Η Destinus είναι μία πρωτοποριακή ευρωπαϊκή αεροδιαστημική startup, η οποία στοχεύει να κινείται με… υδρογόνο. Η εταιρεία πρόσφατα παρουσίασε στην Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού (Paris Air Show) το Destinus 3, το πολυαναμενόμενο τρίτο αεροσκάφος εκπαίδευσης, το οποίο θα διαθέτει κινητήρα υδρογόνου.
Πριν από περίπου 1,5 μήνα είχε παρουσιάσει το επίσης υπερηχητικό Destinus Eiger, επίσης με κινητήρα υδρογόνου. Σύμφωνα με την εταιρεία θα κάνει το ταξίδι Ευρώπη-Αυστραλία σε 4 ώρες.
Η Destinus έχει μεγάλα σχέδια για τα επόμενα χρόνια και σε αυτά κυριαρχεί το υδρογόνο. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι και το τέλος του 2030, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει ένα πρωτοποριακό αεροσκάφος με κινητήρα υδρογόνου. Αυτό θα είναι ικανό να κάνει το ταξίδι Φρανκφούρτη–Σαγκάη σε λιγότερο από 3 ώρες.
Το Destinus Eiger θα πετάει για Αυστραλία σε μόλις… 4 ώρες!
Το Destinus 3 θα είναι ακόμη πιο «πράσινο»
Η χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου, δίνει εγγυήσεις για πτήσεις απόλυτα φιλικές προς το περιβάλλον, φέρνοντας την επανάσταση στα αεροπορικά ταξίδια. Επιπλέον, η επιλογή του υδρογόνου έχει να κάνει με την αξιοσημείωτη θερμογόνο δύναμη του και τις εξαιρετικές δυνατότητες ψύξης.
Για την ενίσχυση των επιδόσεων, η Destinus έχει κατασκευάσει κινητήρες turbojet, τους οποίους συμπληρώνει ένας μετακαυστήρας για πρόσθετη ώθηση όταν αυτή είναι απαραίτητη.
Το Prosperity I παρουσιάστηκε στο Παρίσι
Με σύστημα αυτόματου πιλότου
Ακόμη, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το υπερσύγχρονο σύστημα αυτόματου πιλότου της στο Destinus 3, στις αρχές του 2024. Μάλιστα, θα ξεκινήσει εκστρατείες πτήσεων που χρησιμοποιούν υγρό υδρογόνο ως καύσιμο.
Η εν λόγω τεχνολογική επίδειξη υπογραμμίζει περαιτέρω τη δέσμευση της Destinus για διεύρυνση των ορίων του εφικτού, στον τομέα της αεροπλοΐας.
Το Tecnam P-Volt «μπαίνει» στον πάγο λόγω… μπαταριών!
Στο… βάθος Destinus S και L
Φυσικά, τα σχέδια της Destinus δεν σταματούν στο υπερηχητικό 3. Η εταιρεία σκέφτεται και το αμιγώς υδρογονοκίνητο εμπορικό αεροσκάφος Destinus S, το οποίο θα μεταφέρει 25 επιβάτες. Να σημειώσουμε ότι το εν λόγω σκάφος θα επιδιώξει να ξεπεράσει την ταχύτητα του θρυλικού Concorde.
Επιπλέον, το όραμα της Destinus έχει στα σχέδια της και το πρωτοποριακό αεροσκάφος L. Ουσιαστικά, είναι μία αρκετά μεγαλύτερη παραλλαγή του S, η οποία θα μεταφέρει έως και 400 επιβάτες. Προφανώς, θα «πιάνει» απίστευτες ταχύτητες Mach 6, ενω θα χρησιμοποιεί για την κίνησή του κρυογενικό υδρογόνο.