Η BMW καινοτομεί στην επαναφόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων, χρησιμοποιώντας ηλιακούς συλλέκτες. Πιο συγκεκριμένα, η γερμανική εταιρεία δουλεύει πάνω σε μία νέα μέθοδο επαναφόρτισης ηλεκτρικών, η οποία επιτυγχάνεται από τους ηλιακούς συλλέκτες που είναι τοποθετημένοι στα κρύσταλλα των αυτοκινήτων. Δηλαδή, στην ηλιοροφή, στο παρμπρίζ, ακόμα και στα παράθυρα.
Η νέα αυτή μέθοδος υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση, καθώς επίσης και μειωμένη εισβολή φωτός στο όχημα. Η BMW έχει δείξει μεγάλη πρόοδο σχετικά με την κατασκευή των ηλιακών πάνελ, τα οποία μπορεί σύντομα να εντάξει στα νέα της μοντέλα.
Η BMW i4 στην υπηρεσία του Νόμου
Ηλιακά πάνελ σε κάθε γυάλινη επιφάνεια για μεγαλύτερη απόδοση
Αρχικά, η εν λόγω τεχνολογία θα μπορούσε να βρει εφαρμογή στα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως είναι για παράδειγμα οι BMW XM και BMW iX. Τα αμαξώματα τους διαθέτουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τη νέα τεχνολογία.
Φυσικά, τα ηλιακά πάνελ στα αυτοκίνητα δεν είναι κάτι καινούργιο, αφού έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση τη δεκαετία του 1990. Τότε, πολλές εταιρείες τοποθέτησαν ηλιακούς συλλέκτες στην ηλιοροφή, τροφοδοτώντας τα συστήματα εξαερισμού των αυτοκινήτων τους.
Ωστόσο, η νέα μέθοδος της γερμανικής φίρμας είναι κάτι διαφορετικό, καθώς τα ηλιακά πάνελ δεν καλύπτουν μόνο την ηλιοροφή, αλλά και το μπροστινό και το πίσω παρμπρίζ και το πλαϊνό τζάμι. Με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο θα λάβει περισσότερη ενέργεια και θα είναι πιο αποδοτικό. Σε αυτό παίζουν ρόλο οι ιδιαίτερα λεπτές μεμβράνες, που τοποθετούνται μέσω ψεκασμού απευθείας πάνω στο γυαλί.
Το κοινωνικό πρόσωπο του BMW Group Hellas
Ποια τα μειονεκτήματα της τεχνολογίας φόρτισης της BMW;
Ωστόσο, το βασικό ερώτημα είναι το εξής: θα έχει εμπορική επιτυχία η νέα τεχνολογία της BMW; Φυσικά, σε αυτό θα παίξει ρόλο το κόστος που θα έχει. Προφανώς, μία τέτοια τεχνολογία είναι αρκετά ακριβή από μόνη της.
Ενδεχόμενη αντικατάσταση των κρυστάλλων λόγω φθοράς ή καταστροφής, θα προκαλέσει πονοκέφαλο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που φέρουν ηλιακά panels. Και όχι άδικα. Άλλο ένα μειονέκτημα είναι οι νομοθεσίες που ισχύουν σε κάθε χώρα και έχουν σχέση με τα φιμέ τζάμια.
Η BMW i7 στην Όπερα της Βουδαπέστης
Τέλος, η εξέλιξη της τεχνολογίας δεν θα σταματήσει, με τους υπεύθυνους να κάνουν προσπάθειες ώστε να είναι πιο προσιτή. Τέλος, πολλοί κατασκευαστές εξετάζουν την τοποθέτηση ηλιακών panels και στις υπόλοιπες επιφάνειες των αυτοκινήτων. Όπως είναι το καπό και η οροφή.
Παρά τα εμπόδια που προκύπτουν, είναι μία καινοτόμος λύση που θα έλυνε τα χέρια πολλών ιδιοκτητών ηλεκτρικών, σε ότι αφορά τη φόρτιση τους.