Η σλοβενική εταιρεία Elaphe Propulsion Technologies, γνωστή για τους κινητήρες μέσα στους τροχούς (in-wheel motors), προχωρά δυναμικά στην ανάπτυξη της τεχνολογίας της, επιδιώκοντας να βελτιώσει την απόδοση και να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην CES 2025, παρουσίασε τον Sonic 1, έναν νέο σχεδιασμό κινητήρα, που προσφέρει υψηλή απόδοση και είναι συμβατός με μεγαλύτερα φρένα και τροχούς έως 24 ιντσών. Παρότι η Elaphe έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με εταιρείες όπως Aptera, Lightyear και Lordstown, πλέον στοχεύει τόσο σε εξωτικά οχήματα υψηλών επιδόσεων, όσο και σε μαζική παραγωγή. Ο στόχος της είναι να επιτύχει 95% ενεργειακή απόδοση από την μπαταρία στον τροχό έως το 2030.
Μια από τις κύριες ανησυχίες σχετικά με τους κινητήρες στον τροχό, είναι η αύξηση της μη αναρτημένης μάζας, η οποία μπορεί να επηρεάσει την οδική συμπεριφορά. Ωστόσο, η Elaphe υποστηρίζει, ότι η αύξηση του βάρους είναι μόνο 13,5-16 κιλά ανά τροχό, κάτι που δεν έχει σημαντική αρνητική επίδραση. Επίσης, η τεχνολογία τους επιτρέπει ευκολότερη ενσωμάτωση σε υπάρχοντα οχήματα, χωρίς την ανάγκη εκτεταμένων δοκιμών σύγκρουσης.
Όσον αφορά την ανθεκτικότητα, οι κινητήρες της Elaphe, έχουν διάρκεια ζωής 480.000 χλμ, ενώ η σχεδίαση τους έχει εξελιχθεί για να αντέχει σε δονήσεις και κραδασμούς. Αν και η Lordstown Motors είχε χρησιμοποιήσει τους κινητήρες της σε ένα ηλεκτρικό pickup, η χρεοκοπία της το 2023, σταμάτησε την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας.
Παρά τις προκλήσεις, η Elaphe συνεχίζει να αναπτύσσει τα προϊόντα της, συνεργαζόμενη με εταιρείες όπως η McLaren Applied Technologies για τη βελτίωση του λογισμικού ελέγχου. Επιπλέον, στοχεύει στη δημιουργία πιο οικονομικών κινητήρων, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μέσω της εξελιγμένης διαχείρισης της ροπής και του ελέγχου ευστάθειας, οι κινητήρες εντός τροχού, μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική οδηγική εμπειρία, μεγαλύτερη ασφάλεια και νέες δυνατότητες.
Συνολικά, η Elaphe βλέπει τους κινητήρες στον τροχό, ως το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, καθώς υπόσχονται υψηλή απόδοση, απλοποιημένη κατασκευή και καλύτερο χειρισμό, ανοίγοντας το δρόμο για πιο αποδοτικά και προσιτά ηλεκτρικά οχήματα.