Ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης πρότεινε ένα πακέτο 16 μέτρων στον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σταϊκούρα σε συνάντηση που είχαν.
Πιο συγκεκριμένα, το πακέτο περιλαμβάνει 16 συγκεκριμένες προτάσεις με στόχο την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς και την ασφάλεια των πεζών και των οδηγών. Η πιο σημαντική πρόταση έχει να κάνει με τη μείωση του ορίου ταχύτητας στην πόλη στα 30 χλμ./ώρα.
Αττική Οδός: Μειωμένες τιμές στα διόδια
Χαμηλότερο το όριο ταχύτητας έξω από τα σχολεία
Ο ευρύτερος στόχος των προτάσεων είναι η αλλαγή του μοντέλου κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, βελτιώνοντας ουσιαστικά την καθημερινότητα των Αθηναίων πολιτών. Παράλληλα, ένας ακόμη στόχος είναι ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που σημειώνει διαρκή άνοδο στο κέντρο της πόλης.
Επιπλέον, ο κ. Μπακογιάννης εστίασε στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των πολιτών και ειδικότερα των πεζών και των οδηγών δίκυκλων οχημάτων. Με βάση αυτό, κρίνει ως απαραίτητη τη θέσπιση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων, με εξαίρεση κάποιες κεντρικές αρτηρίες. Επίσης, θα υπάρχει πρόβλεψη και για όριο ταχύτητας έξω από σχολεία, το οποίο δεν θα ξεπερνάει τα 20 χλμ./ώρα.
Η ηλεκτροκίνηση «μετακομίζει» στο Υπουργείο Μεταφορών
Τι άλλο περιλαμβάνουν οι προτάσεις για τον Δήμο Αθηναίων;
Ακόμη, το πακέτο προτάσεων περιλαμβάνει τα εξής:
- Ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
- Εντονότερη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της πόλης
- Ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας με έμψυχο δυναμικό και διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της
- Επέκταση του πράσινου δακτυλίου με παράλληλη επιτήρηση με ηλεκτρονικά μέσα
- Απαρέγκλιτη εφαρμογή του Νόμου για τις πορείες
Βρυξέλλες: Το νέο όριο ταχύτητας μείωσε τους θανάτους
Ο Δήμος Αθηναίων θα «ανασάνει» από το κυκλοφοριακό κομφούζιο
Επιπλέον, ο Δήμαρχος προτείνει να υπάρξει αναθεώρηση του πλαισίου για τις εκδηλώσεις, εστιάζοντας στην φιλοξενία επισήμων ώστε να γίνεται σε περιοχές εκτός κέντρου. Επιπρόσθετα, στοχεύει την ενίσχυση των υποδομών για την υποστήριξη της εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο. Επίσης, θα υπάρξει κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου για τις φορτοεκφορτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση της εφαρμογής του.
Τέλος, οι επιμέρους προτάσεις περιλαμβάνουν τη χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί και τη διαμόρφωση συνολικού σχεδίου για την κυκλοφορία. Ακόμη, υπάρχει αναφορά και για τη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, καθώς και τη διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές της πόλης.