Αθήνα-Θεσσαλονίκη: Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μπαίνουν στην παραγωγή

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ΟΣΥ ΑΕ ολοκλήρωσαν τους απαραίτητους ελέγχους και τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι έτοιμα για παραγωγή.

Ακούστε το άρθρο

Πριν από περίπου ένα μήνα έπεσαν οι υπογραφές για τη σύμβαση προμήθειας που αφορούσε 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς και η ΟΣΥ ΑΕ, έδωσαν έγκριση για την έναρξη της παραγωγής των ηλεκτρικών λεωφορείων. Θυμίζουμε ότι τα εν λόγω λεωφορεία με μπαταρίες θα είναι έτοιμα για κυκλοφορία μέχρι τα τέλη Απριλίου 2024.

Ελλάδα: 250 ηλεκτρικά λεωφορεία από τον… Απρίλιο!

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε το ΟΚ

Πριν λίγες ημέρες, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς και η επιτροπή ΟΣΥ ΑΕ έδωσαν το παρών στην Κίνα και ειδικότερα στην Yutong International Holding. Δηλαδή, την εταιρεία θα αναλάβει την κατασκευή των ηλεκτρικών λεωφορείων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, ο έλεγχος ποιότητας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

250 ηλεκτρικά λεωφορεία πλησιάζουν προς Ελλάδα!

Πιο συγκεκριμένα, κατά την επίσκεψη έλεγξαν το πρότυπο λεωφορείο, καθώς και τον φορτιστή και την κινητή μονάδα έκτακτης φόρτισης. Στόχος του ελέγχου ήταν να διαπιστωθεί πως πληρούνται όλα τα χρηματοοικονομικά στοιχεία του διαγωνισμού, με τη χορήγηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έπειτα και από την συμπλήρωση των σχετικών πρωτοκόλλων επιθεώρησης του ηλεκτρικού λεωφορείου, η μαζική παραγωγή οχημάτων ξεκινά.

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Bluebus φτάνουν στη Ελλάδα!

Έτσι θα είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα δούμε στην Ελλάδα

Θυμίζουμε πως τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι αστικά και έχουν μήκος 12 μέτρα, 33 θέσεις για καθήμενους. Επιπλέον, διαθέτουν μπαταρία χωρητικότητας 423 kWh. Η σύμβαση προβλέπει προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, που θα μπουν σε αμαξοστάσια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Ακόμη, το συνολικό κόστος για τα λεωφορεία είναι 110.825.000 ευρώ – συν Φ.Π.Α.. Να σημειώσουμε πως ο ανάδοχος εγγυάται την καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας κατά την περίοδο εγγυημένης λειτουργίας.

Στο πλάνο 100 ακόμη λεωφορεία με… φυσικό αέριο

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για τη δέσμευση πίστωσης με στόχο την προμήθεια ακόμη 100 αρθρωτικών λεωφορείων νέας γενιάς. Αυτή θα γίνει μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων ύψους 38,5 εκατομμυρίων ευρώ, συν ΦΠΑ.

Τα εν λόγω λεωφορεία της Iveco Bus, θα έχουν μήκος 18 μέτρων, με καύσιμο συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Με την οριστικοποίηση της δέσμευσης της πίστωσης, θα κατακυρωθεί και αυτή η σύμβαση και θα προχωρήσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

abb_img