Η κινεζική εταιρεία παραγωγής μπαταριών CATL φέρεται να επιδιώκει την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου στη Nio Power, τη θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας Nio που δραστηριοποιείται στον τομέα της ενέργειας και των σταθμών ανταλλαγής μπαταριών. Η Nio διαθέτει ήδη πάνω από 3.000 σταθμούς ανταλλαγής στην Κίνα, ενώ η CATL έχει αρχίσει να αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο δίκτυο.
Δείτε ακόμα: Η Firefly ενσωματώνει την τεχνολογία ανταλλαγής μπαταριών της CATL
Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη συνάψει στρατηγική συνεργασία από τον Μάρτιο, με την CATL να σχεδιάζει επένδυση έως και 2,5 δισ. γιουάν (περίπου 310 εκατ. ευρώ) στη Nio Power. Παράλληλα, η θυγατρική μάρκα Firefly της Nio θα υιοθετήσει το νέο σύστημα ανταλλαγής μπαταριών Choco-SEB της CATL από το δεύτερο μοντέλο της και μετά.
Σύμφωνα με το Reuters, η CATL βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Nio, για την αγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη Nio Power. Η αποτίμηση της τελευταίας ανέρχεται σε πάνω από 10 δισ. γιουάν (περίπου 1,25 δισ. ευρώ) από προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης. Προς το παρόν, η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει επίσημα, ενώ η Nio δηλώνει πως επιδιώκει την ανάπτυξη σταθμών ανταλλαγής, «σε συνεργασία με πολλούς επενδυτές, περιλαμβανομένης της CATL».
Η στρατηγική αυτή συνεργασία, αποσκοπεί στη δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου ανταλλαγής μπαταριών παγκοσμίως. Για την CATL, η εξαγορά αυτή θα ήταν ιδιαίτερα επωφελής, καθώς η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών, απαιτεί σημαντικά κεφάλαια. Επιπλέον, η χρήση των σταθμών ανταλλαγής είναι περιορισμένη, καθώς εξυπηρετούν μόνο μοντέλα συγκεκριμένων κατασκευαστών. Η Nio διαθέτει ήδη παγκοσμίως 3.240 σταθμούς, εκ των οποίων οι περισσότεροι βρίσκονται στην Κίνα. Δεν είναι σαφές ακόμα πώς ενδεχόμενη συμφωνία, θα επηρεάσει το ευρωπαϊκό δίκτυο της εταιρείας.
Η CATL εισήλθε στον τομέα της ανταλλαγής μπαταριών το 2022, με το δικό της δίκτυο EvoGo, το οποίο στοχεύει να φτάσει τις 1.000 τοποθεσίες μέχρι το τέλος του 2025. Η ενσωμάτωση της υποδομής της Nio Power, θα ενίσχυε σημαντικά αυτήν την προσπάθεια, ωστόσο υπάρχει πρόβλημα ασυμβατότητας μεταξύ των δύο τεχνολογιών, καθώς η εταιρεία χρησιμοποιεί τις δικές της μπαταρίες Choco-SEB.
Ο ιδρυτής της CATL, Robin Zeng, έχει ανακοινώσει ότι η εταιρεία στοχεύει να εξελιχθεί από κατασκευαστής μπαταριών, σε πάροχο πράσινης ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται με την κρατική Sinopec για την εγκατάσταση 10.000 σταθμών ανταλλαγής μπαταριών στην Κίνα, με τους πρώτους 500 να προγραμματίζονται για το τρέχον έτος.
Πηγή: reuters.com