Dario Benuzzi: 50 χρόνια o οδηγός δοκιμών της Ferrari!

Δίκαια τον έχουν αποκαλέσει ο «τιθασευτής των αλόγων», αφου με τις σημειώσεις του, καθόρισe την οδική συμπεριφορά των Ferrari στο δρόμο.

Ακούστε το άρθρο

Το βαρύ όνομα της Ferrari από μόνο του έχει πολυεπίπεδη ιστορία, αλλά τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την ιστορία που έφτιαξαν τέσερα μνημειώδη μοντέλα της και ένας θρυλικός οδηγός δοκιμών.

Αν δεν γνωρίζετε το όνομά του, αναμφίβολα έχετε δει τη δουλειά του. Ο Ντάριο Μπενούτσι, υπήρξε ο πιο σημαντικός οδηγός δοκιμών της Ferrari. Τεστάροντας κάθε μοντέλο παραγωγής που δημιουργήθηκε από την  246 Dino και μετά. Δίκαια τον έχουν αποκαλέσει ο «τιθασευτής των αλόγων». Αφου με τις σημειώσεις του και τα σχόλια του, καθόρισε την οδική συμπεριφορά. Και την απόδοση στο δρόμο, των περισσότερων μοντέλων της Ferrari για περισσότερο απο 40 χρόνια. «Πετώντας» πάνω απο την πίστα δοκιμών του Φιοράνο, με F40, F50, Enzo κλπ και ταχύτητες που άγγιζαν τα 250χλμ /ώρα.

Ο ίδιος μιλάει με πάθος και αγάπη για τα αυτοκίνητα που οδήγησε και οδηγεί. Τεχνικός και οδηγός, είναι η ψυχή της Ferrari, γιατί τις έχει αναπτύξει και βελτιώσει με την εμπειρία του. Αποτελεί ιδρυτικό στοιχείο των επιτυχιών των «κόκκινων» στα αυτοκίνητα δρόμου και όχι μόνο. Ο βασιλιάς της ταχύτητας, ο απίστευτα κουλ Ντάριο γεννημένος τον Ιανουάριο του 1946, είναι ένας θρυλικός οδηγός δοκιμών της Ιταλικής φίρμας. Έχει δοκιμάσει κάθε μοντέλο παραγωγής, όπως τα αυτοκίνητα δρόμου Dino, καθώς και τα μονοθέσια F1 της εταιρείας.

Το ξεκίνημα

Ως επικεφαλής οδηγός δοκιμών, είναι υπεύθυνος για το έργο ανάπτυξής που περιλαμβάνει το να περνάει πέντε έως έξι ώρες σε ένα αυτοκίνητο καθημερινά. Στην ιδιωτική πίστα και στον ιδιωτικό δρόμο της Ferrari και στη συνέχεια να δίνει τα σχόλια του στην ομάδα του και στους μηχανικούς. Σταδιακά προχώρησε από μηχανικός, σε εκπαιδευόμενος οδηγός δοκιμών, υπό την αιγίδα του επικεφαλής δοκιμών Ρομπέρτο Λίππι. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1980, έως το 1993, όταν ήρθε ο Νίκολα Λαρίνι, ο Μπενούτσι ήταν ο οδηγός δοκιμών για τα μονοθέσια της Ferrari. «Στη Ferrari είσαι σίγουρα μια θρυλική φιγούρα, αφού σε σχεδόν 50 χρόνια έχεις οδηγήσει όλα τα ιστορικά αυτοκίνητα της φίρμας. Ποιο μοντέλο σου έχει δώσει περισσότερα συναισθήματα», τον ρώτησε ένας δημοσιογράφος; «Στην πραγματικότητα όλα μου άφησαν κάτι, έχω τόσες καλές αναμνήσεις στη Ferrari.

Η πρώτη που οδήγησα ήταν η 365 Daytona, ένα υπέροχο αυτοκίνητο εκείνη την εποχή. Μετά την Dino, η θρυλική F40 που έγραψε ιστορία. Ακολούθησε η εξέλιξη της Testarossa, αν και σήμερα δεν είναι αυτοκίνητα που θα αγόραζα. Η μόνη Ferrari που θα αγόραζα μάλλον είναι η 488 Pista, από τις τελευταίες που δοκίμασα. Ίσως είναι αυτή που εξισορροπεί καλύτερα την απόδοση και την οδηγική απόλαυση, ένα πραγματικά ασυνήθιστο μοντέλο.

Ο «βασανιστής» της F50

Είναι από εκείνους τους τεχνικούς, των οποίων η ικανότητα μετριέται ακόμα με το χρονόμετρο. Όπως πιστοποιούν τα φωτοκύτταρα στο Φιοράνο. Ο Μπενούτσι είναι ο άνθρωπος που γέννησε, «απογαλάκτισε» αλλά και «βασάνισε» το F50. Δοκίμασε επίσης στην F1, αυτές των Πρόστ, Μάνσελ και Μπέργκερ. Ξέρει κάθε μυστικό, κάθε αντίδρασή του. «Δεν υπάρχουν τέτοια αυτοκίνητα. Πηγαίνει σαν πύραυλος, αλλά το οδηγείς εύκολα ακόμα και στην κίνηση της πόλης.  Δουλέψαμε σκληρά για τέσσερα χρόνια για να το κάνουμε τέλειο, τόσο στην πίστα και στο δρόμο.

Μια επίπονη δουλειά, για να της δώσω τις ιδιότητες που ίσως έλειπαν από την GTO και την F40. Είναι εύκολο στην οδήγηση και διαχειρίσιμο, παρά την τεράστια ισχύ του. Με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα, μπορείτε να αποφύγετε αυτές τις ξαφνικές αδράνειες ροπής του κινητήρα της F40 turbo. Και μετά έχουν γίνει πολλά, πολλά χιλιόμετρα βελτίωσης στον δρόμο. Όπως δυνατά και ασφαλή φρένα, ακόμα και χωρίς ABS. Ενώ το τιμόνι παρά την ελαφριά αίσθηση του, διαθέτει ακρίβεια, ακόμα και χωρίς το σερβομηχανισμό.  Όσο για τον θόρυβο απο το μοτέρ; Ο πελάτης μιας Ferrari πληρώνει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να το ακούει!

abb_img