Δείτε ποια εταιρεία «κατάπιε» την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις!

Η BYD ξεπέρασε την Tesla και η Κίνα οδηγεί τις παγκόσμιες εξελίξεις στα EVs. Δείτε τι αλλάζει για Ευρώπη και ΗΠΑ.

Ακούστε το άρθρο

Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων, δεν συμμετέχουν απλώς στον παγκόσμιο ανταγωνισμό – κυριαρχούν απόλυτα. Σύμφωνα με την τρίτη ετήσια Παγκόσμια Αξιολόγηση Αυτοκινητοβιομηχανιών του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), οι κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει τόσο τεχνολογικά, όσο και εμπορικά, καταλαμβάνοντας την κορυφή στις πωλήσεις και στην καινοτομία των οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV).

Η Κίνα αντιπροσωπεύει πλέον πάνω από 11 εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις EV, δηλαδή πάνω από το 50% της παγκόσμιας αγοράς. Η τεράστια εγχώρια ζήτηση, όχι μόνο ενίσχυσε την παραγωγική ικανότητα των κινεζικών εταιρειών, αλλά τις ώθησε και σε δραστική τεχνολογική πρόοδο. Μάρκες όπως η Geely και η SAIC έχουν ήδη φτάσει τους στόχους του 2025, έναν χρόνο νωρίτερα, με μερίδιο πάνω από 50% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Δείτε ποια εταιρεία «Κατάπιε» την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις!

Στο μέτωπο της ηγεσίας, οι πέντε κορυφαίες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των ZEV καταλήφθηκαν από κινέζικες εταιρείες, ενώ αντίστοιχα κυριαρχούν και στο μερίδιο πωλήσεων. Αυτή η υπεροχή, έρχεται σε έντονη αντίθεση με τους κατασκευαστές σε Ευρώπη και ΗΠΑ, που πασχίζουν να προλάβουν και ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν εμπόδια, τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο, όσο και σε αστάθεια ρυθμιστικού πλαισίου.

Δείτε ακόμα: BYD Dolphin έπειτα από 220.000 χλμ: Αυτά είναι τα αποτελέσματα

Η μεγαλύτερη ανατροπή ήρθε όμως από την BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), για πρώτη φορά το 2024. Οι πωλήσεις BEV της BYD, αυξήθηκαν κατά 25%, ενώ οι συνδυασμένες πωλήσεις BEV και plug-in υβριδικών, εκτοξεύθηκαν κατά 47%. Παρ’ όλα αυτά, τόσο η Tesla όσο και η BYD παραμένουν «ηγέτες» στην κατάταξη της ICCT.

Δείτε ακόμα: Η BYD «ξεφτιλίζει» τη Γερμανία με το U7 – Τέσσερα μοτέρ, 1.300 PS και μαγνητική ανάρτηση!

Οι εταιρείες που ξεχωρίζουν παγκοσμίως ενισχύουν την αυτονομία, την ταχύτητα φόρτισης και την ενεργειακή απόδοση των μοντέλων τους. Ο Zifei Yang, επικεφαλής επιβατικών οχημάτων του ICCT, δήλωσε πως παρατηρείται σημαντική τεχνολογική πρόοδος σε όλο τον κλάδο. Η GM και η Honda παρουσίασαν ισχυρά νέα BEV, ενώ οι Geely, Chang’an και Chery βελτίωσαν σημαντικά τις σειρές τους, με μοντέλα υψηλών επιδόσεων.

Δείτε ποια εταιρεία «Κατάπιε» την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις!

Μάλιστα, και η Ινδία αρχίζει να ανεβάζει στροφές. Η Tata Motors πέρασε για πρώτη φορά από την «καθυστερημένη» στη «μεταβατική» κατηγορία της ICCT, χάρη στις επενδύσεις σε νέα EV και την υιοθέτηση πρακτικών ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης μπαταριών. Στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, η πρόοδος είναι πιο αργή, αν και η Honda ξεκίνησε την πώληση του πρώτου της BEV στις ΗΠΑ, ενώ η Nissan καθόρισε επιτέλους συγκεκριμένους στόχους ZEV.

Η φετινή έκθεση εισάγει και μια νέα μέτρηση: τη χρήση πράσινου χάλυβα, ο οποίος έχει μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ο χάλυβας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εκπομπών στην κατασκευή EVs μετά τις μπαταρίες, και οι ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η VW αξιολογήθηκαν θετικά για τη χρήση χάλυβα που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δείτε ποια εταιρεία «Κατάπιε» την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις!

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ICCT, Drew Kodjak, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Η Κίνα έχει μετατρέψει την εγχώρια ζήτηση σε παγκόσμιο πλεονέκτημα. Η υπόλοιπη βιομηχανία, δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να σχεδιάζει μόνο για το μέλλον – πρέπει να δώσει μάχη για να επιβιώσει στο παρόν».

Η πλήρης αξιολόγηση, που καλύπτει 21 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο της ICCT.

Πηγή: electrek.co