Alfa Romeo στους πολιτικούς: ξεχάστε τα ονόματα και σώστε τη βιομηχανία

Ο Boss μιλάει μετά την αλλαγή επωνυμίας του νέου crossover λόγω κριτικής από τον Ιταλό υπουργό βιομηχανίας

Ακούστε το άρθρο

Το αφεντικό της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, προέτρεψε τους ευρωπαίους πολιτικούς να επικεντρωθούν στην προστασία των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία και όχι στα ονόματα των αυτοκινήτων, μετά από μια διαμάχη που οδήγησε στο rebranding του νέου crossover της μάρκας.

Το αυτοκίνητο μετονομάστηκε από  Milano  σε Junior, μόλις πέντε ημέρες μετά την αποκάλυψή του, μετά τους ισχυρισμούς του Ιταλού υπουργού βιομηχανίας Adolfo Urso, ότι παραβίαζε έναν ιταλικό νόμο, ότι οι γεωγραφικές ονομασίες μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνο σε προϊόντα που παράγονται στην Ιταλία.

Το crossover θα παράγεται σε εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Ο νόμος εφαρμόζεται γενικά σε προϊόντα όπως το τυρί Parmigiano Reggiano.

Οι ισχυρισμοί του Urso ακολούθησαν τα σχόλια του αφεντικού της Stellantis, Carlos Tavares, στην αποκάλυψη του Milano, προειδοποιώντας την ιταλική κυβέρνηση να μην προσφέρει κίνητρα σε κινεζικές και άλλες ξένες εταιρείες, για να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών και αυτοκινήτων στη χώρα.

Καυτές δηλώσεις

Μιλώντας στο Autocar, ο Imparato είπε ότι η απόφαση να αλλάξει το όνομα του Milano ελήφθη, παρά τη νομική συμβουλή ότι το όνομα δεν παραβιάζει το νόμο και για να αποφευχθεί η εμπλοκή σε πολιτική διαμάχη.

«Όταν μου είπαν ότι απαγορεύεται από το νόμο είπα: «Ηρέμησε: δεν είμαι εδώ για να παίξω πολιτική. Είμαι εδώ για να φτιάξω μια Alfa Romeo που να είναι βιώσιμη για το μέλλον».

Σημειώνοντας ότι η αλλαγή του ονόματος «δημιούργησε ένα θόρυβο που δεν θα μπορούσα ποτέ να ονειρευόμουν», ο Imparato είπε ότι το όνομα Milano αποκαλύφθηκε τον Δεκέμβριο και ήταν γνωστό εδώ και χρόνια ότι το αυτοκίνητο θα κατασκευαζόταν στην Πολωνία μαζί με το Jeep Avenger και το Fiat 600e . το οποίο μοιράζεται την πλατφόρμα e-CMP Stellantis.

«Αν ήθελα να απαντήσω στην ερώτηση των ιδιοκτητών Giuletta και Mito που ήθελαν ένα αυτοκίνητο κατηγορίας Β από το 2021, δεν είχα άλλη λύση από το να ακολουθήσω την πλατφόρμα», πρόσθεσε. «Δεν θα μπορούσα να εφεύρω μια τοπική λύση».

Ο Imparato, σημείωσε επίσης ότι όταν ιδρύθηκε η Stellantis τον Ιανουάριο του 2021, η Alfa έχανε «εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ», αλλά τώρα είναι κερδοφόρα και ότι η επόμενη γενιά Stelvio SUV και Giulia saloon, που αναμένεται το 2025 και το 2026, θα κατασκευαζόταν στην Ιταλία.

Αντίπαλος η Κίνα

Σημείωσε ότι η Ιταλία θα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που θα παράγει αυτοκίνητα και στις δύο πλατφόρμες Stellantis SLTA Medium και Large, προσθέτοντας ότι «από τα πέντε αυτοκίνητα της στρατηγικής μου, τα τέσσερα κατασκευάζονται στην Ιταλία».

Ο Imparato πρότεινε ότι οι Ευρωπαίοι πολιτικοί θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην αυξανόμενη απειλή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που επεκτείνουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη, κάτι που όπως είπε αντιπροσωπεύει τον «βασικό» κίνδυνο για τη Stellantis και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον.

«Βλέπετε την Tesla να μειώνει τα 10.000 € ή περισσότερα και να μειώνει τα ευρωπαϊκά περιθώρια από 18% σε 7% ή 8% και βλέπετε μερικούς από τους Γερμανούς ανταγωνιστές μας στην Κίνα να εργάζονται με -40% όσον αφορά την έκπτωση. Όταν το δεις αυτό, πρέπει να είσαι σταθερός στο συνολικό κόστος παραγωγής κάθε αυτοκινήτου.

Ο Imparato υπολόγισε ότι 12 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και με το 1% της αγοράς να αξίζει περίπου 150.000 αυτοκίνητα, πρόσθεσε: «Κάθε φορά που ένας ανταγωνιστής πιάνει το 1% του μεριδίου αγοράς, έχεις ένα ερωτηματικό σε ένα εργοστάσιο. 10 σημεία μεριδίου αγοράς, 10 εργοστάσια.

«Έτσι μπορώ να αλλάξω το όνομα του Μιλάνο γιατί δεν είμαστε Ιταλοί όσον αφορά το αυτοκίνητο, αλλά ένα σημείο μεριδίου αγοράς, 150.000 αυτοκίνητα, ένα εργοστάσιο. Αυτό είναι πολύ ανησυχητικό, γιατί σε αυτό το εργοστάσιο έχετε κόσμο και δεν μιλάω καν για τους προμηθευτές. Ο αντίκτυπος μπορεί να είναι τεράστιος».

Πηγή: Autocar

abb_img