Θεσσαλία: Περίπου 1,4 δισ. ευρώ το σχέδιο αποκατάστασης από “Daniel” και “Elias”

Η αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, στο οδικό δίκτυο και σε σχολικές μονάδες σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.

Ακούστε το άρθρο

Στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στο Μουζάκι Καρδίτσας βρέθηκαν χθες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς. Οι τρεις τους παρουσίασαν σε ειδική εκδήλωση το σχέδιο αποκατάστασης ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα “Daniel” και “Elias”.

Το σχέδιο αφορά ζημιές σε σχολικές, σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας. Στην εκδήλωση έδωσε το «παρών» ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Παράλληλα, συμμετείχαν και ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Δημήτρης Κουρέτας, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνης Σπανός, καθώς και η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κα Μελίνα Τραυλού, η οποία απηύθυνε χαιρετισμό.

Δήμος Χαλανδρίου: Δημιουργεί ενεργειακή κοινότητα για παραγωγή «πράσινης» ενέργειας – Cars Electric

Στόχος η υψηλότερη ανθεκτικότητα των μεταφορών και υποδομών

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του σχεδίου, υπήρξε αναφορά στα έργα που θα εκτελέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι εποπτευόμενοι φορείς του, όπως οι «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.». Επιπλέον, για την υλοποίηση των έργων απαραίτητος θα είναι ο συντονισμός με τα συναρμόδια Υπουργεία, αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στόχος του Υπουργείου είναι πέραν της αποκατάστασης των ζημιών, η υψηλότερη ανθεκτικότητα των μεταφορών και υποδομών των περιοχών που επλήγησαν.

ΗΠΑ: Επαναφορά των κυρώσεων στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο της Βενεζουέλας – Cars Electric

Το συνολικό κόστος του εγχειρήματος αποκατάστασης ζημιών

Το συνολικό κόστος του εγχειρήματος προσεγγίζει ή και υπερβαίνει τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Αναλυτικότερα, 900 εκατομμύρια ευρώ αφορούν οδικά έργα και 463 εκατομμύρια ευρώ αφορούν σιδηροδρομικά έργα. Σχετικά με τα σιδηροδρομικά έργα, το σχέδιο αφορά το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και τα τμήματα Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα. Παράλληλα, στο σχέδιο υπάρχει πρόβλεψη και για την αποκατάσταση ζημιών σε 33 σχολεία. Ωστόσο, το κόστος αποκατάστασης στα σχολεία το ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Σδούκου: Κοινό αγαθό της ΕΕ τα ηλεκτρικά δίκτυα – Cars Electric

Η κατανομή των πόρων ανά περιοχή

Τέλος, ως προς την κατανομή των πόρων, το μεγαλύτερο μέρος θα πάει προς τη Θεσσαλία. Συγκεκριμένα, το 33% το ποσού θα έχει ως κατεύθυνση την Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας. Επίσης, το 25% θα έχει ως κατεύθυνση την Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, 21% την Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας, 9,5% την Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας, 9,5% την Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας και 2% την Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας. Η συμβασιοποίηση των έργων πιθανόν να έχει γίνει μέσα στο καλοκαίρι. Ωστόσο, το Υπουργείο αναφέρει πως στο σκέλος της αποκατάστασης των σχολικών μονάδων υπάρχει ήδη πρόοδος.

 

abb_img