Το Tecnam P-Volt «μπαίνει» στον πάγο λόγω… μπαταριών!

Η τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών «τρομάζει» την ιταλική εταιρεία Tecnam, η οποία παύει την ανάπτυξη του ηλεκτρικού αεροσκάφους P-Volt.

Ακούστε το άρθρο

Η εταιρεία Tecnam είχε έναν στόχο: την ανάπτυξη ενός κερδοφόρου αμιγώς ηλεκτρικού αεροσκάφους με χαμηλό κόστος λειτουργίας και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η εν λόγω προσπάθεια έγινε μέσω του ηλεκτρικού επιβατικού αεροσκάφους P-Volt, το οποίο θα διέθετε όλα τα παραπάνω.

Ωστόσο, μετά από 3 χρόνια εντατικών μελετών, η Tecnam παύει την ανάπτυξη του πλήρως ηλεκτρικού αεροσκάφους P-Volt. Τι ακριβώς συνέβη;

Η United Airlines θα «ηλεκτρίσει» το Σαν Φρανσίσκο!

Η τεχνολογία μπαταριών «βάζει» φρένο στο Tecnam P-Volt

Πιο συγκεκριμένα, η Tecnam στην επίσημη ανακοίνωσή της εξέφρασε την ανησυχία της για την ικανότητα της τρέχουσας τεχνολογίας μπαταριών, για την εγγύηση βιώσιμων επιπέδων αποθήκευσης.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχει πραγματική ανησυχία ότι μετά από κάποια χρήση, η χωρητικότητα της μπαταρίας θα εξαντληθεί. Αυτό σημαίνει ότι σύντομα θα πέσει κάτω από το όριο των 170 Wh/kg. Γεγονός που θα οδηγούσε στην αντικατάσταση των μπαταριών, αυξάνοντας δραματικά το άμεσο λειτουργικό κόστος στις τιμές αντικατάστασης μπαταριών.

Το MIT έχει τη λύση για τα εμπορικά ηλεκτρικά αεροπλάνα

Σε συνεργασία με τη Wideroe και τη Rolls-Royce

Ήταν το 2021, όταν οι Tecnam, Rolls-Royce και Widerοe ανακοίνωσαν μία συνεργασία για την παράδοση ενός αμιγώς ηλεκτρικού επιβατικού αεροσκάφους, που θα ήταν έτοιμο το 2026. Ειδικότερα, η Wideroe έχει αναλάβει ενεργό ρόλο στην προώθηση της ηλεκτρικής αεροπορίας στη Νορβηγία.

Μάλιστα, σύναψε συνεργασία τόσο με την Tecnam όσο και με τη Rolls-Royce, για την ανάπτυξη του P-Volt. Στόχος ήταν η επέκταση της εμπορικής εναέριας κυκλοφορίας σε περιφερειακή και υποπεριφερειακή κλίμακα.

Επίσης, η εταιρεία είχε ως αποστολή τον σχεδιασμό και την κατασκευή προϊόντων με την υψηλότερη σχέση ποιότητας/τιμής σε ότι αφορά την απόδοση και τις εκπομπές CO2. Όπως επίσης και με το λειτουργικό κόστος και την κερδοφορία.

Cycladic: Ηλεκτρικά αεροσκάφη στην Ελλάδα (;)

Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία

Σήμερα, η εταιρεία πιστεύει ότι οι εν λόγω βασικοί παράγοντες δεν είναι ικανοί να ορίσουν την ανάπτυξη νέου αεροσκάφους ως «βιώσιμη», με στόχο την έναρξη λειτουργίας έως το 2026-2028.

Τέλος, η εταιρεία δηλώνει ότι παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις που θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε ότι αφορά το ηλεκτρικό αεροσκάφος P-Volt, θα βγει στην παραγωγή μόλις το επιτρέψουν οι τεχνολογικές εξελίξεις.

abb_img