Carlos Tavares: Έλλειψη των chip και το 2022

H παγκόσμια έλλειψη σε chip έχει πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο και περιορίζει την παραγωγή οχημάτων.

Ακούστε το άρθρο

Ο Όμιλος Stellantis λαμβάνει αποφάσεις αναφορικά με την αλλαγή στην ποικιλία των chips που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Carlos Tavares.

Διαβάστε επίσης: Ο πρώην αντιπρόεδρος της Alexa Automotive της Amazon ανέλαβε Chief Technology Executive της Stellantis

Η παγκόσμια έλλειψη σε chip έχει πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares

Στο Ντιτρόιτ, η έλλειψη σε chip έχει πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο και περιορίζει την παραγωγή οχημάτων. Επίσης προβλέπει ότι ο αντίκτυπος αυτής της έλλειψης θα υπάρχει και το επόμενο έτος. Αυτά δήλωσε μεταξύ άλλων ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Τα σχόλια του Carlos Tavares σε μια εκδήλωση του Automotive Press Association στο Ντιτρόιτ ακολούθησαν εκείνα που έγιναν εκ μέρους της Daimler AG λίγο νωρίτερα μέσα στην ίδια ημέρα.

Η κρίση των chip, από όλα όσο αντιλαμβάνομαι, θα μεταφερθεί εύκολα στο 2022, επειδή δεν υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι θα προκύψει πρόσθετη παραγωγή από τα σημεία προμήθειας στο εγγύς μέλλον“, είπε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares.

Η παγκόσμια έλλειψη chip προέκυψε, καθώς η ζήτηση για αυτοκίνητα έχει αυξηθεί κατά την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας από την κρίση του κορονωϊού, αυξάνοντας τις τιμές τόσο των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων.

Πως θα διαχειριστεί η Stellantis την έλλειψη σε chip

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προσαρμόσει τον ρυθμό παραγωγής τους στην έλλειψη των chip. Άλλες έχουν κατασκευάσει οχήματα χωρίς τα απαραίτητα chip και έτσι θα ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση τους αργότερα.

Η Stellantis λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με την αλλαγή της ποικιλίας των chip που σκοπεύει να χρησιμοποιήσει δεδομένων των συνθηκών.

Μάλιστα, θέλουν περίπου 18 μήνες για τον επανασχεδιασμό ενός οχήματος για να χρησιμοποιήσει ένα διαφορετικό chip. Κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας της σχετικής τεχνολογίας.

Ο Tavares είπε ότι η Stellantis θα δίνει προτεραιότητα στα μοντέλα με τα υψηλότερα κέρδη με τα chip που για την ώρα λαμβάνει. Επαναλαμβάνοντας, έτσι ίδια προσέγγιση με τους ανταγωνιστές της στην αγορά.

Η έλλειψη των chip επηρεάζει και την Daimler

Daimler

Την Τετάρτη, η Daimler δήλωσε ότι η έλλειψη των chip έχει επηρεάσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Και αυτό θα συνεχίσει και το 2022.

Ωστόσο, ο CFO της Daimler, Harald Wilhelm, δήλωσε ότι η έλλειψη θα είναι λιγότερο σοβαρή το επόμενο έτος.

Την περασμένη εβδομάδα, το Autoliv, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αερόσακων και ζωνών ασφαλείας στον κόσμο, δήλωσε ότι η έλλειψη θα μπορούσε να διαρκέσει έως το 2022.

Ακόμα, ο Carlos Tavares δήλωσε ότι η Stellantis θα μπορούσε να δαπανήσει περισσότερα για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Φυσικά, πέραν των 30 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2025 που είχαν ήδη προβλέψει.

Πρόσθεσε ότι θα μπορούσε, επίσης, να αυξήσει τον αριθμό των εγκαταστάσεων παραγωγής που σκοπεύει να κατασκευάσει σε περισσότερες ​​από πέντε. Ή και να αυξήσει την προγραμματισμένη χωρητικότητα των εγκαταστάσεων αυτών.

Η Stellantis θα κατασκευάσει τρία εργοστάσια μπαταριών στην Ευρώπη και δύο στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ο Carlos Tavares.

Η Stellantis επενδύει πάνω από 30 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2025

Τέλος, ανέφερε ότι προβλέπει ότι η δημόσια αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων θα επιταχυνθεί. Και αυτό διότι υπάρχουν έντονες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή με γεγονότα όπως οι πλημμύρες στην Ευρώπη.

abb_img