Αν οι εταιρείες παραδώσουν τα νέα αυτοκίνητα, θα αδειάσουν οι εκθέσεις

Οι έμποροι που μείωσαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου φέτος είχαν μεγαλύτερη συνολική πτώση πωλήσεων σε σχέση με τους αντιπροσώπους που συνέχισαν την διαφήμιση.

Ακούστε το άρθρο

Η έλλειψη ημιαγωγών που πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, έχοντας ως άμεσο και κύριο αποτέλεσμα τη μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης των νέων αυτοκινήτων, – ηλεκτρικών και συμβατικών – φαίνεται πως αφήνει το «αποτύπωμά» της και στις διαφημιστικές καμπάνιες μετά την απόφαση για μείωση των ποσών διαφήμισης που θα δαπανηθούν για τα ερχόμενα Χριστούγεννα.

Όσα πιο λίγα αυτοκίνητα παραδίδονται, τόσο πιο λίγοι είναι και οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν τους υποψήφιους πελάτες στους εκθεσιακούς χώρους. Πλέον, η διαφήμιση των νέων μοντέλων έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Αν οι εταιρείες παραδώσουν τα νέα αυτοκίνητα, θα αδειάσουν οι εκθέσεις

Σύμφωνα μάλιστα με το ΑΠΕ, πολλές αντιπροσωπείες στην Ελλάδα σήμερα έχουν στις βιτρίνες τους αυτοκίνητα που είναι ήδη πουλημένα και δεν τα παραδίδουν στους κατόχους τους, γιατί απλά περιμένουν πρώτα την αντικατάστασή τους.

Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο και οι dealers δεν παραδίδουν τα ελάχιστα αυτοκίνητα που έχουν στη διάθεσή τους, γιατί αν το πράξουν ουσιαστικά οι εκθέσεις τους θα μείνουν άδειες.

Οι εταιρείες μειώνουν τις διαφημίσεις τους

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες το Reuters, διαπιστώθηκε ότι οι διαφημίσεις στα ψηφιακά μέσα μειώθηκαν κατά περίπου 10% το προηγούμενο καλοκαίρι και το φθινόπωρο, ενώ μείωση κατά 5% υπήρξε και στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Τώρα που διανύουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα παραδοσιακά για τον χώρο του αυτοκινήτου περίοδο, τίθεται το δίλλημα για το αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι dealers θα πρέπει να κάνουν διαφήμιση των νέων μοντέλων τους.

Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και τις «αρρυθμίες», ακόμα και την παύση, λειτουργίας πολλών εργοστασίων παραγωγής που έχουν αναστείλει αρκετές βάρδιες, η διαφήμιση αλλάζει στόχο και η μείωση των διαφημιστικών ποσών έχει τεθεί επί τάπητος.

Οι γραμμές συναρμολόγησης της Volkswagen στη Σαξονία έπαψαν τη λειτουργία τους

VW HQ

Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα αναφερθήκαμε στην παύση λειτουργίας των εργοστασίων της VW στη Σαξονία, όπου εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών περίπου 5.000 οχήματα δεν θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο του Τσβίκαου και της Δρέσδης. Αυτά τα οχήματα περιλαμβάνουν μοντέλα, εκτός από την VW, της Audi και της Cupra.

Ένας εκπρόσωπος της VW στη Σαξονία επιβεβαίωσε τη διακοπή παραγωγής για μία εβδομάδα στην γερμανική ιστοσελίδα Automobilwoche.

Η μείωση φέρνει… μείωση

Η εταιρεία Analytics Pathmatics διαπίστωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις δαπάνες τους για ψηφιακή διαφήμιση περίπου 10% από τα τέλη Ιουλίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, σε σύγκριση με το ίδιο χρονικό διάστημα πριν από την πανδημία.

Μια άλλη εταιρεία ανάλυσης, η EDO, διαπίστωσε ότι οι δαπάνες στις τηλεοπτικές διαφημίσεις μειώθηκαν και αυτές κατά 5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Όμως παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα αυτοκίνητα, σύμφωνα με την έρευνα της Pure Cars, οι έμποροι που μείωσαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου φέτος είχαν μεγαλύτερη συνολική πτώση πωλήσεων σε σχέση με τους αντιπροσώπους που συνέχισαν την διαφήμιση.

Διαπιστώθηκε ότι οι αντιπρόσωποι που μείωσαν το ποσό που δαπανούσαν για διαφημίσεις μεταξύ 50%-89% είχαν μέση πτώση του όγκου πωλήσεων κατά 28%, ενώ άλλοι έμποροι που αύξησαν τις διαφημιστικές τους δαπάνες είχαν πολύ μικρή πτώση.

Καλό Πάσχα για νέο… αυτοκίνητο

Το σίγουρο είναι ότι η αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα. Οι παραδόσεις των περισσοτέρων μοντέλων ξεπερνούν τους έξι μήνες και σε περίπτωση που ζητηθεί επιπλέον εξοπλισμός και θα πρέπει να μπουν σε ειδική λίστα, η αναμονή φθάνει ακόμη και στους οκτώ μήνες.

Οι περισσότεροι Έλληνες πωλητές αναφέρουν ότι οι παραγγελίες που γίνονται αυτές τις ημέρες θα ικανοποιηθούν το ερχόμενο Πάσχα.

Το διάστημα είναι μεγάλο και αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές. Από την άλλη το επόμενο κύμα της πανδημίας δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας και ουσιαστικά αναβάλλει τις όποιες αποφάσεις των καταναλωτών για αγορά νέου αυτοκινήτου.

abb_img