Αν είναι κάποιοι «καθηγητές» στην κατασκευή αυθεντικών hot hatch, αυτοί είναι οι Γάλλοι. Χρόνια τώρα, το παλμαρέ τους περιλαμβάνει τα Peugeot 309 GTI, 205 rallye και GTi, 106 GTI και Rallye. Αλλά και Renault 5 alpine turbo, Renault5 GT, Citroen AX sport και Saxo VTS, με την λίστα να μην τελειώνει.
Η γαλλική προσέγγιση στα «καυτά μικρά», είχε πάντα μια ξεχωριστή φινέτσα και ένα ξεχωριστό στυλ. Αρκετές φορές καινοτόμο, τόσο στην σχεδίαση τους εξωτερικά, όσο και μηχανικά κάτω απο το καπό. Γιατί λοιπόν να ξεφύγει απο τον κανόνα και η νέα Alpine A290;
Την παράδοση λοιπόν αυτή, συνεχίζουν οι φημισμένοι «σπεσιαλίστες» της Alpine και στην ηλεκτρική εποχή. Παρουσιάζοντας έτσι σήμερα, την νέα αμιγώς ηλεκτρική Αlpine A290. Η οποία εμφανισιακά και μόνο, με την πρώτη ματιά, ξεσηκώνει τις αισθήσεις των φίλων της σπορ οδήγησης. Το 5 θυρο Alpine, τονίζει επίσης την αγωνιστική κληρονομιά της Renault με το μοτίβο Χ στους εμπρός προβολείς.
Το Alpine Α290, το οποίο και βασίζεται στο αδελφό Renault 5 E-Tech, διαθέτει με τη σειρά του, 60 χλστ φαρδύτερα μετατρόχια. Για καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές. Σε σχέση με το αδελφό «5» της Renault, το πιο σπορτίφ σε επιδόσεις και φιλοσοφία Α290, διαθέτει ακόμα πιο εξελιγμένη ανάρτηση. Με πιο σφικτή ρύθμιση και υδραυλικά bump-stops, όπως επίσης και αντιστρεπτικές δοκούς, με ειδικό set-up.
Όσο για τα φρένα, οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, σε δίσκους των 288 χλστ μπροστά, φτάνουν και περισσεύουν σε κάθε περίσταση. Εμφανισιακά τώρα δεν μπερδεύεις την Alpine A290 με το ηλεκτρικό 5άρι. Αφού διαθέτει φαρδύτερα φτερά, διαφορετικές πλαϊνές ποδιές, τροχούς 19 ιντσών και έναν αγωνιστικής έμπνευσης πίσω διαχύτη.
Σαν καθαρόαιμο ηλεκτρικό, το αυτοκίνητο είναι σχετικά βαρύ. Αλλά οι τεχνικοί της Alpine , κατάφεραν να περιορίσουν το βάρος στα 1.480 κιλά. Με τον ηλεκτροκινητήρα μαζί με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, να μην υπερβαίνουν συνολικά τα 100 κιλά.
Alpine A290: Τεχνικά στοιχεία
Η καρδιά του αυτοκινήτου, είναι μια μπαταρία ιόντων – λιθίου χωρητικότητας 52 kWh, η οποία προσφέρει στο Γαλλικό ηλεκτρικό χάτσμπακ, αυτονομία σχεδόν 380 χλμ. Η ισχύς φόρτισης που έχει, είναι 100 kW και για να φορτίσει απο το 15% στο 80%, χρειάζεται μισή ώρα. Οι βασικές εκδόσεις τώρα του Alpine A290, διακρίνονται στις GT και GT Premium.
Και οι δύο διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 180 ίππους. Για περισσότερη αδρεναλίνη, υπάρχουν οι εκδόσεις GT Performance και GTS, με απόδοση 220 ίππων. Αυτές διαθέτουν στο τιμόνι, το κουμπί Overtake, το οποίο αυξάνει την ισχύ για όσο χρόνο μένει πατημένο, χωρίς να υπερβαίνει συνολικά τα 10 δλ. Επίσης οι οδηγοί του νέου Α290, μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο ήχους που «βγαίνουν» από τα ηχεία του αυτοκινήτου και έχουν τις ονομασίες Alternative και Alpine.