Όπως γνωρίζουμε, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφέρουν σε καίρια σημεία σε σχέση με τα οχήματα που διαθέτουν θερμικό κινητήρα. Κάποια από αυτά είναι η διαφορά σε βάρος, ο τρόπος που επιταχύνουν αλλά και που επιβραδύνουν. Με τον τελευταίο τομέα, ασχολήθηκε και η Continental.
Η Continental είναι μία κορυφαία εταιρεία κατασκευής ελαστικών αλλά και ηλεκτρικών συστημάτων για οχήματα. Η γερμανική φίρμα παρουσίασε μία «πράσινη» δαγκάνα φρένων, ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά οχήματα. Στόχος του νέου συστήματος είναι να προσφέρει αποδοτικότητα, καθώς και οικονομία.
Continental: Βιώσιμη απόκτηση φυσικού καουτσούκ!
Τα προτερήματα της δαγκάνας της Continental
Παραδοσιακά, η κλασική δαγκάνα πρέπει να αποδίδει κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες λειτουργίας. Μάλιστα, δύο κρίσιμοι παράγοντες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και η θερμική απόδοση του φρένου σε παρατεταμένη χρήση.
Ένα συμβατικό αυτοκίνητο, χρησιμοποιεί μόνο το σύστημα πέδησης για να μειώσει ταχύτητα ή να ακινητοποιηθεί. Όμως, ένα ηλεκτρικό όχημα, αν και διαθέτει μεγαλύτερο βάρος, μπορεί να χρησιμοποιήσει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ώστε να επιβραδύνει. Άρα, περιορίζοντας τη χρήση, διατηρεί και χαμηλότερες θερμοκρασίες στα φρένα.
Αρχικά, ας τονίσουμε ότι η «πράσινη» δαγκάνα ή Green Caliper σύμφωνα με την εταιρεία, είναι όντως πράσινη. Σύμφωνα με την Continental, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι εφοδιασμένο με αυτή τη δαγκάνα θα φρενάρει καλύτερα. Επιπλέον, θα έχει βελτιωμένα επίπεδα αυτονομίας. Πώς θα συμβεί αυτό;
Η Green Caliper διαθέτει μειωμένο βάρος σε σχέση με μία συμβατική, έως και 2 κιλά ανά τεμάχιο. Επιπλέον, μπορεί να συνεργαστεί με δίσκο ο οποίος να είναι έως και 3 κιλά ελαφρύτερος. Αν και η δαγκάνα έχει μπει σε «δίαιτα», είναι πιο συμπαγής αλλά και μικρότερη σε μέγεθος. Έτσι, η μείωση έως και 5 κιλά σε κάθε άκρο του ηλεκτρικού οχήματος, προσφέρει σίγουρα μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
Επιπλέον, διαθέτει μικρότερα και λεπτότερα υλικά τριβής (τακάκια), τα οποία όμως σύμφωνα με την εταιρεία αντέχουν περισσότερο. Ακόμη μία καινοτομία, είναι το μεγαλύτερο διάκενο ανάμεσα στο τακάκι και τον δίσκο. Μάλιστα, το ενεργό τράβηγμα στα τακάκια των φρένων, συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα μετά από κάθε ενέργεια πέδησης.
Ηλεκτροκίνηση: Η λύση για το μέλλον της αυτοκίνησης
Σε συνδυασμό με το σύστημα φρένων MK C2
Το σύστημα φρένων MK C2 είναι σύστημα «brake-by-wire» στο οποίο το πεντάλ του φρένου είναι αποσυνδεδεμένο από την πραγματική παραγωγή πίεσης. Αυτό προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον τομέα της πέδησης.
Όπως προαναφέραμε, στις περισσότερες περιπτώσεις επιβράδυνσης ενός ηλεκτρικού οχήματος, την πέδηση αναλαμβάνει το σύστημα ανάκτησης. Ωστόσο, το πεντάλ του φρένου θα πρέπει πάντα να έχει την ίδια αίσθηση στον οδηγό.
Τέλος, η Continental υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη δαγκάνα, μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, το χαμηλότερο βάρος αλλά και οι μικρότερες ενεργειακές απώλειες στο φρενάρισμα, αυξάνουν την αυτονομία του ηλεκτρικού οχήματος.