Τα οχήματα χωρίς οδηγό, που μεταφέρουν τις αποσκευές των επιβατών στο αεροδρόμιο, πλέον έχουν όνομα. Πρόκειται για τα Auto-Dolly και Auto-DollyTug, τα οποία είναι τελείως αυτόνομα και μεταφέρουν τις αποσκευές από τον τερματικό σταθμό του αεροδρομίου στο αεροπλάνο. Και φυσικά είναι ηλεκτρικά.
Τα εν λόγω οχήματα έχουν τη δυνατότητα να φορτώνουν και να εκφορτώνουν τις αποσκευές χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση. Υπεύθυνη για την κατασκευή τους είναι η εταιρεία τεχνολογίας μεταφορών Auriggo, από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Lilium: Ηλεκτρικά αεροσκάφη με μπαταρία από… πυρίτιο
Το Auto-Dolly αναγνωρίζει ακόμη και τους ανθρώπους
Πιο συγκεκριμένα, το Auto-Dolly μπορεί να «κουβαλήσει» ένα κοντέινερ αποσκευών. Επιπλέον, είναι σε θέση να αναγνωρίζει τους ανθρώπους και τα αντικείμενα που συναντά στο διάβα του και να τα αποφεύγει. Μόλις φτάσει στο αεροπλάνο, οι μηχανικοί βραχίονες του οχήματος μεταφέρουν αυτόματα τις αποσκευές.
Beta ALIA-250: «Ηλεκτρίζοντας» τους αιθέρες της Νέας Υόρκης
Το Auto-DollyTug είναι και αυτό ένα ηλεκτρικό όχημα, το οποίο θα αντικαταστήσει το παραδοσιακό όχημα μεταφοράς αποσκευών τύπου τρακτέρ. Να σημειώσουμε ότι το εν λόγω όχημα, μπορεί να μπει σε χειροκίνητη λειτουργία και να το οδηγήσει άνθρωπος. Μάλιστα, μπορεί να μεταφέρει φορτίο 1,5 τόνων και να ρυμουλκήσει άλλους 7,5 τόνους.
Το πρώτο αεροδρόμιο που θα δοκιμάσει τα οχήματα αυτόνομης φόρτωσης είναι το Changi της Σιγκαπούρης. Το Changi υπέγραψε πολυετή συμφωνία με την Auriggo για την από κοινού ανάπτυξη και δοκιμή των Auto-Dolly και Auto-DollyTug.
Το υβριδικό αεροπλάνο Pangea SY30J είναι μόνο η αρχή!
Το αεροδρόμιο ανακοίνωσε για τις αυτόνομες μεταφορές:
«Οι παρατηρήσεις και τα δεδομένα από τις δοκιμές θα βοηθήσουν τον Changi να βελτιώσει και να οξύνει την έννοια των λειτουργιών στην ώθηση προς το όραμα του αεροδρομίου για το μέλλον, όπου ένας συνδυασμός πολύ εξειδικευμένων εργαζομένων στον αερολιμένα θα επαυξηθεί από διαφορετικούς τύπους αυτόνομων οχημάτων για την απρόσκοπτη παροχή επιχειρήσεις.
Αυτό θα βοηθήσει την Changi να ξεπεράσει σταδιακά τις προκλήσεις του ανθρώπινου δυναμικού και να συνεχίσει να αναπτύσσει τον εναέριο κόμβο μας με βιώσιμο τρόπο, καθώς η εναέρια κυκλοφορία συνεχίζει να αυξάνεται».