Η Denza, η οποία ξεκίνησε ως κοινοπραξία μεταξύ της BYD και της Mercedes-Benz και πλέον ανήκει εξολοκλήρου στην BYD, ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το πρώτο της ευρωπαϊκό μοντέλο: το εντυπωσιακό Z9 GT με ισχύ 952 ίππων. Η κίνηση αυτή, σηματοδοτεί τη στρατηγική είσοδο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην premium αγορά της Ευρώπης, με στόχο να ανταγωνιστεί απευθείας, καταξιωμένες μάρκες πολυτελείας.
Η επίσημη παρουσίαση της Denza στην Ευρώπη, έγινε σε ειδική εκδήλωση στο Μιλάνο, σηματοδοτώντας την έναρξη ενός φιλόδοξου σχεδίου επέκτασης της BYD. Το Z9 GT αναμένεται να κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους, έως το τέλος του έτους, σηματοδοτώντας την αρχή, ενός νέου κεφαλαίου για την εταιρεία.
Η Denza ιδρύθηκε το 2011 ως κοινοπραξία μεταξύ BYD και Mercedes-Benz, ωστόσο δυσκολεύτηκε να εδραιωθεί στην αγορά, καταγράφοντας πωλήσεις μόλις 23.000 οχημάτων την πρώτη δεκαετία. Από το 2022, η Mercedes-Benz άρχισε να αποσύρει τη συμμετοχή της, και μέχρι το 2024 είχε αποχωρήσει πλήρως, παραχωρώντας τον πλήρη έλεγχο στην BYD.
Σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο της BYD για την Ευρώπη, Alfredo Altavilla, η Denza απευθύνεται σε απαιτητικούς αγοραστές premium οχημάτων, αλλά και σε νεότερο κοινό, με ισχυρή τεχνολογική συνείδηση. Στην Κίνα, η Denza ανήκει σε ένα τριπλό premium portfolio της BYD, μαζί με τις υπο-μάρκες Fang Cheng Bao και Yangwang.
Η BYD σχεδιάζει να ενσωματώσει ορισμένα μοντέλα της Fang Cheng Bao στην ευρωπαϊκή γκάμα της Denza, ξεκινώντας με το Leopard 5, ενώ δεν είναι ακόμα σαφές αν και τα μοντέλα Yangwang θα ακολουθήσουν.
Αν και οι επίσημες τιμές για την Ευρώπη δεν έχουν ανακοινωθεί, η Denza επιβεβαιώνει ότι το Z9 GT, θα συνοδευτεί αργότερα από το πολυτελές van D9. Και τα δύο οχήματα θα κατασκευάζονται στην Κίνα, ωστόσο η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ουγγαρία, τον Οκτώβριο του 2025.
Το Z9 GT, αναμένεται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως την Porsche Taycan Sport Turismo, προσφέροντας όμως μεγαλύτερες διαστάσεις και κορυφαίες επιδόσεις. Συγκεκριμένα, είναι περίπου 20 εκατοστά μακρύτερο και έχει μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 22,5 εκατοστά.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Denza N9 PHEV με αυτονομία 1.300 χλμ
Εξοπλίζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά 952 ίππους, αντλώντας ενέργεια από μια μπαταρία λιθίου των 100,1 kWh. Επιπλέον, στην κινεζική αγορά, προσφέρεται και σε plug-in υβριδική έκδοση (PHEV), με έναν δίλιτρο turbo κινητήρα και τρεις ηλεκτροκινητήρες, φτάνοντας τους 858 ίππους.
Παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις του, η τιμολόγηση του Z9 GT στην Κίνα τοποθετεί το όχημα σε μια πολύ πιο προσιτή κατηγορία σε σχέση με τους γερμανούς ανταγωνιστές. Συγκεκριμένα, η τιμή του κυμαίνεται μεταξύ (45.800 έως 56.800 δολάρια), όταν αντίστοιχα μοντέλα της Porsche, ξεκινούν από 205.000 δολάρια.
Με τον συνδυασμό υψηλών επιδόσεων, προηγμένης τεχνολογίας και ανταγωνιστικής τιμής, η Denza φιλοδοξεί να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στην ευρωπαϊκή premium αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή: carscoops.com