Carlos Tavares: Είναι πολύ πιθανό η έλλειψη των chip να μεταφερθεί και στο 2022

Ο Όμιλος Stellantis λαμβάνει αποφάσεις αναφορικά με την αλλαγή στην ποικιλία των chips που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Tavares.

Διαβάστε επίσης: Ο πρώην αντιπρόεδρος της Alexa Automotive της Amazon ανέλαβε Chief Technology Executive της Stellantis

Η παγκόσμια έλλειψη σε chip έχει πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares

Στο Ντιτρόιτ, η έλλειψη σε chip έχει πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο και περιορίζει την παραγωγή οχημάτων, ενώ προβλέπεται ότι ο αντίκτυπος αυτής της έλλειψης θα μεταφερθεί και στο επόμενο έτος, δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, της Νο. 4 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.

Τα σχόλια του Carlos Tavares σε μια εκδήλωση του Automotive Press Association στο Ντιτρόιτ ακολούθησαν εκείνα που έγιναν εκ μέρους της Daimler AG λίγο νωρίτερα μέσα στην ίδια ημέρα.

Η κρίση των chip, από όλα όσο αντιλαμβάνομαι, θα μεταφερθεί εύκολα στο 2022, επειδή δεν υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι θα προκύψει πρόσθετη παραγωγή από τα σημεία προμήθειας στο εγγύς μέλλον“, είπε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.

Η παγκόσμια έλλειψη chip προέκυψε, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα έχει αυξηθεί κατά την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας από την κρίση του κορονωϊού, αυξάνοντας τις τιμές τόσο των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων.

Πως θα διαχειριστεί η Stellantis την έλλειψη σε chip

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσαρμόσει τον ρυθμό παραγωγής τους στην έλλειψη των chip, ενώ άλλες έχουν κατασκευάσει οχήματα χωρίς τα απαραίτητα chip και έτσι αναμένεται να ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση τους αργότερα.

Η Stellantis λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με την αλλαγή της ποικιλίας των chip που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει δεδομένων των συνθηκών.

Μάλιστα, χρειάζονται περίπου 18 μήνες για να επανασχεδιαστεί ένα όχημα, προκειμένου να χρησιμοποιήσει ένα διαφορετικό chip, λόγω της πολυπλοκότητας της σχετικής τεχνολογίας.

Ο Tavares είπε ότι η Stellantis θα συνεχίσει να δίνει προτεραιότητα στα μοντέλα με τα υψηλότερα κέρδη με τα chip που για την ώρα λαμβάνει, επαναλαμβάνοντας μια προσέγγιση που ακολουθούν και οι ανταγωνιστές της στην αγορά.

Η Daimler επηρεάζεται, επίσης, από την έλλειψη των chip 

Daimler

Την Τετάρτη, η Daimler δήλωσε ότι η έλλειψη των chip έχει επηρεάσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και αναμένεται να επεκταθεί και στο 2022.

Ωστόσο, ο CFO της Daimler, Harald Wilhelm, δήλωσε ότι η έλλειψη θα είναι λιγότερο σοβαρή το επόμενο έτος.

Την περασμένη εβδομάδα, το Autoliv, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αερόσακων και ζωνών ασφαλείας στον κόσμο, δήλωσε επίσης ότι η έλλειψη θα μπορούσε να διαρκέσει έως το 2022.

Ο Carlos Tavares είπε επίσης την Τετάρτη ότι η Stellantis θα μπορούσε, αν χρειαστεί, να αυξήσει τις προγραμματισμένες δαπάνες για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέραν των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2025 που είχε ήδη προβλεφθεί.

Πρόσθεσε ότι θα μπορούσε, επίσης, να αυξήσει τον αριθμό των εγκαταστάσεων παραγωγής που σκοπεύει να κατασκευάσει σε περισσότερες ​​από πέντε, ή να αυξήσει την προγραμματισμένη χωρητικότητα των εγκαταστάσεων αυτών.

Η Stellantis θα κατασκευάσει τρία εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη και δύο στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ο Carlos Tavares.

Διαβάστε επίσης: Η Stellantis επενδύει πάνω από 30 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025

Τέλος, ανέφερε ότι προβλέπει ότι η δημόσια αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων θα επιταχυνθεί καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή με γεγονότα όπως οι πλημμύρες στην Ευρώπη.