Στην Ελβετία, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο, εξέδωσε διάταγμα που ρυθμίζει τις προϋποθέσεις για την αυτοματοποιημένη οδήγηση, που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Μαρτίου 2025. Σύμφωνα με αυτές, οι οδηγοί θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν λειτουργίες αυτόματου πιλότου σε αυτοκινητόδρομους, όπως και για στάθμευση.
Από το 2025 λοιπόν, τα οχήματα θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης στους ελβετικούς αυτοκινητόδρομους. Ο κανονισμός σχετίζεται συγκεκριμένα με τις λειτουργίες επιπέδου 3 (υπό όρους αυτοματοποιημένες), που αναλαμβάνουν προσωρινά τον πλευρικό και διαμήκη έλεγχο, ενώ ο οδηγός πρέπει να παραμένει έτοιμος να αντιδράσει και να μπορεί να πάρει ξανά τον έλεγχο, κατόπιν αιτήματος του συστήματος.
Το ελβετικό κοινοβούλιο, άνοιξε ήδη το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση την άνοιξη του 2023, τροποποιώντας τον νόμο περί οδικής κυκλοφορίας (SVG). Σε αυτό το τελευταίο ρυθμιστικό βήμα, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο, ενέκρινε τις νομικές διατάξεις σε διάταγμα. Αυτό έχει πλέον οριστικοποιηθεί και πρόκειται να τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη άνοιξη.
Το διάταγμα επιτρέπει τρεις περιπτώσεις: Πρώτον, η χρήση του προαναφερθέντος επιπέδου 3 που όταν ενεργοποιηθεί, επιτρέπει στους οδηγούς να αφήσουν το τιμόνι και να μην χρειάζεται πλέον να παρακολουθούν συνεχώς την κυκλοφορία ή το όχημα.
Δεύτερον, η αυτοματοποιημένη στάθμευση χωρίς την παρουσία του οδηγού θα είναι επίσης δυνατή στο μέλλον σε γκαράζ και χώρους στάθμευσης, που ορίζονται για το σκοπό αυτό. Και τρίτον, κοιτάζοντας το μέλλον, επιτρέπεται πλέον και η χρήση οχημάτων χωρίς οδηγό, σε επίσημα εγκεκριμένες διαδρομές. Αυτή η περίπτωση χρήσης, επιβάλλει πρωτίστως την προϋπόθεση, για περαιτέρω πιλοτικά έργα.
Πηγή: astra.admin.