πρόκληση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, το μέσο βάρος του οχήματος παρέμεινε σταθερό από το 2004 έως το 2018 και αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια. Αυτό έγινε κυρίως γιατί τα αυτοκίνητα γίνονται μεγαλύτερα και ψηλότερα, ενώ τα περισσότερα ανήκουν στην κατηγορία SUV.

Ποια είναι τα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία

Φυσικά, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που καλούνται να επιλύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η μείωση των εκπομπών. Τα τελευταία πέντε χρόνια, 8 από τους 14 μεγαλύτερους κατασκευαστές που πωλούν οχήματα στις ΗΠΑ μείωσαν τις εκτιμώμενες πραγματικές εκπομπές CO2 για νέα οχήματα.

Τέλος, η Tesla είναι σταθερά στην υψηλότερη θέση με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μεγαλύτερη μείωση στις εκπομπές CO2 καταγράφηκε από την Toyota, αν και το μερίδιο των SUV φορτηγών αυξήθηκε Η Kia πέτυχε τη δεύτερη υψηλότερη μείωση στις συνολικές εκπομπές CO2, ενώ η Mercedes-Benz κατέγραψε την τρίτη υψηλότερη μείωση στις συνολικές εκπομπές. Μειώσεις εκπομπών πέτυχαν επίσης οι Hyundai, Ford, Nissan, όμιλος Stellantis και VW.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

abb_img