Cupra Born VZ: δυναμικές αλλαγές στο νέο hot hatch

Οι αλλαγές στο πλαίσιο του Cupra Born VZ είναι σημαντικές. Υπάρχουν νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την πίσω ανάρτηση και αλλαγές μπροστά

Ακούστε το άρθρο

Ο οδηγός Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού, Jordi Gene ως μηχανικός ανάπτυξης αυτοκινήτων επιδόσεων, επαναπροσδιόρισε την οδηγική «ταυτότητα» του νέου Cupra Born VZ.

Υπάρχουν δύο επιλογές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, συμπεριλαμβανομένης μιας σφυρηλατημένης επιλογής. Οι τροχοί είναι επίσης φαρδύτεροι εμπρός και πίσω. Υπάρχει επίσης μια ειδική βαφή για αυτό που ονομάζεται «Dark Forest» που προσφέρεται μαζί με το Midnight Black.

Εσωτερικό

Η βασική προσθήκη στο εσωτερικό είναι τα νέα μπάκετ καθίσματα, ή τα καθίσματα Cup Bucket. Τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τον οδηγό να αισθάνεται, πιο χαμηλά στο έδαφος. Είναι επίσης στολισμένα σε φυσικές ίνες, ενώ το πίσω μέρος χρησιμοποιεί φυσικές ίνες λιναριού που δίνει φανταστική αίσθηση.

Το τιμόνι και η κολόνα του  Cupra Born VZ έχουν τροποποιηθεί. Αποκτώντας αλλαγές στο πτερύγιο για τη ρύθμιση των αναγεννητικών επιπέδων πέδησης. Και επίσης μια νέα θέση για τον επιλογέα μετάδοσης κίνησης.

Μια μεγαλύτερη οθόνη αφής 12,9 ιντσών είναι μια άλλη προσθήκη. Ακριβώς κάτω από την οποία βρίσκονται τα χειριστήρια του θερμαντήρα, που είναι επιτέλους φωτισμένα.

Είναι ένα εσωτερικό που συνδυάζει καλά την σποραίσθηση και την τεχνολογία. Αν και θα θέλαμε να υπήρχαν περισσότερα φυσικά χειριστήρια για την οθόνη αφής. Το σύστημα έχει βελτιωθεί από τις πρώτες εφαρμογές με καλύτερη διάταξη και συντομεύσεις που έρχονται πιο εύκολα στο χέρι.

Μετάδοση – Επιδόσεις

Ο κινητήρας  του Cupra Born VZ που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος, έχει αυξημένη ισχύ από 228 ίππους σε 322 ίππους. Ενώ η ροπή έχει αυξηθεί από 229 λίβρες πόδια σε 402 λίβρες πόδια.

Αυτό μειώνει τον χρόνο σε ότι αφορά τα 0-100 χλμ/ώρα απο πριν, κατά περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο. Πλέον χρειάζεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αυξάνεται επίσης κατά 40 χλμ/ώρα στα 200 χλμ/ώρα. Το Born VZ ανεβάζει καλά την ισχύ και τη ροπή του. Και η επιπλέον επιτάχυνση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε διαδοχικές στροφές.

Φρένα – Πλαίσιο – Τιμόνι

Ίσως η μεγαλύτερη εστίαση από όλα δόθηκε στο πεντάλ του φρένου και την αίσθηση του. Κάτι που ήταν πάντα «αγκάθι» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων. Καθώς ο συντονισμός πρέπει να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα παραδοσιακά φρένα αλλά και το αναγεννητικό φρενάρισμα από τον κινητήρα. Γι’ αυτό τόσα πολλά EV, έχουν μια σπογγώδη αίσθηση στο  πεντάλ.
Τα φρένα χρειάζονται λίγη εξοικείωση και εξακολουθούν να είναι όπως θα περίμενε κανείς από ένα hot hatch βενζίνης. Στην αρχή της διαδρομής είναι αρκετά νεκρά, πριν αρχίσουν πραγματικά να πιάνουν. Από εκεί και πέρα ​​είναι προοδευτικά, αλλά η έλλειψη αρχικής δύναμης πέδησης, είναι λίγο περίεργη. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε το επίπεδο αναγέννησης, χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι.
Οι αλλαγές στο πλαίσιο του Cupra Born VZ είναι επίσης σημαντικές. Υπάρχουν νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την πίσω ανάρτηση και αλλαγές της ρύθμισης μπροστά. Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ DCC, είναι στάνταρ και ρυθμισμένα ώστε να «μεταδίδουν περισσότερα από το δρόμο στο αυτοκίνητο». Σύμφωνα με τον Gene, ο οποίος συνολικά είπε, ότι κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει «δυνατό και σπορ».

Στο τιμόνι δόθηκε ένας νέος «χάρτης», για να «μεταφράσει πιο γρήγορα στον οδηγό τι κάνουν οι μπροστινοί τροχοί». Είναι αρκετά επικοινωνιακό, ενώ παραμένει ελαφρύ. Το σασί είναι καλό. Υπάρχει πολύ κράτημα μπροστά και το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου εμπνέει μεγάλη αυτοπεποίθηση. Ό,τι χρειάζεται, για να επιτεθεί στις στροφές, ενώ το πίσω μέρος παραμένει σταθερό.

Αυτονομία

Το Born VZ, έχει ελαφρώς μεγαλύτερο χρησιμοποιήσιμο μέγεθος μπαταρίας από το τυπικό αυτοκίνητο, έως 2kWh σε 79kWh. Η επίσημη αυτονομία φτάνει τα 598 χλμ, ανάλογα με τις επιλογές οδήγησης που θα επιλέξετε. Η ταχύτητα φόρτισης είναι 185 kW. Που σημαίνει ότι μια γρήγορη φόρτιση από 10% χωρητικότητα μπαταρίας έως 80%, θα διαρκέσει λίγο λιγότερο από μισή ώρα.

Πηγή: Autocar
abb_img